haster - bytte høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

haster - bytte høytalere

Hei folkens.

Jeg er ikke helt fornøyd med mine høytalere. Jeg har et sett fra KEF. KHT 1005. Det står koblet opp mot en onkyo receiver. (husker ikke nr.)

Jeg lurer på å selge dette settet og kjøpe meg :
    cervin-vega 6F som front
    cervin-vega 5m som bak
    cervin-vega 5c som center
    cervin-vega 12s som sub.

Men dette er jo ganske billige høytalere. Vil dette gi bedre lyd en KEF'n som jeg har i dag?. Bruker det mest til tv/film men også til musikk i ny og ne.

Hva bør jeg gjøre?

Haster litt så hvis du gidder blir jeg glad.

Bigwill

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigwill
    Hei folkens.

Jeg er ikke helt fornøyd med mine høytalere. Jeg har et sett fra KEF. KHT 1005. Det står koblet opp mot en onkyo receiver. (husker ikke nr.)

Jeg lurer på å selge dette settet og kjøpe meg :
    cervin-vega 6F som front
    cervin-vega 5m som bak
    cervin-vega 5c som center
    cervin-vega 12s som sub.

Men dette er jo ganske billige høytalere. Vil dette gi bedre lyd en KEF'n som jeg har i dag?. Bruker det mest til tv/film men også til musikk i ny og ne.

Hva bør jeg gjøre?

Haster litt så hvis du gidder blir jeg glad.

Bigwill
    Hva mener du med bedre lyd? Mer bass? Muligheten til å spille høyere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedre musikk

Syntes vel egentlig at KEF'n gjør jobben helt greit til film. Det er når jeg skal spille musikk at KEF'n blir litt tynn. Det er jo små satelitter dette og følger at det blir mye diskant og bass.

Jeg liker vel å tro at en "vanlig" gulvhøytaler spiller musikk bedre enn disse små-anleggene.?

har jeg rett i det?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er glad i musikk er vel ikke CV greia. Da er Concept bedre om du MÅ handle på Hifiklubben.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes vel egentlig at KEF'n gjør jobben helt greit til film. Det er når jeg skal spille musikk at KEF'n blir litt tynn. Det er jo små satelitter dette og følger at det blir mye diskant og bass.

Jeg liker vel å tro at en "vanlig" gulvhøytaler spiller musikk bedre enn disse små-anleggene.?

har jeg rett i det?
    Det har du til en viss grad rett i. Gode stativhøyttalere kan spille fletta av flere gulvhøyttalere også, dersom forutsetningene er tilstede. Sub skal man ha uansett. Men slik jeg forstår det på deg, så er det en totalt bedre hifi-gjengivelse du ønsker... Og da ville jeg inkludert flere alternativer enn kun Cerwin-Vega som lever i filisofien om mest bass og høyest SPL.

Du skriver haster. Hvorfor haster det? Skal du kjøpe nye høyttalere, så ville jeg ha brukt litt tid til å lytte og høre på andres erfaringer, slik at du blir fornøyd. Så slipper du kanskje et nytt slikt innlegg om 6mnd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haster fordi jeg har funnet et cv-sett brukt på finn.no for 4000,- for hele pakka, og det syntes jeg høres ut som et greit tilbud.

Jeg får vel ikke noe særlig mer for 4000 ?

Bigwill

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haster fordi jeg har funnet et cv-sett brukt på finn.no for 4000,- for hele pakka, og det syntes jeg høres ut som et greit tilbud.

Jeg får vel ikke noe særlig mer for 4000 ?

Bigwill
    Du får helt sikkert mer mellomtone.... Det er vanskelig å finne 5 høyttalere med subwoofer/forsterker til 4000,- som er spesielt bra uansett, selv brukt. Men folk har forskjellige preferanser, og det er godt mulig du blir fornøyd.

Har du tenkt tanken på å kanskje starte med et sett gode fronthøyttalere, og utvide med center/bakhøyttalere og sub til slutt? Sluttresultatet blir mye bedre, men det blir naturlig nok dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du får helt sikkert mer mellomtone.... Det er vanskelig å finne 5 høyttalere med subwoofer/forsterker til 4000,- som er spesielt bra uansett, selv brukt. Men folk har forskjellige preferanser, og det er godt mulig du blir fornøyd.

Har du tenkt tanken på å kanskje starte med et sett gode fronthøyttalere, og utvide med center/bakhøyttalere og sub til slutt? Sluttresultatet blir mye bedre, men det blir naturlig nok dyrere.
    joda...har tenkt på det. Hadde bra høytalere før jeg kjøpe KEF'ene. Men jeg vil heller putte pengene i en 42" plasma før jeg kjøper bedre høytalere. Tv blir jo mer brukt enn høytalere hos meg. Det er jo begrenset hvor mye jeg kan bråke med 2 små unger i huset :-)

Bigwill

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo begrenset hvor mye jeg kan bråke med 2 små unger i huset :-)
    Der fant vi enda en grunn til å velge noe annet enn Cerwin Vega... Bråk er et forklarende ord...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir nok kvitt dem igjen til samme pris så det er vel ikke så veldig risikabelt (om de ikke er ødelagte eller veldig stygge.)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du blir nok kvitt dem igjen til samme pris så det er vel ikke så veldig risikabelt (om de ikke er ødelagte eller veldig stygge.)
    Godt poeng, Cerwin Vega er i allefall veldig lettomsettelig, om ikke annet....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •