offisiell tråd CV ve-serien - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 366
    Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    AL 1001?

finnes det ikke bare 3 versjoner av al serien? 1000, 1000mk2 og 1002??
    det trudde jeg og, men han hadde al 1001 hehe:P det var al 1000 i en bedre versjon eller noe:P men han ga 16k brukt da:P men jeg har aldri hørt om dem bortsett fra at han hadde dem..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ingenting om AL 1001. Sikker på du ikke har sett feil/blitt lurt?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ikke 100% sikker da, men han sa at det var al 1001 og det trykka sykt:P og man gir ikke 16k for et par brukte al 1000 heller:P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL1001 finnes nok ikke nei. Men var noen som kalte AL1000mk2 det. Siden det finnes AL1002, så hvorfor ikke liksom .

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei.. låt ihvertfall drit bra:P

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har AL-1000mk2 front deksel?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    okei.. låt ihvertfall drit bra:P
    Hehe, det tror jeg på . AL serien har en fantastisk bassenhet, og en mellomtone av rang .

Største minuset er at de ikke trykker så bra på de dypere frekvensene.. slik som f.eks E-serien gjorde. Men lydmessig og dB messig er den jo et par hakk over.

Testa mine 1 gang med MA 6.1, ok fornøyd, men MA blir litt for "slankt" i bunnen syns jeg. Carvern din hadde nok gjort susen, tror nok den har litt mer "kjøtt" på beina enn MA har (MA låter nok mer korrekt.. men læl så kjedelig til tider agitt.. ).

EDIT: Trodde det var CV-gunnar som skrev jeg .. men men.. Carvern hans da.. .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har AL-1000mk2 front deksel?
    Jepp.. Se om jeg finner bilde..

EDIT: har ikke tatt bilde av de med de på gitt.. Men de er i "metall", selve ramma på de. OG de er trukket i sort stoff.. (hehe, søkte etter AL1000mk2 på google, bilder, fant bare gamlerommet mitt ).

EDIT2: Dette er CV VE tråden sin detta.... . på tide at vi snart får hørt disse, og diskutert de litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hvis du mener dette så har du ikke peiling på hva du snakker om.(ikke surt ment altså,he he)
    Jeg har hatt CV i ørten år og hørt de aller fleste modellene de har kommet med siden 1985.Har et par DC-12 og det er ingen av de nye modellene som har vært i nærheten i lydkvalitet.At andre spiller like høyt,ja,men ikke med den kvaliteten DC serien har. Har f.eks nettopp sammenlignet med Vf serien(hjemme i stua) og Vf når ikke DC opp til terminalene engang.Lite sammenheng mellom elementene og en buldrene bass uten trøkk.Dessuten altfor skarp diskant(til prisen er de dog helt greie til sitt bruk).Dette var også tilfelle med AL serien som trengte usannsynlige mengder med effekt for og låte brukbart(derfor forsvant den jo fort fra Hi-fi klubben) og som i tillegg ikke hadde noen bra mellomtone.De passet kun til techno(musikk uten tale/sang).
    DC-serien er mye mere anvendelig til flere typer musikk og har i tillegg en brukbar mellomtone som ikke farger lyden for mye i fohold til andre modeller.
    Classic serien gidder jeg ikke kommentere engang for den er helt rævva.Oi der kommenterte jeg den visst......
    Det var nå min mening og jeg har da litt peiling i hvertfall,he he!!
    Endelig en som har skjønt det. DC serien er de absolutt beste allround høyttalerene fra vega. Men en må nesten koble de opp på skikkelig elektronikk og lytte skikkelig. Kan godt skjønne at folk ikke syns de spiller pent når de bruker PA amper på de. Men med bra elektronikk låter de utrolig bra på det meste av musikk. Og litt om VE. Etter det jeg har hørt spiller de veldig dypt i bassen dog noe treg og ganske ok i toppen. Men en tanke innelukket lyd a´la V serie. Har en liten mistanke om at det er samme mellomtonen som i V15f og det er isåfall negativt etter min mening for de tåler jammen ikke mye. Da hadde det nok vert mye bedre med E serie mellomtone/diskant. De tåler utrolig mye bank og det samme gjelder bassen. Men men. Det gjenstår bare å se hva VEene tåler av mishandling. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten også hatt cv i ørten år og hørt stort sett alt av vega siden AT serien. :wink: hehe.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... dere snakker jo mot hveradre hele tiden. CerwiN- refererte jo til LAB forsterkere som absolutt er PA når han snakker om hvor fin lyd 1515 har...

BTW: Hvor har du hørt V-serie når du mener de har innelukket lyd? Hvis v-serie har det så lurer jeg iallefall på hva clsc har... :S befinner den seg under kassa..??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Hm... dere snakker jo mot hveradre hele tiden. CerwiN- refererte jo til LAB forsterkere som absolutt er PA når han snakker om hvor fin lyd 1515 har...

BTW: Hvor har du hørt V-serie når du mener de har innelukket lyd? Hvis v-serie har det så lurer jeg iallefall på hva clsc har... :S befinner den seg under kassa..??
    Jeg har vel aldri sagt det er fin lyd av 1515 med Lab??? noe du har funnet på? Det blir ikke noe fint. Mye støy og ulyder men sinnsykt med effekt. Men har hørt 1515 på diverse Klasse-a forsterkere. Og det var imponerende bra. Tror du blander sammen ting litt feil jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-

Da har du misforstått. Når han snakker om LAB snakker han om maks ytelse. Har ikke sett at han har skrevet at PA låter fint. Jeg har hatt V15 selv. Hadde de når jeg kjøpte DC 15ene også så jeg har hatt mye tid til å sammenligne de. Vet ikke du hva innelukket lyd betyr? Nå må du tenke på at jeg skrev en tanke innelukket. Ikke at det hørs ut som elementet er under kassa.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og forresten. Bare for å oppklare den AL-1000 diskusjonen. Der er bare AL-1000, Al-1002 og Al-1000mk2. Så enten har han fyren lurt deg. Eller så har han blitt lurt :wink: 16k for AL-1000 eller de andre oppgraderte modellene er helt sykt. De koster 10k nye tror jeg. Mulig de oppgraderte (Mk2 og 1002) koster litt mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    Da har du misforstått. Når han snakker om LAB snakker han om maks ytelse. Har ikke sett at han har skrevet at PA låter fint. Jeg har hatt V15 selv. Hadde de når jeg kjøpte DC 15ene også så jeg har hatt mye tid til å sammenligne de. Vet ikke du hva innelukket lyd betyr? Nå må du tenke på at jeg skrev en tanke innelukket. Ikke at det hørs ut som elementet er under kassa.
    Hehe. Må nok si meg litt enig her. I forhold til DC-15 så er det nok ikke så veldig åpen og god lyd i V serien desverre.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Og forresten. Bare for å oppklare den AL-1000 diskusjonen. Der er bare AL-1000, Al-1002 og Al-1000mk2. Så enten har han fyren lurt deg. Eller så har han blitt lurt :wink: 16k for AL-1000 eller de andre oppgraderte modellene er helt sykt. De koster 10k nye tror jeg. Mulig de oppgraderte (Mk2 og 1002) koster litt mer.
    er ikke sikker jeg, men han sa ihvertfall det og han han kjøpte de av var en skikkelig CV entusiast og hadde nesten alt ihvfertfall..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Al-1001 finst ikke. Ivertfall ikke CV AL-1001 :grin:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1001 er jo bare bull, sikkert en som har kalt dem det, fordi han hadde et par "oppgradert" AL1000, altså Mk2.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det virker litt rart at han ga 16k for dem :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    men det virker litt rart at han ga 16k for dem :-?
    Da ble han nok lurt jah. :neutral:

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •