Noen Som Har Noe Peil På Dali Ikon Serien???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Noen Som Har Noe Peil På Dali Ikon Serien???

Hei.. Vurderer å kjøpe hele dali ikon serien til å bruke som 5-1 anlegg..Har nettopp kjøpt ikon 6 frontene.. Men er det noen som har erfaringer eller lest noen tester om resten av serien..Tenker da på senter:Vokal 2 og som bakhøytalere ikon on wall..Har også hørt at det har kommet ut en sub i denne serien.. Skal drives med reciver VSX-AX4AVi-S
    Takk for alle svar!!!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serien er god den, så du får mye godlyd for pengene da:wink:
    Sub synes jeg du burde vurdere noe annet.. :wink: Søk litt på forumet, det har vært en del spørsmål vedr. Ikon i Mai.. Gratulerer med godt kjøp iallefall, utrolig imponerende musikkhøytaler til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hei.. Vurderer å kjøpe hele dali ikon serien til å bruke som 5-1 anlegg..Har nettopp kjøpt ikon 6 frontene.. Men er det noen som har erfaringer eller lest noen tester om resten av serien..Tenker da på senter:Vokal 2 og som bakhøytalere ikon on wall..Har også hørt at det har kommet ut en sub i denne serien.. Skal drives med reciver VSX-AX4AVi-S
    Takk for alle svar!!!
    Jeg har Ikon7 som fronter, Vocal2 senter, Ikon6 som surround(bak) og Ikon OnWall som bakhøytalere i et 7.1-oppsett. Har SVS pb12 Pluss/2 sub. Dette funker vanvittig bra i mine ører... Både Ikon6 og 7 låter knallbra, med åpen og ærlig lyd. NB: Det skal ikke være noen hemmelighet heller at SVS-suben er KONGE Den løfta kinoen! Jeg har ingen ting å sammenligne med siden jeg er blodfersk innen hjemmekino, men jeg kan varmt anbefale både Ikon6 og 7 - og aller helst begge ilag Dra på HiFi-klubben å få hørt dem. Det gjorde jeg, og ble overbevist både til musikk og ikke minst til film. Lykke til

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar!!!
    Her har du helt klart tatt riktige valg :grin: Spesielt med valg av center, vokal 2 løfter dialogene flere hakk og er en meget god center til prisen.
    Her blir det nok mange fine filmstunder. Pluss på med sub etterhvert så blir dette helt knall :grin:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Ikon 7 på HFK (dårlig rom nede i kjelleren, så de kom ikke helt til sin rett og medarbeideren på HFK byttet og herjet uten at dette hjalp). Så litt slukøra gikk vi opp og hørte Ikon 6 spille helt fantastisk. Her er rommet mye mere åpent og det ble lyden også. Jeg tror på lik linje med alle kvalitetshøytalere at disse trenger god elektronikk for å komme til sin rett og Ja, Sub er en nødvendighet (spesielt til film).

Håper du finner en god kombinasjon !

/L

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm er om jeg skal gå for ikon suben eller gå for en annen.. Design messig er det jo best med ikon serien..
    Men hørt mye bra om SVS PB10-ISD.. Passer denne med ikon oppsettet og til Reciveren VSX-AX4AVi-S??
    Noen som har erfaringer??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei.. Er det noen der ute som har noe peil??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm er om jeg skal gå for ikon suben eller gå for en annen.. Design messig er det jo best med ikon serien..
    Men hørt mye bra om SVS PB10-ISD.. Passer denne med ikon oppsettet og til Reciveren VSX-AX4AVi-S??
    Noen som har erfaringer??
    Lydmessig passer det mer enn bra, waf messig får være opp til deg/eller din evt. bedre halvdel å bedømme.

PB10 knuser Ikon suben

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørt mange skryter av den...spm er om den passer sammen med resten av ikon serien?
    Den svs ser vel heller dårlig ut,er den ikke utrolig stor?
    Har du hørt ikon sub?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis meningen er å sitte å se på den bør du finne en annen sub enn SVS!

Når det gjelder matching så er ikke dette noe problem. Poenget med sub er å gjengi de lave frekvensene med pondus, og lydsignatur spiller mindre rolle.

Jeg har ikke hørt sub fra Ikon, så jeg kan ikke uttale meg om dem. Dra og hør da vel? Når du har gjort det må du gjerne ta turen til meg og høre SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørt mange skryter av den...spm er om den passer sammen med resten av ikon serien?
    Har du hørt ikon sub?
    SVS passer absolutt sammen med Ikon-serien. Jeg hadde først en SVSpb10 noen dager, men bytta denne med SVSpb12 Pluss/2... Stor? JA! Stor lyd?? JAAA :smile: Knall til - og kjøp Pluss/2 først som sist. Vi har bare ett kort liv vet du, så da må vi nyyyyte det... Its only money! Jeg har hørt Ikon-suben (15"). Ingen dårlig sub dette, men som andre sier - SVS gruser den. Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor hørte du ikon sub?De hadde ikke fått den inn på hf-klubben i markus thranes gt ennå.. Tviler ikke på at svs er bra..Men har en bedre halvdel som sikkert ikke blir like gla

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hvis meningen er å sitte å se på den bør du finne en annen sub enn SVS!

Når det gjelder matching så er ikke dette noe problem. Poenget med sub er å gjengi de lave frekvensene med pondus, og lydsignatur spiller mindre rolle.

Jeg har ikke hørt sub fra Ikon, så jeg kan ikke uttale meg om dem. Dra og hør da vel? Når du har gjort det må du gjerne ta turen til meg og høre SVS.
    Problemet er vel heller hva min bedre halvdel vil si hvis jeg kommer hjem med svs en..Hvilken svs er det du har?
    Er opprinelig fra ski så kanskje kommer jeg innom.

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har ikon subben i drammen.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel heller hva min bedre halvdel vil si hvis jeg kommer hjem med svs en..Hvilken svs er det du har?
    Er opprinelig fra ski så kanskje kommer jeg innom.
    Det er bare å sende en PM det!

Du ser i signaturen hvilken SVS jeg har!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt ikon sub?
    Jeg har hørt Ikon kun i demorom i butikk, og det er skuffende. Det virker som noe Dali kun har laget for å tjene noe ekstra på dem som skal kjøpe en helt 5.1 sett i samme serie. Det har ingenting å si med lydsignatur om du velger en annen subwoofer til å spille dype frekvenser. PB10 er ikke konevennlig, med mindre du vil bruke den som hjørnebord. Den er STOR til å være en 10", men lyden er fantastisk:wink:

Finnes flere waf-vennlige subwoofere som kan spille utenom SVS også, men personlig ville jeg holdt meg langt unna Ikon sub'en. Resten av serien er sjeft til prisen:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Necman
    Dem har ikon subben i drammen.
    Har du hørt den?Var det noe bra?
    Kanskje jeg må dra dit for å høre..

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lille jeg hørte var helt greit men du burde ta deg en tur selv. Er jo øre ditt som skal kjøpe subb.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmbo
    SVS passer absolutt sammen med Ikon-serien. Jeg hadde først en SVSpb10 noen dager, men bytta denne med SVSpb12 Pluss/2... Stor? JA! Stor lyd?? JAAA :smile: Knall til - og kjøp Pluss/2 først som sist. Vi har bare ett kort liv vet du, så da må vi nyyyyte det... Its only money! Jeg har hørt Ikon-suben (15"). Ingen dårlig sub dette, men som andre sier - SVS gruser den. Lykke til.
    Med det samme du er igang, hvor hørte du en 15" ikon sub?! Den finnes pr dags dato ikke, så mulig du har vært noen år fremover da ?! Så tror ikke du har hørt ikon subben jeg..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, så syns jeg Veldodyne CHT-R 12" spiller bedre enn den IKON subben, og den ser ikke så værst ut heller. Koster 6000kr på www.hificenter.no . SVS'ene er som du sier, store og mindre pene . Men bra er de.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •