offisiell tråd CV ve-serien - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 366
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    da kan du svare meg på spørsmålene som jeg spurte deg litt lenger opp...?

fortell meg;

Hvorfor er det bedre med to spoler?

Var CLSC spolen lengre enn DC spolene?

Hvordan "bare så" du på spolene?
    Har en kompis som har ett 215 element heime med seg som han har skjært opp og ett 1515 element som ble skadet på en fest som han har liggende. Liker å samle på sånne ting å kjikke på å sånt:-D spolen på 215 elementet var vel en halv tomme større. Men det var dobbelt så mye kobber tråd på 1515 spolen. Noe som er mye bedre:-D Gir mer fleksibilitet å sånt. Å når det gjelder magneten på 1515 har jeg funne ut etter litt research at de har brukt neodym legering på den som e mye mer effektiv enn det de har brukt på CLSC 215 magneten. Så at magneten er bittelitt større har ingenting å si. Den på 1515 er minst like kraftig. Om ikke mer

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at 1515 bassene bruker neodym må du dra deg lenger på havet med gitt.... basser som bruker neodym har ekstremt små magneter pga at det er et mye kraftigere materiale enn strontium ferrit som cerwin bruker på alle bassene jeg har sett som de produserer

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morsomt når bullshit blir avslørt.. haha..

1515 har 2" voicecoils.. dette er egentlig ganske lite..

1 kontra 2 spoler har derimot null niks nada å si, så lenge man ikke skal eksprimentere med laster i f.eks bil..

CLSC 215 har lengre slaglengde og har større spole.. noe som i seg selv er ganske bra..

btw; de magnetene som DCW 15 bruker er de samme som veldig mange andre gamle pa elementer, har et P15W her nå, og magneten er helt lik.. dette er ikke ett spesielt påkostet chassis.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morsomt når bullshit blir avslørt.. haha..

1515 har 2" voicecoils.. dette er egentlig ganske lite..

1 kontra 2 spoler har derimot null niks nada å si, så lenge man ikke skal eksprimentere med laster i f.eks bil..

CLSC 215 har lengre slaglengde og har større spole.. noe som i seg selv er ganske bra..

btw; de magnetene som DCW 15 bruker er de samme som veldig mange andre gamle pa elementer, har et P15W her nå, og magneten er helt lik.. dette er ikke ett spesielt påkostet chassis.
    Eneste bullshit her kommer fra deg. Du kommer bare med latterlig tull som ikke er fakta men noe som du tror. Hvorfor brukte de dobbelt spole på DC serien viss det ikke er vits i det hele tatt? Tenkt litt da. Det gir mye mer fleksibilitet for elementet. Vet du engang hvordan en dobbelt spole ser ut? Eller korsen det fungerer? Jeg skal faktisk vedde på at du ikke gjør det. Å Spolen på CLSC er ikke noe særlig større nei. Så det er kraftigere spole på DC serien ja.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Eneste bullshit her kommer fra deg. Du kommer bare med latterlig tull som ikke er fakta men noe som du tror. Hvorfor brukte de dobbelt spole på DC serien viss det ikke er vits i det hele tatt? Tenkt litt da. Det gir mye mer fleksibilitet for elementet. Vet du engang hvordan en dobbelt spole ser ut? Eller korsen det fungerer? Jeg skal faktisk vedde på at du ikke gjør det. Å Spolen på CLSC er ikke noe særlig større nei. Så det er kraftigere spole på DC serien ja.
    mye mer fleksibilitet for elementet? hva i ******* skal du med det når man bruker det som 8ohm uansett?? JA, jeg skar opp den ene bassen på mine 1515 for noen dager siden, og fant fort ut at spolene var SMÅ og brent! Du skal vedde på det ja.. Jeg begynner å bli DRITTLEI, alt som kommer ut av den skitne munnen din...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye mer fleksibilitet for elementet? hva i ******* skal du med det når man bruker det som 8ohm uansett?? JA, jeg skar opp den ene bassen på mine 1515 for noen dager siden, og fant fort ut at spolene var SMÅ og brent! Du skal vedde på det ja.. Jeg begynner å bli DRITTLEI, alt som kommer ut av den skitne munnen din...
    Haha litt av ett sinne på deg hissigprop Impedansen på bassene på 1515 er ikke 8 ohm men 4ohm. Så der tar du fullstendig feil igjen. Forresten så er ikke spolen på CLSC215 elementet noe særlig større da så. Konklusjonen er den samme

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha litt av ett sinne på deg hissigprop Impedansen på bassene på 1515 er ikke 8 ohm men 4ohm. Så der tar du fullstendig feil igjen. Forresten så er ikke spolen på CLSC215 elementet noe særlig større da så. Konklusjonen er den samme
    spolene er på 4ohm, men står i serien, vanskelig for deg?

jupp, sinne er helt i orden, knakk 2 fingre pga det..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobble spoler gir absolutt ingen fordel fremfor enkel når der kommer til lyd. Så her har **dp** helt rett.

Do dual voice coils offer a performance advantage? Not really.
    Ref :
    JL Audio

Og for å være helt ærlig så tror jeg JL Audio kan litt mer om dette en deg cerwin.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer, har ingenting å si..

og de to spolene som står i DCW15 er koblet i serie.. dvs; de blir 8ohm tilsammen!!

hvem vedder 20kr på at Cerwin aldri har sett inni en 1515 eller DC høyttaler?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:

går det an og bli så dum? bare se på måten hvordan han formulerer svarene?
    Svarer med nye spørsmål "frekke" spørsmål, ingen svar... så hvor i svarte er "seriøsiteten" din?

Og at et element med dobbel spole, istedenfor en, automatisk tåler mer effekt er jo faktafeil, og dette vet du faktisk ikke cerwin..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden stenges for en liten stund siden dere åpenbart ikke hører etter. Opptil flere personer i denne tråden ligger an til en utestengelse fra forumet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tråden åpnet igjen. Flere overtramp tolereres ikke.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Izzz on!! Hehe neida bare tuller.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem vedder 20kr på at Cerwin aldri har sett inni en 1515 eller DC høyttaler?
    Nei ikke i det hele tatt. Ok jeg eier DC selv. Pluss jeg har 3-4 kompiser som har flere CV høyttalere selv. For eksempel 1 som har 1 par 1515 3 par dc15 og 1 par dc12. Har også gamle classic og v serie element liggende. Å det er alltid så artig å sammenligne. For diskanten og mellomtonen på Classic og v serien er så steike jalla i forhold til DC. Magneten på V serie mellomtonen er mindre enn magneten på bak diskanten til 1515 Sender meg 20kr i posten da eller? Kan gjerne sende bilder også. Hvor jeg holder elementene

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    at 1515 bassene bruker neodym må du dra deg lenger på havet med gitt.... basser som bruker neodym har ekstremt små magneter pga at det er et mye kraftigere materiale enn strontium ferrit som cerwin bruker på alle bassene jeg har sett som de produserer
    Nei her må nok du dra til havs. For jeg sier ikke at de bruker neodym magnet. Men det er neodym legering i magneten. Dette er fakta som jeg har lest i ett blad eller noe. Så det er en kraftigere magnet enn den i CLSC og CLS. Mest sannsynlig. Eller like kraftig:-D

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei her må nok du dra til havs. For jeg sier ikke at de bruker neodym magnet. Men det er neodym legering i magneten. Dette er fakta som jeg har lest i ett blad eller noe.
    Som du har lest i ett blad eller noe? Hørtes veldig troverdig ut.

Elementene har en vanlig strontium ferrit magnet, som alle andre CV sine elementer, at DC sine elementer har spesiell magnet er bare tull vettu

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neodym er vel såvitt jeg vet primært brukt i diskanter og bilstereo bass/mellomtoner for områder med begrenset plass. Hvorfor CV skal bruke en legering av dette på en strontium ferrit ring virker jo litt snodig..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Elementene har en vanlig strontium ferrit magnet, som alle andre CV sine elementer, at DC sine elementer har spesiell magnet er bare tull vettu
    Er det bare tull? Å det vet du?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare tull? Å det vet du?
    hvor har du det fra at dobbel spole er mye bedre enn enkel?? og hvordan klarer du å si at 1515 bassene er 4ohm? De står i 8ohms konfigurasjon!

Svar meg!! Du sniker deg ALLTID unna.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi bør ordlegge oss litt "hyggeligere" ellers blir bare denne tråden stengt igjen. Ikke ment til noen spesielle, da jeg er like ille selv.

Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •