offisiell tråd CV ve-serien - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 366
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Psx-253

jeg var og kiket inpo djbutikken.no da fant jeg disse cerwin vega hogtalarane PSX-253/
    djbutikken.no

. jeg syns disse lignet mistenklig p cls 215, me doble 15 tomere osv. men di var til en mye rimligere pris. men dei er kanskje meir pa hogtalare. og cls 215 mer hifi. noen som har noe og si om dette eller????

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg var og kiket inpo djbutikken.no da fant jeg disse cerwin vega hogtalarane PSX-253/
    djbutikken.no

. jeg syns disse lignet mistenklig p cls 215, me doble 15 tomere osv. men di var til en mye rimligere pris. men dei er kanskje meir pa hogtalare. og cls 215 mer hifi. noen som har noe og si om dette eller????
    Det der er jo den kjente PA serien Prostax:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    1515 har hvite plastkopper som bakkammmer på mellomtonene.

Om evnen til å spille høyt har med magnetstørrelse å gjøre er jeg usikker på, men Snickers-is har nevnt noe om at magnetstørrelse ikke har noe å si for lydkvaliteten. Kvalitet er kanskje ikke så interesant i denne sammenheng. Er magnetene på de to mellomtonene av samme materiale?

Nå rd et gjelder det 151515 bygget, hadde det ikker vært bedre å putte to av 15"'erne bak si steden. Har for megat det ville gi en bedre opplevelse. Da jeg synes bassen blir "kaste"t inn i bakveggen her hos meg. Bedre headroom er vel kanskje riktigere å si hvis vi skal holde oss inne i terminologien her. Eller hva med å la den nederste 15" stå i "downfiring mode"?
    Det magneten gjør er jo å gi kraft til elementet. Det er liksom motoren til elementet for å si det sånn. Så magneten er viktig:-D Driver spolen å membranen frem å tilbake. Når det gjelder det 151515 prosjektet så vet jeg egentlig ikke hva plan han har. Tror ikke han vet det selv. Enda:-D Det blir nok en smart løsning av noe slag. Ene 15" i downfiring mode hadde jo vør ganske artig å prøvd:-D

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært utrolig tøft med 151515 prosjekt!
    Håper kompisen din klarer å gjennomføre det

Hvis han får til noe, må du legge ut bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Hadde vært utrolig tøft med 151515 prosjekt!
    Håper kompisen din klarer å gjennomføre det

Hvis han får til noe, må du legge ut bilder
    Får til gjør han nok. Han har aldri ikke fått til noe lignende før så:-D Men det vil nok ta sin tid. Først å fremst må han planlegge skikkelig hvordan han skal gjøre ting. Så må han ha penger. Å tid til å bygge dem:-D Men det virker jo som han er ganske bestemt på å gjøre det nå så fort så mulig. Har jo elementene liggende. Eneste han mangler er Spon platene å mdf platene. Han skal faktisk bruke MDF plate som front Men på bakplate å side platene så funker spon kjempe bra. Skal legge ut bilder her med en gang når han er ferdig:-D

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft med bilder Cerwin- , trodde aldri du skulle komme med det.

Men sånn generelt i alle tråder så vet du sjelden hva du prater om, så du burde kanskje revurdere hvor smart han kompisen din som har lært deg alt egentlig er.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    djbutikken.no

prostax er pris per ht (normalt for PA)... altså gange med 2 = ca13k.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Tøft med bilder Cerwin- , trodde aldri du skulle komme med det.

Men sånn generelt i alle tråder så vet du sjelden hva du prater om, så du burde kanskje revurdere hvor smart han kompisen din som har lært deg alt egentlig er.
    Hmm du snakker om deg selv? Jeg ser på det som omvendt. Du vet ikke hva en naturlig avrundet bass er engang. Det er sikkert mange mange CV serier du ikke vet om engang For å si det sånn. Jeg kan skal vedde mye på at han jeg kjenner er en go go go del smartere enn hva du er. Å har mer peiling på hifi. Han jobber jo tross alt med å bygge høyttalere:-D han er en del eldre enn deg også. Å du driver bare å sprenger høyttalere liksom å prater vås så du ikke vet noe om liksom. Bare spekulasjoner å drit slenging. Fysj!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Du vet ikke hva en naturlig avrundet bass er engang. !
    Jeg vet hva dette er snakk om.. men helt ærlig så virker ikke dette veldig logisk for meg, natulig avrundet bass... tja hva er egentlig naturlig og hvor er avrundingen.. Er egentlig dette noe man kan si??

ok, Cerwin dette var kanskje ikke bare rettet mot deg,men du brukte det som argument, men jeg lurer faktisk på dette så hvis noen kan hjelpe meg med å finne ut av dette så hadde det vært fint! Finnes det noen steder hvor det står om dette?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm du snakker om deg selv? Jeg ser på det som omvendt. Du vet ikke hva en naturlig avrundet bass er engang. Det er sikkert mange mange CV serier du ikke vet om engang For å si det sånn. Jeg kan skal vedde mye på at han jeg kjenner er en go go go del smartere enn hva du er. Å har mer peiling på hifi. Han jobber jo tross alt med å bygge høyttalere:-D han er en del eldre enn deg også. Å du driver bare å sprenger høyttalere liksom å prater vås så du ikke vet noe om liksom. Bare spekulasjoner å drit slenging. Fysj!
    hehe, saklig sagt.
    Makan til fjortissvar skal man lete lenge etter.
    Jeg var bare ærlig i forrige inlegg jeg, så får jeg slikt et lite vettug svar..

Jeg prøvde i en annen tråd og få deg til å forklare meg dette om dette "naturlig avrundede" basselementet i at100, men har ikke fått noe svar fra deg enda..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, saklig sagt.
    Makan til fjortissvar skal man lete lenge etter.
    Jeg var bare ærlig i forrige inlegg jeg, så får jeg slikt et lite vettug svar..

Jeg prøvde i en annen tråd og få deg til å forklare meg dette om dette "naturlig avrundede" basselementet i at100, men har ikke fått noe svar fra deg enda..
    Saklig sagt. Ja du e virkelig den rette personen til å si det. Haha. Du er jo den som kommer med mest drit slenging å fjortiss kommentarer av alle her eller av de få som er sånn som deg. Jeg er jo ærlig jeg og:-D Men nok om sånt. Prøv å hold fingeren unna drit sleng knappen nå er du snill:-D

En naturlig avrundet bass vil si at elementet e laga sånn at det ikke klare å gjengi høge frekvensa. Å da trenge ikke dei delefilter. Det låter ikke noe spesielt fint. Men det er effektivt fordi en slippe dlefilteret. Der har du svaret dit Så nå har du lært noe nytt.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saklig sagt. Ja du e virkelig den rette personen til å si det. Haha. Du er jo den som kommer med mest drit slenging å fjortiss kommentarer av alle her eller av de få som er sånn som deg. Jeg er jo ærlig jeg og:-D Men nok om sånt. Prøv å hold fingeren unna drit sleng knappen nå er du snill:-D

En naturlig avrundet bass vil si at elementet e laga sånn at det ikke klare å gjengi høge frekvensa. Å da trenge ikke dei delefilter. Det låter ikke noe spesielt fint. Men det er effektivt fordi en slippe dlefilteret. Der har du svaret dit Så nå har du lært noe nytt.

Hva mener du egentlig med dette?? Et bass element kan som regel ikke gjengi høye frekvenser.. Det er derfor det er et bass element.. Hvis din forklaring stemmer er V15 bass elementet også naturlig avrundet.. For da jeg koblet det rett på forsterkeren kom det ikke noen høyre frekvenser derfra!

Dette blir bare mer og mer feil for min del!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde naturlig avrundet var en "Figure of speech" for et type lydbilde.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe, smarting du... jeg skjønte da hva du mente, men hvordan er dette gjort i elementet ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd!!

Men jeg har nettopp bytta ut mine CLSC215 mot en kamerats VE-12 høytalere.
    Ikke solgt, men vi bare byttelåner pga. at naboen min tåler ikke at jeg har 215

Satan så innestengt diskanten er i forhold til Clsc!
    Er helt utrolig mye mer oppløst diskant på mine Clsc215

Hadde ikke trodd det var slik forskjell!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd!!

Men jeg har nettopp bytta ut mine CLSC215 mot en kamerats VE-12 høytalere.
    Ikke solgt, men vi bare byttelåner pga. at naboen min tåler ikke at jeg har 215

Satan så innestengt diskanten er i forhold til Clsc!
    Er helt utrolig mye mer oppløst diskant på mine Clsc215

Hadde ikke trodd det var slik forskjell!!
    Oisann! Du kjører de med MA blokkene eller?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA'ene ja, akkurat samme forsterkeroppsett. kun bytta høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv

eg har ve12f spiller faktisk ganske bra

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VE-12f

di spiller synnnnnnnnnsyyyyykt høyt og rått med så mye krefter på, høre ve12f på NAD 372 og NAD 272 brokoblet, og det spillte helt rått og høyt. Hva syns du det spiller CV-Marius?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-taggis
    di spiller synnnnnnnnnsyyyyykt høyt og rått med så mye krefter på, høre ve12f på NAD 372 og NAD 272 brokoblet, og det spillte helt rått og høyt. Hva syns du det spiller CV-Marius?
    Det var jo ikke mye effekt

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •