offisiell tråd CV ve-serien - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 366
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    DC serien har ihvertfall aldri spillt pent. De spiller høyt med møe bass. AL og V serien spiller mye mye penere enn hva DC gjør.
    Hvis du mener dette så har du ikke peiling på hva du snakker om.(ikke surt ment altså,he he)
    Jeg har hatt CV i ørten år og hørt de aller fleste modellene de har kommet med siden 1985.Har et par DC-12 og det er ingen av de nye modellene som har vært i nærheten i lydkvalitet.At andre spiller like høyt,ja,men ikke med den kvaliteten DC serien har. Har f.eks nettopp sammenlignet med Vf serien(hjemme i stua) og Vf når ikke DC opp til terminalene engang.Lite sammenheng mellom elementene og en buldrene bass uten trøkk.Dessuten altfor skarp diskant(til prisen er de dog helt greie til sitt bruk).Dette var også tilfelle med AL serien som trengte usannsynlige mengder med effekt for og låte brukbart(derfor forsvant den jo fort fra Hi-fi klubben) og som i tillegg ikke hadde noen bra mellomtone.De passet kun til techno(musikk uten tale/sang).
    DC-serien er mye mere anvendelig til flere typer musikk og har i tillegg en brukbar mellomtone som ikke farger lyden for mye i fohold til andre modeller.
    Classic serien gidder jeg ikke kommentere engang for den er helt rævva.Oi der kommenterte jeg den visst......
    Det var nå min mening og jeg har da litt peiling i hvertfall,he he!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg skal ikke uttale meg om lydkvaliteten på classic, men SPL har dem bra av.
    Syns CLSC-10 spiller jævli bra i forhold til størrelsen.

****, dypere en AT-100 jo :neutral:
    Men fortsatt ikke like brei :smile: (AT-100: 94x49x45, VE 15: 92x41x53)
    AT-100 er vel den bredeste av alle enda, ikke engang DC-1515 er breiere. (135x43,5x45,5)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hvis du mener dette så har du ikke peiling på hva du snakker om.(ikke surt ment altså,he he)
    Jeg har hatt CV i ørten år og hørt de aller fleste modellene de har kommet med siden 1985.Har et par DC-12 og det er ingen av de nye modellene som har vært i nærheten i lydkvalitet.At andre spiller like høyt,ja,men ikke med den kvaliteten DC serien har. Har f.eks nettopp sammenlignet med Vf serien(hjemme i stua) og Vf når ikke DC opp til terminalene engang.Lite sammenheng mellom elementene og en buldrene bass uten trøkk.Dessuten altfor skarp diskant(til prisen er de dog helt greie til sitt bruk).Dette var også tilfelle med AL serien som trengte usannsynlige mengder med effekt for og låte brukbart(derfor forsvant den jo fort fra Hi-fi klubben) og som i tillegg ikke hadde noen bra mellomtone.De passet kun til techno(musikk uten tale/sang).
    DC-serien er mye mere anvendelig til flere typer musikk og har i tillegg en brukbar mellomtone som ikke farger lyden for mye i fohold til andre modeller.
    Classic serien gidder jeg ikke kommentere engang for den er helt rævva.Oi der kommenterte jeg den visst......
    Ganske tydelig at folk har forskjellig oppfatning av høyttalere.. Dette går mer over til en smaksak tror jeg så å begynne å diskutere frem å tilbake om hvem som er best mellom oss to er sjangseløst, da vi mest sannsynlig ikke blir enige uansett. PS : AL er best

Har forresten eid/eier 2 par AL-1000, og via mine beste kamerater har jeg fått god erfaring med DC-15 i 2 forskjellige husstander, VS-10,VS-12, V-12f V-6f og clsc-15s Så har da litt "peiling" håper jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Haha kunne ikke sagt det bedre selv asså. Classic serien er helt grei. Men jeg synes de ikke når opp til noen av de gamle seriene i det hele tatt. Men det er jo smak og behag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zen
    Tja, jeg skal ikke uttale meg om lydkvaliteten på classic, men SPL har dem bra av.
    Syns CLSC-10 spiller jævli bra i forhold til størrelsen.

****, dypere en AT-100 jo :neutral:
    Men fortsatt ikke like brei :smile: (AT-100: 94x49x45, VE 15: 92x41x53)
    AT-100 er vel den bredeste av alle enda, ikke engang DC-1515 er breiere. (135x43,5x45,5)
    Synes du CLSC-10 spiller bra i forhold til størrelsen burde du komme hit å høre DC-10 :grin: Kvar gang folk er her å hører på de lurer de på om jeg har en sub tilkoblet :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jo rom å plassering alt å si omtrent.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke denne tråden for å diskutere VE serien, ikke tykkelsen på platene i AL,DC og CLSC serien.. og hva som er best av de gamle seriene..?? Bare spør jeg.. Det er liksom bare 2 inlegg hvor det er snakk om VE.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    var ikke denne tråden for å diskutere VE serien, ikke tykkelsen på platene i AL,DC og CLSC serien.. og hva som er best av de gamle seriene..?? Bare spør jeg.. Det er liksom bare 2 inlegg hvor det er snakk om VE.
    Sammenligning og snakk om andre serier blir det alltid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1215 er vel noe av det bedre du klarer å oppdrive, var vel en på forumet her som laget nytt delefilter til dem, fikk vistnok utrolig mye bedre lyd i dem.
    Utsende og kvalitetsintrykk ved øyesyn så er det vel AT-serien som kommer høys. Lavest er vel V-serien.

Men noen flere som kan komme med erfaringer fra VE-serien snart?
    Lyst til å høre noen samenligninger med andre Vega høytalere, Classic, at, v, al, e...

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QUOTE]Det var nå min mening og jeg har da litt peiling i hvertfall,he he!![/QUOTE]

Og der mistet jeg mesteparten av troen på deg gitt.... :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ganske tydelig at folk har forskjellig oppfatning av høyttalere.. Dette går mer over til en smaksak tror jeg så å begynne å diskutere frem å tilbake om hvem som er best mellom oss to er sjangseløst, da vi mest sannsynlig ikke blir enige uansett. PS : AL er best

Har forresten eid/eier 2 par AL-1000, og via mine beste kamerater har jeg fått god erfaring med DC-15 i 2 forskjellige husstander, VS-10,VS-12, V-12f V-6f og clsc-15s Så har da litt "peiling" håper jeg.
    Jeg gidder ikke å ramse opp hva jeg har hørt engang. For mye skriving. Hahaha :grin:

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det beste du har hørt da?:P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zen
    1215 er vel noe av det bedre du klarer å oppdrive, var vel en på forumet her som laget nytt delefilter til dem, fikk vistnok utrolig mye bedre lyd i dem.
    Utsende og kvalitetsintrykk ved øyesyn så er det vel AT-serien som kommer høys. Lavest er vel V-serien.

Men noen flere som kan komme med erfaringer fra VE-serien snart?
    Lyst til å høre noen samenligninger med andre Vega høytalere, Classic, at, v, al, e...
    hadde dette noe med mitt inlegg å gjøre??

Forresten grunnen til at jeg skrev mitt inlegg var for å prøve å ungå enda en lang tråd om masse CV snakk som har lite med topicen å gjøre. Se på forsterkervalg guiden, det er ikke sååå mye om hvilke forsterkere man bør velge, men mer om innspilling, erfaringer fra HT'er, hvem er best, etc.

og jeg vil gjerne høre om erfaringer fra VE serien, og da er det greit å slippe masse "dritt" som også er diskutert før, også i forsterkervalg guiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg vil gjerne høre om erfaringer fra VE serien, og da er det greit å slippe masse "dritt" som også er diskutert før, også i forsterkervalg guiden.
    Jeg har jo skrevet litt om min erfaring om VE-15. Men det var jo bare 1 test. Skal sikkert høre mer på de senere. Men jeg har jo fått med meg litt. Les hva jeg har skrevet da vel :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    hva er det beste du har hørt da?:P
    Det som har imponert meg mest er vel så klart 1515. Og det kvar gang :grin:
    Ellers så er jo det AL-1000. Det er virkelig en CV høyttaler for seg selv. Og sist da. I forhold til størrelse så er det garantert DC-10. Tror ikke der er en eneste høyttaler som fra CV som er så solid. Samme kabinett tykkelse som DC-15 og DC-1515 osså er den ikke halvparten så stor engang som DC-15. Spiller utrolig stramt og dypt. Testet de mot V12. Og de knuste de rett og slett på alt. Spilte mye mye høyere. Bare på 1 218 så spilte jeg og noen kompiser så høyt at det ristet i hele huset. Med bare 2 10" Hadde ikke trodd de skulle tåle så mye juling.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei skal si meg enig at DC er en av de bedre høyttaler seriene fra CV. Om jeg fikk valget mellom et nytt par CLSC-15 og et pent brukt par DC-15 hadde ikke det valget vært så veldig vanskelig. Klart blitt en DC

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Det som har imponert meg mest er vel så klart 1515. Og det kvar gang :grin:
    Ellers så er jo det AL-1000. Det er virkelig en CV høyttaler for seg selv. Og sist da. I forhold til størrelse så er det garantert DC-10. Tror ikke der er en eneste høyttaler som fra CV som er så solid. Samme kabinett tykkelse som DC-15 og DC-1515 osså er den ikke halvparten så stor engang som DC-15. Spiller utrolig stramt og dypt. Testet de mot V12. Og de knuste de rett og slett på alt. Spilte mye mye høyere. Bare på 1 218 så spilte jeg og noen kompiser så høyt at det ristet i hele huset. Med bare 2 10" Hadde ikke trodd de skulle tåle så mye juling.
    en venn av meg har en bror som hadde AL 1001 har aldri sett dem på nettet før eller noe sånt, men han hadde dem.. han ga 16k brukt for dem og dem trykka så mye at jeg nesten ikke tørte og stå på rommet:P han hadde dem på en PA-forsterker med 2 x 1000 watt i 8 ohm husker ikke merket da ikke at dette har noe med VE-serien da:P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Jeg har jo skrevet litt om min erfaring om VE-15. Men det var jo bare 1 test. Skal sikkert høre mer på de senere. Men jeg har jo fått med meg litt. Les hva jeg har skrevet da vel :grin:
    jaja.. det er bra det, kritikken var ikke ment til noen spesielle!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    en venn av meg har en bror som hadde AL 1001 har aldri sett dem på nettet før eller noe sånt, men han hadde dem.. han ga 16k brukt for dem og dem trykka så mye at jeg nesten ikke tørte og stå på rommet:P han hadde dem på en PA-forsterker med 2 x 1000 watt i 8 ohm husker ikke merket da ikke at dette har noe med VE-serien da:P
    AL 1001?

finnes det ikke bare 3 versjoner av al serien? 1000, 1000mk2 og 1002??

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en titt på VE-serien i går, synes dem så ut som "back-to-the-80's".

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •