Svs - Xtz Eller Rel??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 94
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Takk for det

I Prisklassen rundt 10000 er det da Stampede og Strata 5 som ligger innenfor rekkevidde.

Her er en måling av Stampede. Det er ikke en sub jeg ville ha kjøpt, ikke en gang til musikk da forvrengningen går i taket allerede ved 50hz, 90db

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....&SQ=1127556373
    Etter bildene å dømme så har ikke AVTalk brukt high-level tilkoblinga under testing som REL anbefaler at man bruker. Stor forskjell på LFE og high-level koblingene på REL.

På lista over anbefalte subwoofere hos Hi-Fi Choice er det 9 stk. og 5 av de er fra REL!
    What Hi-Fi? har testet 8 subwoofere fra REL, alle 8 har fått fem stjerner.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT:

hva heter det auralex dempeunderlaget som de har under REL suben i testen i linken ovenfor? Tror jeg må ha fire slike (to stk til under hver +2) - skulle ikke det dekke gulvarealet til to +2?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ingen som har erfaringer med REL-subbene???
    Jo da
    Jeg har REL stampede.
    Var på besøk hos lyd og bilde hjørnet, og hørte en sub. som jeg ikke hadde hørt maken til.
    Da ante jeg ingen ting om REL, men måtte bare ha den noen dager etter jeg hadde hørt den. Forelskelse ved første lytt
    Det som er utrolig med REL er hvordan den integrerer seg med resten av høytallerene dine. De er også utrolig sjappe. Ikke noe hengebass der nei.
    Hvis du er ute etter skikkelig bråkebass, kan du lete et annet sted.
    Det er helt riktig som det blir sagt her, at dette er først og fremst en musikk sub. men funker kjempe bra til film også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en stund siden hadde jeg besøk av en som hadde litt samme prioritering som deg, subben skulle brukes mye til konsertopptak på DVD. Han var på jakt etter en sub som kunne gi ham den ekte livefølelsen hvor bassen både kan føles og høres. Jeg hører aldri selv på konsert DVDer, så jeg var slettes ikke sikker på hvordan Plusen ville takle det.

Det som overrasket meg var hvor dypt stortrommen gikk på mange liveopptak, og det er som vi alle vet en øvelse SVSene er gode til. Han sa at hans egen sub, en JBL XTi slettes ikke kunne gjengi livetrykket på en riktig måte. Jeg har aldri hørt en REL, men utifra målingene å dømme skal du langt opp i pris før de får forvrengningen under kontroll, og selv da kan de ikke spille så voldsomt høyt. Jeg tror derfor at om det er det ekte live-trykket du er på utkikk etter er muligheten veldig stor for at det er hos SVS du finner det. Det avhenger selvfølgelig også litt på størrelsen av rommet ditt, er det lite kan kanskje REL være nok.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

I Prisklassen rundt 10000 er det da Stampede og Strata 5 som ligger innenfor rekkevidde.

Her er en måling av Stampede. Det er ikke en sub jeg ville ha kjøpt, ikke en gang til musikk da forvrengningen går i taket allerede ved 50hz, 90db

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....&SQ=1127556373

Hør på subben du! Sett flere merkelige resultater ifra avtalk, som ikke stemmer med det jeg hører ifra diverse subbwoofere iallefall.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om utseend på suben har noen betydning er REL den klare vinner i denne sammenhengen. Hørte 2 stk storm spille sammen med Adyton høyttalere til 100000 på oslo hificenter, og de hadde ingen problemer med å følge. Fantastiske suber. Ta kontakt med TrondB. Han har nettopp oppgradert til Storm. Han hadde også modellen under til salgs, men det spørs om den er tilgjengelig fortsatt. Han kan hvertfall dele erfaringer......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde XTZ mot SVS i går med musikk som Katie M., Lisa Nilsson diverse annet. Too cut a long story short: SVS er best.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hør på subben du! Sett flere merkelige resultater ifra avtalk, som ikke stemmer med det jeg hører ifra diverse subbwoofere iallefall.

Avtalks målemetoder kan være litt hårdhendte med subber som ikke har veldig sterke limitere, men de gir uansett en indikasjon på hva du kan forvente deg. Det er mange som ikke forstår hva forvrengning er, og det finnes til og med noen som foretrekker forvrengt lyd. Hvis du ser på THD målingen delt ut på de ulike komponentene kan du se at hele spekteret er representert. Når Stampeden vil forsøke å gjengi dypbass, det være seg i musikk eller film, vil den også spille masser av overtoner som den selv laver. Det kan alle som vil selv lytte til forskellen ved å prøve Stampeden opp i mot feks REL Stadium III

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....&SQ=1147288566

Den har atskillig bedre kontroll på forvrengningen, og den forskjellen er jeg overbevist om at du vil kunne høre hvis du forer de med dypbass.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg hørte så mye forvregning rundt det området på Stampede jeg men... Jeg ville iallefall ikke utelatt REL alternativene her... Og avtalk har testet "min" ASW 850, ifølge dems målinger så skal jo den nesten gå helt av hengslene på dypbassen. Men i mine ører leverer den kanskje den beste dypbassen (defineringa) jeg har hørt(til prisen da.). Nå skal det sies at jeg ikke trenger noe bass under 25hz for å kalle det dypbass jeg da.

Men jeg syns ikke at vi skal forvirre stakkaren mer. Jeg sier bare meninga mi, så han må nesten ut å lytte selv. Er det ikke mulig å teste de alternativene han har satt opp, så er det synd for han! Noen ganger må man bare ta et valg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Prøvde XTZ mot SVS i går med musikk som Katie M., Lisa Nilsson diverse annet. Too cut a long story short: SVS er best.
    SVS PB 12 plus du prøvde XTZ'en mot? Tenker på at det gjerne er 10 tommeren den blir sammenlignet med. Kan du kjapt si hva SVS var bedre på?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville personlig ha kjøpt 2 til 5000 enn 1 til 10000.
    Har til en viss grad testet det og det fungerte veldig bra.
    svs 12/plus? Tror faktisk 2 10'ere eller rel quake gjør liksågod, kanskje bedre jobb enn den ene:-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up AVTalk

Avtalks målemetoder kan være litt hårdhendte med subber som ikke har veldig sterke limitere, men de gir uansett en indikasjon på hva du kan forvente deg. Det er mange som ikke forstår hva forvrengning er, og det finnes til og med noen som foretrekker forvrengt lyd. Hvis du ser på THD målingen delt ut på de ulike komponentene kan du se at hele spekteret er representert. Når Stampeden vil forsøke å gjengi dypbass, det være seg i musikk eller film, vil den også spille masser av overtoner som den selv laver. Det kan alle som vil selv lytte til forskellen ved å prøve Stampeden opp i mot feks REL Stadium III

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....&SQ=1147288566

Den har atskillig bedre kontroll på forvrengningen, og den forskjellen er jeg overbevist om at du vil kunne høre hvis du forer de med dypbass.
    Vil påstå at disse testene av REL subber på AVTalk er nesten null verdt siden de ikke er tilkoblet på den måten som REL anbefaler.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvrengningen kommer som et resultat av at subben når sine fysiske grenser, og ikke fordi den er tilkoblet vha lavnivå. Om jeg ikke husker feil er grunnen for at REL anbefaler høynivå at subben skal få med seg noe av forsterkerens signatur, ikke fordi at den skal forvrenge mindre ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvrengningen kommer som et resultat av at subben når sine fysiske grenser, og ikke fordi den er tilkoblet vha lavnivå. Om jeg ikke husker feil er grunnen for at REL anbefaler høynivå at subben skal få med seg noe av forsterkerens signatur, ikke fordi at den skal forvrenge mindre ;-)

Så du mener ut ifra avtalk at REL er noe ræl da?! Slik jeg forstår det iallefall. Enda du ikke har hørt dem i aksjon selv.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke forundre meg! Manic Miner mente jo at XTZ'en var søppel lenge før han i det hele tatt hadde tenkt på å høre den spille!

Teori og praksis går ikke alltid hånd i hånd... Og "jo mer, jo bedre" bass er faktisk ikke pri en for alle...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Kanskje litt overkill med en sub til 10000 mot en på 3600?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Skulle ikke forundre meg! Manic Miner mente jo at XTZ'en var søppel lenge før han i det hele tatt hadde tenkt på å høre den spille!
    hehe, husker godt det jeg også. Det er helt håpløst av Manic Miner og uttale seg om lyden av produkter han aldri har hørt. En perfekt målt frekvenskurve på en høyttaler er ikke fasit Miner'n. :wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange flotte svar her gutter :grin: Vet ikke om jeg er så mye nærmere et valg akkurat. Skikkelig kjipt at man ikke har muligheten å få testet noen av disse subbene. Trond B har du fått testa ut Stormen? Fornøyd??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Så du mener ut ifra avtalk at REL er noe ræl da?! Slik jeg forstår det iallefall. Enda du ikke har hørt dem i aksjon selv.
    Det amerikanske forbruker vesnet har sett seg lei på villedende markedsføring av subwoofere hvor frekvensrespons og antall watt slett ikke henger sammen med subbens virkelige ytelse. De har derfor vedtatt en ny standard hvor det er subbens lydtrykk, begrenset for THD som skal brukes i markedsføringen. Dette er en standard som har blitt til i samarbeid med bransjen, og på grunnlag av mange år med forskning.

At det så finnes noen som mener at SPL og THD er heksekunster, og at jorda er flat, vel jeg kan ikke omvende alle vantro.

Stampeden lyder sikkert godt innenfor dens begrensninger, men den treffer også begrensningene langt før de fleste andre subs.

I følge den nye CEA standarden ville Stampeden fått NA i score for Ultra Low Bass (20-31.5hz), og for Low Bass (40-63hz) ca 99db. Den scoren er et snitt av 40, 50 og 63hz normalisert til en meter.

Jeg vil påstå at de tallene forteller atskillig mere om hva du kan forvente deg enn RELs egne 18hz -3db. Helt ærlig. Stampede er en liten 13.4kg tung sub med et 8" element og en 100watts forsterker, utifra det synes jeg den gjør det helt ok.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der lå en Strata V på bruktbørsen til god pris, er den borte da ?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •