Noen Som Har Noe Peil På Dali Ikon Serien??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Med det samme du er igang, hvor hørte du en 15" ikon sub?! Den finnes pr dags dato ikke, så mulig du har vært noen år fremover da ?! Så tror ikke du har hørt ikon subben jeg..
    Var nok litt kjapp på tastene her ja... Etter utallige lytterunder og "undersøkelser" kan det fort gå litt i surr med ord og bergreper Det jeg HAR hørt er dual-oppklobling av Dali S1.5 15"-sub + en Ikon 10", som forøvrig sugde spiker :grin:

Dual-oppkoblingen med 2x S1.5 var forøvrig ikke å kimse av... men...valget mitt ble SVS pb12 Pluss/2 - og takk for det!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva prater du om egentlig. Ikon subben er en 12" sub. Hverken 15" eller 10"

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Jeg hørte Ikon 7 på HFK (dårlig rom nede i kjelleren, så de kom ikke helt til sin rett og medarbeideren på HFK byttet og herjet uten at dette hjalp). Så litt slukøra gikk vi opp og hørte Ikon 6 spille helt fantastisk. Her er rommet mye mere åpent og det ble lyden også. Jeg tror på lik linje med alle kvalitetshøytalere at disse trenger god elektronikk for å komme til sin rett og Ja, Sub er en nødvendighet (spesielt til film).

Håper du finner en god kombinasjon !

/L
    Hørte du IKON 7 i kjelleren i Thranes Gate i Oslo? Jeg hørte dem også der, og ble alt annet enn imponert. :neutral: Det var rett og slett skikkelig dårlig, og hadde aldri i livet kjøpt IKON der og da. Satt der i noen timer og lyttet gjennom sanger jeg kjenner godt. Har heldighvis også hørt IKON 6 med et balansert Thule oppsett, i HFK grensen og det rocka! HELT TOTALT ANNEN OPPLEVELSE! :grin: Bassen var fyldig og stram på samme tid, mellomtone og diskant, særlig diskant herlig oppløst. Det var i 1. etage. Jeg må få hørt IKON 7 i et annet rom før evt. jeg går til innkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmbo
    Var nok litt kjapp på tastene her ja... Etter utallige lytterunder og "undersøkelser" kan det fort gå litt i surr med ord og bergreper Det jeg HAR hørt er dual-oppklobling av Dali S1.5 15"-sub + en Ikon 10", som forøvrig sugde spiker :grin:

Dual-oppkoblingen med 2x S1.5 var forøvrig ikke å kimse av... men...valget mitt ble SVS pb12 Pluss/2 - og takk for det!
    ikon sub er 12,var det denne du hørte??
    Mener du den var elendig?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    ikon sub er 12,var det denne du hørte??
    Mener du den var elendig?
    Hehe... jeg bør nok lese korrektur heretter... feil på feilretting... jaja :smile: Det var den jeg hørte ja - og i et stereo-oppsett ble den for puslete et stykke opp på skalaen. Fyldig og fin på moderat volum, men den falt gjennom i det oppsettet jeg hørte.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Du vet ikke om denne har blitt testet et eller annent sted?
    Er litt usikker nå,vil nødig kjøpe katta i sekken..
    Hadde egentlig tro på denne siden resten av serien er knall,men har jo enda ikke hørt den siden den bruker laaaang tid for å komme seg inn til byen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Du vet ikke om denne har blitt testet et eller annent sted?
    Er litt usikker nå,vil nødig kjøpe katta i sekken..
    Hadde egentlig tro på denne siden resten av serien er knall,men har jo enda ikke hørt den siden den bruker laaaang tid for å komme seg inn til byen...
    Har ikke lest noen test av den ennå nei. Det er jo "ofte" et "salgs-triks / gimmick" fra leverandør at seriekomponenter passer til serien, men man bør ikke se seg blind på dette. Er nok helt sikker på at denne 12"-suben i et riktig og kalibrert oppsett vil bli bedre enn i det stereo-oppsettet jeg hørte den i, men med alle de som virkelig KAN sub her inne på forumet, bør du ikke betvile deres kunnskap og erfaring. For egen del kjøpe jeg SVS pb 12 Pluss/2 kun på bakgrunn av de faktiske målinger og tester gjort av flere av foumets "Sub-konger" Det var uten tvil veien og gå for min del - som nå har en sub som har løfta kinoen utallige hakk ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har jeg ikke rørt på lenge,men gikk jo for full ikon 5-1 oppsett og har ikke angret et sekund etter..
    Hvis andre er ute etter oppsett i samme prisklasse anbefaler jeg dette på det varmeste..
    Legger oxo ved en link til What Hi-Fi sin års kåring av beste sammensatte anlegg..

http://www.dali.dk/admin/images/WHFawards06DALI5.1.pdf

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •