offisiell tråd CV ve-serien - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 366
    Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    cerwin vega høytalerne blir bare lettere og lettere med åra jo :-? nå veier 15" 30 kilo liksom:P før veide de fra 40-45 kilo..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    cerwin vega høytalerne blir bare lettere og lettere med åra jo :-? nå veier 15" 30 kilo liksom:P før veide de fra 40-45 kilo..
    Akkurat. CV er ikke kvalitet nå lenger. Som jeg har sagt mange ganger før :grin: Derfor går jeg bare for gamle serier. Men har hørt rykter om V15F skal være bra bortsett fra vekten. Men det gjenstår å se.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Akkurat. CV er ikke kvalitet nå lenger. Som jeg har sagt mange ganger før :grin: Derfor går jeg bare for gamle serier. Men har hørt rykter om V15F skal være bra bortsett fra vekten. Men det gjenstår å se.
    Hva mener du med ikke kvalitet lenger?? Til prisen cv ligger på kan man jo ikke forvente seg så mye mer. Eller hva?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hva mener du med ikke kvalitet lenger?? Til prisen cv ligger på kan man jo ikke forvente seg så mye mer. Eller hva?
    Jo. Egentlig. De gamle seriene var ikke så fryktlig mye dyrere. Og de var mye mye bedre. Vil heller betale litt mer og få en veldig bra høyttaler. Enn å betale litt mindre og få en dårlig en som jeg ikke kan ha så mye gøy med. Og nyte lyden av :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Jo. Egentlig. De gamle seriene var ikke så fryktlig mye dyrere. Og de var mye mye bedre. Vil heller betale litt mer og få en veldig bra høyttaler. Enn å betale litt mindre og få en dårlig en som jeg ikke kan ha så mye gøy med. Og nyte lyden av :grin:
    Ok
    Har ikke hørt på så veldig mange cv hter selv. Men vil nå si de gir mye ht for pengene! Kan vel være enig i at kassene virker litt "slappe". Men etter det jeg har hørt fra nyere modeller har vert bra til prisen:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Ok
    Har ikke hørt på så veldig mange cv hter selv. Men vil nå si de gir mye ht for pengene! Kan vel være enig i at kassene virker litt "slappe". Men etter det jeg har hørt fra nyere modeller har vert bra til prisen:wink:
    Helt greit :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den som gidder:

Anskaff den nye VE-15F og DC-15. Demonter alle elementer, delefilter og monter elementene fra DC høytaleren i VE kassa og vice versa.

Tror du virkelig at du vil høre store forskjeller Cerwin? Jeg tviler sterkt på det. Forskjellen ligger nok mer i elementene som blir benyttet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    For den som gidder:

Anskaff den nye VE-15F og DC-15. Demonter alle elementer, delefilter og monter elementene fra DC høytaleren i VE kassa og vice versa.

Tror du virkelig at du vil høre store forskjeller Cerwin? Jeg tviler sterkt på det. Forskjellen ligger nok mer i elementene som blir benyttet.
    Det har selfølgelig litt med det også. Men du som driver mye med hifi burde jo vite at kvaliteten på kabinetter og avstivning har mye og si for bass også. Har faktisk hørt en 6,5" peerlees gå nesten like djupt som en 12" Og det var mest pga kabinettet. kassen til 6,5" veide 25kg. Når du dunket på kassen var det som å dunke på ett gulv :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den som gidder:

Klart du vil høre forskjell. For det første er det forskjellig port avstemning og kabinett volum. Og jeg har vert å sett litt på VE15 på hifi klubben. Du har vel hørt om den såkalte knakke testen? Når jeg banket på kabinettene til VEene så hørte jeg at der er mye mere resonanser i forhold til kabinettene til DC15ene mine.Det har faktisk en del å si for lyden (mellomtone og diskant vel og merke). Og i tillegg er det større flater på VEene som resulterer i at platene gir mer etter for basstrykket som da gjør at de ikke spiller like effektivt som i ett stivere og mer solid kabinett. Som det er på feks DCene.
    En kan jo ta til sammenligning det at DC15 har ett kabinettvolum på ca140l og VE15 161l og allikavel veier DC15 9kg mer. Men elementene også har jo sefølgelig en del å si også. Men En positiv ting med VE er at de går veldig dypt i bassen. passer perfekt til hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    Klart du vil høre forskjell. For det første er det forskjellig port avstemning og kabinett volum.
    Ja selfølgelig :grin: Det er jo logisk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den som gidder:

Jesss.. samt kanskje smartere kontruksjoner! CV er ikke noe spessielt lettere enn andre. Se f.eks på DALI sine "power" høyttalere... JBL.. alle kan ikke gått feil der asså, selv om de er lettere!

30kg er rimelig mye for en høyttaler. Det at de vog mer før er nok pga anna kassematerialle, noe som ikke tilsier noe om selve kvaliteten uansett. CV hadde sikkert lett gått tilbake til gamle "vekter" om det hadde noe betydning.

EDIT: Klipsch sine monster RF-7 veier bare 40kg!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    30kg er rimelig mye for en høyttaler. Det at de vog mer før er nok pga anna kassematerialle, noe som ikke tilsier noe om selve kvaliteten uansett. CV hadde sikkert lett gått tilbake til gamle "vekter" om det hadde noe betydning.
    Hehe nei. CV er jo ikke som de var før engang heller. Nye eiere. De tenker ikke på kvalitet i det hele tatt. Bare kvantitet og penger.

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hm...

Hvordan er egentig kassematrialet på VE-15F da? regner med at de bruker 19mm MDF, eller tar jeg feil..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det er dagens kabinetter fra CV! smartere bygd. I 1515 er det limet på 2 stk. avstivere i hver høytaler. De kunne da i det minste kostet på seg et par skruer. Ikke spesielt imponert over de kassene egentlig. Mulig DC-15 er annerledes konstruert?

Og når det gjelder knakketesten er det MYE "ekko". I centersubben min er det mer som å knakke i parketten ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det er dagens kabinetter fra CV! smartere bygd. I 1515 er det limet på 2 stk. avstivere i hver høytaler. De kunne da i det minste kostet på seg et par skruer. Ikke spesielt imponert over de kassene egentlig. Mulig DC-15 er annerledes konstruert?

Og når det gjelder knakketesten er det MYE "ekko". I centersubben min er det mer som å knakke i parketten ja.
    Det at de har brukt skruer isteden for lim gjør bare at det varer litt lenger. det er det eneste. En av hoved grunnene til at høyttalere idag generelt er lettere idag er jo at mange elementer idag klarer seg med mindre volum. altså mindre kabinetter mindre vekt. men i nyere vega som VE som faktisk har av en eller merkelig grunn større volum enn feks DC men er mye lettere så beviser det at de har senket konstruksjons kvaliteten. Helt sikkert fordi de har slitt økonomisk og har måttet spare inn på forskjellige ting. Kabinett og delefilter er ting de kan spare mye penger på ved å nøye seg med litt billigere løsninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tror ikke at de sparer penger på elementene og at de blir montert i ching chong?

Tar noen utfordringen ved å bytte over elementer? Selv om tuningfrekvensen er noe forskjellig i de kassene blir det minimalt med hørbare forskjeller.

At VE serien har større kasser er vel for at de skal spille dypere. "Nymotens" basselementer har ofte lang slaglengde som ofte fører til lavere følsomhet(?). Synes å ha observert det.

Alle selger høytalere for å tjene penger, at dagens eiere har strengere krav til avkastning på anvendt kapital er godt mulig. Men at DC serier er så mye bedre enn f.eks CLSC har jeg vanskelig for å svelge. På en fest jeg var på for en del år siden synes vi S-2 spillte fletta av DC-15. Om de spillte penere? Tja si det, det var vel ikke så viktig.....Dette var i samme rom og med samme forsterker. Des spillte selvfølgelig i sammen etter testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tror ikke at de sparer penger på elementene og at de blir montert i ching chong?

Tar noen utfordringen ved å bytte over elementer? Selv om tuningfrekvensen er noe forskjellig i de kassene blir det minimalt med hørbare forskjeller.

At VE serien har større kasser er vel for at de skal spille dypere. "Nymotens" basselementer har ofte lang slaglengde som ofte fører til lavere følsomhet(?). Synes å ha observert det.

Alle selger høytalere for å tjene penger, at dagens eiere har strengere krav til avkastning på anvendt kapital er godt mulig. Men at DC serier er så mye bedre enn f.eks CLSC har jeg vanskelig for å svelge. På en fest jeg var på for en del år siden synes vi S-2 spillte fletta av DC-15. Om de spillte penere? Tja si det, det var vel ikke så viktig.....Dette var i samme rom og med samme forsterker. Des spillte selvfølgelig i sammen etter testen.
    Jo klart de gjør det. Men de flyttet ikke produksjonen til kina før V serien kom.
    Følsomheten kommer an på hvor bratt delingen i filteret er og følsomheten i elementet selv. det er ikke noe spes lengre slaglengde i VE 15 bassen enn DC15 bassen. Det er sikkert mange høyttalere som spiller fletta av DC men clsc er IKKE en av dem. I mine ører spiller DC mye mye bedre enn clsc på alle områder.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÆ?? MDF i CV, nei nei, du har bommet. 12mm billig sponplate stemmer bedre Hvis de hadde vært bygd i 19mm MDF hadde kassa alene veid 35kg+++

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt tan den ellement bytte utfordringen jeg
    Men da får dere betale for meg :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    HÆ?? MDF i CV, nei nei, du har bommet. 12mm billig sponplate stemmer bedre Hvis de hadde vært bygd i 19mm MDF hadde kassa alene veid 35kg+++
    Jepp. På classic har de brukt MDF men det hjelper lite når det er så spinkelt. På VE har de nok brukt spon ja. Med tanke på vekten. Hadde veid minst 35-40kg viss det var MDF.

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •