CV! og SVS, verdens beste HT/SUB!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Én ting er klinkende klart for min del;
    Den dagen det måtte komme CV-høyttalere inn i mitt hus, åker de like raskt på hue og ræva ut igjen. Makan til gjennomført sortiment av dritthøyttalere har jeg aldri vært borti. Laget av - og for - døve mennesker? Hva er "moro" med CV...???

SVS derimot kan gjerne få egne nøkler.... :wink:

Hva som er morro med CV?!.... tuller du ?!.... finnes flere meninger her inne (Og Godt er det ) Det er spesielt mange ungdomer som synes CV er helt himmels rett og slett, virkelig kjenne det trykker i mellomgulvet er jo en sensasjon for mange

CV trøkker kanskje ikke mye bedre en SVS, men se på prisen :P CV koster jo ikkeno... rett og slett, ett par 1515 som spiller GRISEHØYT og har 4 x 15" basser, koster 1/8 av prisen til en JBL 1400 Array BG, og JBL'en har 2 x 14" basser. For ungguttene betyr det ikke så mye at JBL Array spiller MYE finere en CV. Men at man virkelig kjenner det i mellomgulvet. Sier ikke at alle liker det, men jeg vet at det er mange som gjør det. Vi er til sammen 5 i klassen som har CV, og ingen av oss tenker på å kjøpe kjempe flotte høyttalere til 50k med 2 x 6" basser og kjempe fin diskkant.

Som Sagt før: Alle har forskjellige meninger, og godt er det :razz:

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Hva som er morro med CV?!.... tuller du ?!.... finnes flere meninger her inne (Og Godt er det ) Det er spesielt mange ungdomer som synes CV er helt himmels rett og slett, virkelig kjenne det trykker i mellomgulvet er jo en sensasjon for mange

CV trøkker kanskje ikke mye bedre en SVS, men se på prisen :P CV koster jo ikkeno... rett og slett, ett par 1515 som spiller GRISEHØYT og har 4 x 15" basser, koster 1/8 av prisen til en JBL 1400 Array BG, og JBL'en har 2 x 14" basser. For ungguttene betyr det ikke så mye at JBL Array spiller MYE finere en CV. Men at man virkelig kjenner det i mellomgulvet. Sier ikke at alle liker det, men jeg vet at det er mange som gjør det. Vi er til sammen 5 i klassen som har CV, og ingen av oss tenker på å kjøpe kjempe flotte høyttalere til 50k med 2 x 6" basser og kjempe fin diskkant.

Som Sagt før: Alle har forskjellige meninger, og godt er det :razz:
    Bra svart

Kunne ikke vært mere enig

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet nå ikke om JBL Array spiller spesielt fint da.... faktisk nærmere CV enn mange andre høyttalere. Kan ikke si at at jeg preferer den lydsignaturen Array-ene gir. Alt for masete mellomtone og diskant.

Klart du er enig med reVo, "CV-Gunnar" - det ligger jo i nicket ditt det da.... ;-)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg vet nå ikke om JBL Array spiller spesielt fint da.... faktisk nærmere CV enn mange andre høyttalere. Kan ikke si at at jeg preferer den lydsignaturen Array-ene gir. Alt for masete mellomtone og diskant.

Klart du er enig med reVo, "CV-Gunnar" - det ligger jo i nicket ditt det da....
    ;-)
    Hehe sant det Men han ga et godt svar/forklaring.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    For ungguttene betyr det ikke så mye at JBL Array spiller MYE finere en CV. Men at man virkelig kjenner det i mellomgulvet. Sier ikke at alle liker det, men jeg vet at det er mange som gjør det. Vi er til sammen 5 i klassen som har CV, og ingen av oss tenker på å kjøpe kjempe flotte høyttalere til 50k med 2 x 6" basser og kjempe fin diskkant.
    I klassen? Da vil jeg tro du går på ungdomsskolen eller videregående....? Jeg har hatt CV og tenkte helt likt. Bass i bøtter og spann og forbanna naboer....det var morro det! Hvorfor nyte en god vin når man kan spare masse penger og bli dritings på hjemmebrent eller tuborg?
    Det siste året jeg hadde cv var anlegget svært lite i bruk. Jeg synes ikke det var så stas lenger med bare bass og ikke noe mer. På den andre siden visste jeg ikke helt hva jeg glipp av da ingen kompiser hadde noe bedre anlegg heller. Alt endret seg derimot etter en demokveld med skikkelige høyttalere. Jeg hørte musikk på en helt ny måte, detaljert, velbalansert og en nærhet som med lukkede øyne kunne overbevise om at artisten befant seg i samme rom. Dette ville jeg ha hjemme hos meg, så en uke senere var det takk og farvel til basskassene med rød ring... De kunne ikke lenger levere det jeg er ute etter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liker de jeg da

Har to anleg faktisk, klarte aldri og bestemme meg.
    Liker cv, mye og artig lyd, til film eller fest.
    Tror ikke behovet mitt minker så veldig de nærmeste årene, med tanke på høy musikk, og jeg liker lyden (Litt slitsom diskant, men ordner seg nok med annen amp).
    Noen liker høy musikk, andre lav. Noen liker vin, menn liker øl.
    Liker også utseendet på dem.
    Jeg er da 22 år, rett over tenårene.
    Og nei, kjenner bare en til som har cv.
    Og vi liker det, passer bra til musikken vi spiller.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** til syting om detta CV greia da, jeg er 22 og trives godt, men jeg har vurdert noe anna etterhvert, -i tillegg såklart

CV er rått til sitt bruk 8)

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hører på techno og trance og da syns jeg det er greit med cerwin vega

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, delte meninger.. og bra er nå det.

Men jeg lurer på en ting, som også mange andre her refererer til i sine innlegg. Alle dere som mener Cerwin-Vega er veien til evig frelse på techno, trance, euro dance og rave... Har dere noen gang hørt disse musikktypene på et skikkelig anlegg? For meg har aldri disse musikksjangerne vært okei før jeg fikk høre det på litt dyrere anlegg. Ta f.eks darude sin sang.. before the storm, tror jeg den heter. Klar over hvor utrolig mye råere høye "dralyder" og dypbassen høres ut på bra høytalere? På denne sangen vil gode høytalere vil kunne gi et lydbilde som fyller rommet helt, og får det til å høres ut som om lyden kommer fra et flerkanalsoppsett.. Dette er jo fraværende hos cv. For ikke å nevne alle detaljene som man ikke legger merke til. Vel, jeg er ikke enig i at cerwin er kongen av techno..

Men jeg har ingen ting direkte imot cv, så alle som forguder disse høytalerne.. have fun! Vil jeg oppleve dette syke trykket i brystet som dere snakker om, så kjøper jeg heller en skikkelig subwoofer.. eventuelt så fyerer jeg av noe fyrverkeri inne på et lite rom, gir for meg samme lydnivå og opplevelse..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klar over at det låter kjempe bra på "ordentlige" høytalere, men cerwin vega er liksom ordentlige party høytalere

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shades
    Noen liker vin, menn liker øl.
    Hahaha! "Noen liker vin, menn liker øl" :roll: Det må være det mest harry utsagnet jeg har hørt på lenge. Pleier du å reise på sydenferie med vikinghjelm også kanskje :wink:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hahaha! "Noen liker vin, menn liker øl" :roll: Det må være det mest harry utsagnet jeg har hørt på lenge. Jaggu har ikke en hifi interessert "Ola Dunk" klart å snike seg inn på avforum gitt... Pleier du å reise på sydenferie med vikinghjelm også kanskje :wink:
    I oslo har de sluttet å kalle folk med slike utsagn harry, nå heter det skaphomse.... De tror en utsøkt flaske vin er forbundet med feminimitet.

Nei, både øl og vin er herlig gitt.... Gjerne kombinert med noe annet enn verdens beste høyttalere fra Cerwin Vega...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    I oslo har de sluttet å kalle folk med slike utsagn harry, nå heter det skaphomse.... De tror en utsøkt flaske vin er forbundet med feminimitet.

Nei, både øl og vin er herlig gitt.... Gjerne kombinert med noe annet enn verdens beste høyttalere fra Cerwin Vega...
    hehe:grin: Er vel godt med en liten sterk en og en gang iblandt!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvorfor nyte en god vin når man kan spare masse penger og bli dritings på hjemmebrent eller tuborg?
    Eller: Hvorfor bli dritings på hjemmebrent eller tuborg når man kan nyte en god vin :wink:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke drikke det man liker?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Eller: Hvorfor bli dritings på hjemmebrent eller tuborg når man kan nyte en god vin :wink:
    Hehe. Funker det også, men gikk for den sarkastiske varianten :wink:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •