offisiell tråd CV ve-serien - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 366
    Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kansje man skal begynne å diskutere Ve-serien snart og

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe det er kanskje ikke så dumt. MEN først skal Cerwin_ få æren av å svare på de spørsmålene han har blitt stillt 8)

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Er det bare tull? Å det vet du?
    jeg er nok rimelig sikker på det ja.
    Ser ingen grunn i hele verden til at det skal være "spesielle" magneter på disse elementene.

Hvis ikke du kan bevise det motsatte da?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke i det hele tatt. Ok jeg eier DC selv. Pluss jeg har 3-4 kompiser som har flere CV høyttalere selv. For eksempel 1 som har 1 par 1515 3 par dc15 og 1 par dc12. Har også gamle classic og v serie element liggende. Å det er alltid så artig å sammenligne. For diskanten og mellomtonen på Classic og v serien er så steike jalla i forhold til DC. Magneten på V serie mellomtonen er mindre enn magneten på bak diskanten til 1515 Sender meg 20kr i posten da eller? Kan gjerne sende bilder også. Hvor jeg holder elementene
    Ja det vil jeg gjerne se bilder av.. At mellomtonde magneten til V serien er mindre enn diskant magneten til DC.. Ikke kom med sånne påstander uten åbevise det, hvis du har begge elementene så er det bare å legge ved et bilde og bli ferdig med diskusjonen med en gang!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hehe det er kanskje ikke så dumt. MEN først skal Cerwin_ få æren av å svare på de spørsmålene han har blitt stillt 8)
    han har driti seg ut ang spolene i 1515 og oppsettet der ihvertfall..

uansett, var på vors igår hos en kompis med VE-12, og han hadde en Denon PMA700 (2x50w).. dette spilte kult. jeg liker egentlig lyden denon og cerwin lager, men jeg trenger litt mer krefter. denon har behagelig lyd og har morsom bass, om denne bassen kommer fordi forsterkerene deres er for små vet jeg ikke.. låter de gaaaaamle monoblokkene til denon likt..?

krell har også vanvittig morsom bass, husker jeg testet broderns gamle kav300i på mine ls15.. fuuuuuun!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og på vors hos en kompis med VE-12 i går... har en integrert JVC på 2x120w, synes dette spilte bra jeg.. godt med bass og

Jeg hadde disse POA6600A blokkene på dc15 og 215 .. dem spilte bra dem synes jeg da, men la ikke merke til noen spesiell bass egentlig i forhold til midgardene mine..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Ja det vil jeg gjerne se bilder av.. At mellomtonde magneten til V serien er mindre enn diskant magneten til DC.. Ikke kom med sånne påstander uten åbevise det, hvis du har begge elementene så er det bare å legge ved et bilde og bli ferdig med diskusjonen med en gang!
    Greit. Skal ha med meg digital kameraet mitt å ta bilder neste gang jeg skal dit:razz:

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit. Skal ha med meg digital kameraet mitt å ta bilder neste gang jeg skal dit:razz:
    hvorfor kan du ikke svare på spørsmålene som folk stiller deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du DC mellomtone til venstre og V serie mellomtone til høyre Forskjellen er helt syk! :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge til ett bilde av anlegget til kompisen min:-D Trykker ganske bra Bitteliten stue også. Naboklage på lavt volum Står også DC12 bak men de ser du ikke desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh!! CV! 151515! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ahhh!! CV! 151515! :-D
    Mhm.. temmelig sykt:-D Har hørt visse rykter i det siste at CV skal begynne å produsere 1515 igjen Tviler sterkt på det:-| Men det hadde vør så utrolig rått! 8)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel det bildet av Mellomtonene til DC og ikke diskanten som spørsmålet var...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel det bildet av Mellomtonene til DC og ikke diskanten som spørsmålet var...
    Har ett dårlig bilde av en DC diskant på telefon. Men ikke av mellomtonen til V og diskanten lamed hverandre. Men det kan ej fort skaffe:-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har DC serie eget kammer for mellomtonen i kassa? V-serien har jo også en ekstra ferrit ring liggende bakpå, det øker kraftfeltet ganske drastiskt. I sin helhet er nok DC sin kraftigere men det skiller mindre enn hva størrelsen tilsier. Dessuten har V-serien innkapslet mellomtone som skjermer den fra basselementet. Men har DC eget kammer så gjør det samme nytten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har DC serie eget kammer for mellomtonen i kassa? V-serien har jo også en ekstra ferrit ring liggende bakpå, det øker kraftfeltet ganske drastiskt. I sin helhet er nok DC sin kraftigere men det skiller mindre enn hva størrelsen tilsier. Dessuten har V-serien innkapslet mellomtone som skjermer den fra basselementet. Men har DC eget kammer så gjør det samme nytten.
    Faktisk så fant jeg nå ut at det er bare en skjerme magnet:-D Den har absolutt ingenting med kraften til selveste magneten å gjøre. Den bare skjermer den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til du som ikke trodde magneten på dc diskanten va større enn mellomtonen på V15 her har du beviset Den er mye mye større også. Latterlig hah? :-D Du ser jeg kommer ikke bare med påstander. Jeg vet hva jeg snakker om:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompis som skal lage CV 151515 Litt av en entusiast. Han jeg har lært alt jeg kan fra. Nesten da:-D Eller. En del da Litt usaklig. Men men det er jo en CV tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også ett bilde av 2 dc mellomtoner ved siden av hverandre. De var faktisk ikke identiske:? Såg ut som ett annet element. Så ved en eller anna tids periode forandret de litt på elementet. Magneten ser annerledes ut. Skal få det in viss noen er interessert senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1515 har hvite plastkopper som bakkammmer på mellomtonene.

Om evnen til å spille høyt har med magnetstørrelse å gjøre er jeg usikker på, men Snickers-is har nevnt noe om at magnetstørrelse ikke har noe å si for lydkvaliteten. Kvalitet er kanskje ikke så interesant i denne sammenheng. Er magnetene på de to mellomtonene av samme materiale?

Nå rd et gjelder det 151515 bygget, hadde det ikker vært bedre å putte to av 15"'erne bak si steden. Har for megat det ville gi en bedre opplevelse. Da jeg synes bassen blir "kaste"t inn i bakveggen her hos meg. Bedre headroom er vel kanskje riktigere å si hvis vi skal holde oss inne i terminologien her. Eller hva med å la den nederste 15" stå i "downfiring mode"?

Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •