CV! og SVS, verdens beste HT/SUB!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har rundet 30, flyttet "hjemmefra", men dro med meg mor mi og høytalerne. Det ser ut til at de blir en stund til.....både høytalerne og mor mi.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det samme som hvorfor har man Kia, hvorfor har man Daewoo?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg har rundet 30, flyttet "hjemmefra", men dro med meg mor mi og høytalerne. Det ser ut til at de blir en stund til.....både høytalerne og mor mi.
    Flott at jeg skrev 99% da, og ikke 100%....

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    DC-1515 ble ikke lagd i USA, produksjonen av DC-1515 hadde ikke den amerikanske avdelingen til Cerwin Vega noen ting med, dem ble kun solgt og produsert i Europa. (Fikk vite det av en eller annen i Cerwin Vega USA da jeg spurte om kasse tegninger til DC-1515) Så da kan ikke konrad si "made in the good ol' USA"
    Subbene er laget i USA
    Å dem heter 1515, ikke DC-1515:P

Tror nok jeg holder meg til CV så lenge jeg holder på med anlegg. Elsker lyden fra dem og passer musikken jeg spiller perfekt

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Tror nok jeg holder meg til CV så lenge jeg holder på med anlegg. Elsker lyden fra dem og passer musikken jeg spiller perfekt
    Det trodde jeg når jeg var 17 år også....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada. SVS og CV er akkurat samme kvalitet, og bør slenges sammen i en felles tråd...

OK, du klarte å provosere meg, men jeg skal kneble meg selv og holde kjeft.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det vel å bli mange ååååår siden Cerwin Vega begynte å produsere de komersielle produktene sine i Asia. Så vidt jeg kan huske var det før vi entra 2000.

*google litt*

Proff produktene bygges og settes sammen i California.
    Konsumer produktene bygges og settes sammen i Kina.

JA til SR inn i heimen :P

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    jeg også, føler jeg er på vippen til andre høyttalere nå, jeg har solgt mine clsc 215 nå, og ville kjøpe sa 1750, men jeg har nå bestilt cls 215 og venter enda litt til! Men når jeg får litt mer spenn, føler jeg at det kommer noen mer musikalske høyttalere og en SVS, skal jeg først ha svs skal jeg ha den største. Så da blir det fort en del, når jeg i tillegg skal ha meg noen skikkelige høyttalere.. Men for min del, har jeg skikkelig elektronikk nå, svakeste leddet er cd spilleren. Men den holder enn så lenge!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har spørt om det før, men hører du ikke på musikk i samme genre som når du var 17 år. Du har vel ikke begynt å høre på "swing" selv om du har rundet 30 år? Det er nelig ikke et must!

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Lørdagspizza er digg Ikke at det har noe med saken å gjøre da men
    Big One Restaurant er bedre....;-)

Men jeg tok ikke helt poenget med denne tråden jeg... Var den ment humoristisk? Eller var det bare for å terge opp til en god gammel "Cv EIER", "Nei makan til dritt!", "BASS BASS BASS ER GØY", "Nei cv er fjortishøyttaler..." And so on... Men det er jo morro i seg selv det.. Lar meg ikke irritere av at andre liker noe annet enn meg jeg ass, JEG synes cv hører hjemme på en fest.. JEG setter meg ikke ned og lytter til musikk med cv... Men om noen gjør det så er det greit for meg:wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Mulig jeg har spørt om det før, men hører du ikke på musikk i samme genre som når du var 17 år. Du har vel ikke begynt å høre på "swing" selv om du har rundet 30 år? Det er nelig ikke et must!
    Hører vel på noe av den samme musikken, selv om man også begynner å like litt andre musikk-stiler når man passerer tenårene.... Sving har jeg faktisk ikke begynt å like enda, men så finnes det litt andre og mer givende musikk-arter enn sving og dunk dunk-musikk på markedet, heldigvis...... 30 har jeg heller ikke rundet, så jeg er ikke noe "gammel fosil" hvis du trodde det...

Poenget med kommentaren min var vel at man også setter litt større krav til lydkvalitet etter hvert... Det er begrenset hvor mange år man blir imponert av lyd over 120db.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Hvorfor overrasker ikke det meg...

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hvis noen virkelig vil sette seg ned og ordentlig LYTTE til cv så versågod... men jeg har nok ikke interresse av deg desverre... blir kjedelig og ødelegge ørene, fordi du må leite etter vokalist og detaljer... :-P

Men hvis du vil ha billig bass, så jiiiiihaaaa da er det greit... :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Én ting er klinkende klart for min del;
    Den dagen det måtte komme CV-høyttalere inn i mitt hus, åker de like raskt på hue og ræva ut igjen. Makan til gjennomført sortiment av dritthøyttalere har jeg aldri vært borti. Laget av - og for - døve mennesker? Hva er "moro" med CV...???

SVS derimot kan gjerne få egne nøkler.... :wink:
    Du vet tydligvis ikke hva CV er laget for. Og forstår det ikke heller med tanke på at du skriver sånn drit. Du er sikkert en sånn high end fyr du som ikke forstår seg på disko. Tydligvis. Kanskje det er moro for andre folk?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller snu litt på det: Har du hørt virkelig gode høyttalere? Radiobiler er gøyere enn tråbil, men racerbil er virkelig festlig!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Du vet tydligvis ikke hva CV er laget for. Og forstår det ikke heller med tanke på at du skriver sånn drit. Du er sikkert en sånn high end fyr du som ikke forstår seg på disko. Tydligvis. Kanskje det er moro for andre folk?
    Forstår seg på disko? Cerwin-Vega konsumer-produkter blir vel neppe brukt til annet enn fjortiss-disko. Eller snakker du om disko-musikk? Glade 70-tallet?

Og man trenger ikke være noen "high-end fyr" for å sette pris på god lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Nå begynner det vel å bli mange ååååår siden Cerwin Vega begynte å produsere de komersielle produktene sine i Asia. Så vidt jeg kan huske var det før vi entra 2000.

*google litt*

JA til SR inn i heimen :P
    Etter litt research har jeg funnet ut at de gamle CV serien som var kvalitet og ble solgt i Europa ble bygd i danmark. Altså veldig bra :wink: De flyttet ikke produksjonen til Kina før etter V serien. Noen som husker første gang V serien kom ut? V15F kostet rundt 7000. De var faktisk bygd i Danmark. Men etter en stund flyttet de produksjonen til Kina og prisen gikk betydlig ned. Og kvaliteten deretter. Kjenner mange som har kjøpt V15f og V12f etter at prisen gikk ned og de har hatt mye problem. Foreksempel blåse lyder av elementene og vibrering i kabinettene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår seg på disko? Cerwin-Vega konsumer-produkter blir vel neppe brukt til annet enn fjortiss-disko. Eller snakker du om disko-musikk? Glade 70-tallet?

Så det finst bare fjortis disko og 70talls disko da eller? Kan du definere fjortis disko egentlig? Antar at du snakker om trance. Men det er jo langt ifra bare fjortisser som hører på det.

Burde ikke det nei. Men virker som veldig mange som har high end annlegg og sånt slenger bare drit om CV. Som om CV var laget for å spille fint liksom. De er laget for noe helt annet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... noen som føler seg tråkket på tærne...?

Jada, jeg hører faktisk mye på trance og lounge. Finner mye godlyd i slik musikk. Imidlertid er det vel sikkert "greit nok" for mange så lenge høyttalerne klarer å gjenskape rytmen i musikken. Slik er altså ikke jeg. Lydkvalitet betyr svært mye for min del, og jeg er garantert ikke alene om akkurat den holdningen!

Men - for all del - jeg har da selvsagt intet i mot CV - bare jeg slipper å ha dem i eget hus.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det finst bare fjortis disko og 70talls disko da eller?
    Les igjennom innlegget mitt en gang til så kanskje du forstår hva jeg skriver.
    Kan du definere fjortis disko egentlig? .
    Fjortiss disko? En gjeng med fjortisser som prøver å lage sitt eget diskotek med Cerwin-Vega høyttalere.
    Antar at du snakker om trance. Men det er jo langt ifra bare fjortisser som hører på det.
    Som du sikkert nå har forstått så snakket jeg ikke om type musikk. Jeg hører også på trance av og til, og setter da fortsatt pris på godlyd...
    Burde ikke det nei. Men virker som veldig mange som har high end annlegg og sånt slenger bare drit om CV. Som om CV var laget for å spille fint liksom. De er laget for noe helt annet.
    De er ikke laget for å spille fint, de er ikke laget for å brukes på et diskotek eller i annen profesjonell sammenheng. Og da syntes jeg vi treffer bruksområdet jeg beskrev tidligere ganske perfekt. Vi er faktisk enige CerwiN, tenke seg det...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •