offisiell tråd CV ve-serien - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 366
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Men du mener jo CLS er bedre enn DC ikke sant? Visste du at for eksempel 1515 koster 13tusen mens CLS koster 9? Det er akkurat samme greierne. Selfølgelig kan VE være bedre på mange punkt. Det er ikke bare pris som teller.
    Nei det har jeg aldri sagt.. jeg er bare imot dine (ofte) overdrevne utsagn om at de eldre er så helt utrolig mye bedre høytalere enn de nyere.
    Mye av "hatet" ditt kommer nemlig av at dem er skrudd sammen i Kina

Akkurat samme greiene?
    Du sammenligner priser som har nesten ti år mellom hverandre... og som fabian sier...
    Men allikevel så er jeg jo enig i at 215 er en "enklere" høytaler enn 1515, men den er ikke nødt å være så mye dårligere fordi..

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å CLSC har ikke dobbelt spole element heller som DC har. Så gjør at de er mye kraftigere på DC. Å for å si det ganske enkelt.
    har du røyket shiiiiiiit? det har ingenting å si om elementet er dobbelspole eller ikke? så lenge spolen er like lang og like tykk i viklingene.

hihi, du har virkelig ikke peiling på hva du snakker om.. alle disse "kompisene" du har som jobber innen ALT. hvem er det du ikke kjenner egentlig?

tanten din ligger vel sikkert med sjefen i CV også..? derifra du får all infoen? lol @ you.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men siden vi allerede var inne på delefiltre, (slipper å gjøre ny tråd);
    Det er en god stund siden jeg var skikkelig i slaget når det gjaldt AV-entusiasme, så jeg har ikke fått med alt for å si det sånn.
    Men elektronisk og filter og aktivt filter - det går for det samme, ikke sant? Og hva er det som utgjør hovedforskjellen mellom at "vanlig" (analogt?) filter og elektronisk/aktivt filter?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg sjekket så var AL basseren en single coil og i tillegg ganske mye heftigere enn den som sitter i DC serien.

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noen spesifikasjoner til gamle CV;

http://img517.imageshack.us/img517/2779/scan2002uk5.jpg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. VS serien veier endel mer enn jeg trodde gitt... Hmm, seff ikke noe vekt på 1515 .

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Sist jeg sjekket så var AL basseren en single coil og i tillegg ganske mye heftigere enn den som sitter i DC serien.
    Det stemmer ja, begge delene

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    har du røyket shiiiiiiit? det har ingenting å si om elementet er dobbelspole eller ikke? så lenge spolen er like lang og like tykk i viklingene.

hihi, du har virkelig ikke peiling på hva du snakker om.. alle disse "kompisene" du har som jobber innen ALT. hvem er det du ikke kjenner egentlig?

tanten din ligger vel sikkert med sjefen i CV også..? derifra du får all infoen? lol @ you.
    Hvor gammel er du? Tror det er du som ikke har peiling asså. Så du kan bare gå tilbake til disse AL1000ene dine som spiller høyere enn vanlige AL1000 pga du har fixet på delefilteret Tufs..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i al serien ja. Men nå snakker vi jo om CLSC. Å det er ikke noe kraftig spole nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jøss.. VS serien veier endel mer enn jeg trodde gitt... Hmm, seff ikke noe vekt på 1515 .
    Alltid visst vekten på VS serien jeg. Ganske bra å solide høyttalere ja. Men nå er jo målene på VS15 ganske mye større enn DC15 for eksempel. Men alikavel.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Nei det har jeg aldri sagt.. jeg er bare imot dine (ofte) overdrevne utsagn om at de eldre er så helt utrolig mye bedre høytalere enn de nyere.
    Mye av "hatet" ditt kommer nemlig av at dem er skrudd sammen i Kina

Akkurat samme greiene?
    Du sammenligner priser som har nesten ti år mellom hverandre... og som fabian sier...
    Men allikevel så er jeg jo enig i at 215 er en "enklere" høytaler enn 1515, men den er ikke nødt å være så mye dårligere fordi..
    Hat? haha. Off asså:-| Det er jo du som har ett hat mot eldre CV du er jo alltid imot folk om 1515 vs 215 for eksempel. Tror det er fordi du eier dem selv jeg. Sånn som småunger. Det de har er alltid best Alt jeg sier er at de nye CV seriene kunne vør så utrolig mye bedre hadde de brukt litt mer penger å tid på de. Men nå er jo ikke CV det de var før heller så.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gammel er du? Tror det er du som ikke har peiling asså. Så du kan bare gå tilbake til disse AL1000ene dine som spiller høyere enn vanlige AL1000 pga du har fixet på delefilteret Tufs..
    I følge deg har jo dele filteret Utrolig mye å si.. så hvorfor ikke.. Du argumenterer jo med delefilter rett som det er, så egentlig driter du deg ut..

forresten hvorfor lurer du på hvor gamle alle er.. de siste du har spurt kan jeg hvertfall garantere er eldre enn deg!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli tåpelig. Denne vekt diskusjonen må seriøst se å gi seg. Vekt har lite om ingenting med lyden å gjøre. Litt dødere materiale kanskje men for disse høyttalerene tror jeg ikke et toink i kassa har så mye å si fra et tonk. Kassens konstruksjon er det som spiller en rolle her. DC veier mer ja, men DC er lagd av skrøpelig materiale og avstivninger som har et KJENT problem med å løsne. CLS er laget av noe tynnere materiale men til gjengjeld er dette MDF plater og avstivningene er festet skikkelig. Elementene til CLS har lengre slaglengde enn DC samt bredere spider og oppheng som tillater flytting av mer luft. Elementene til DC har som navnet sier dual voice coil som ytelse messig ikke gir noen forbedring i det heletatt men man tjener litt større valgmuligheter for kabling av flere elementer sammen. Motor messig vet vi egentlig lite om hvilke elementer som har kraftigst magnet men utseende messig ser de nokså like ut om man kun tar det synlige i betraktning. Mellomtonene og diskantene blir vel det største spørsmålet. 1515 har nok fordelen med 2 mellomtoner men resten av serien tror jeg ikke har noen fordel i det hele tatt. CLS har kanskje noe svakere element men tjener det opp igjen pga hornet. Samme gjelder diskanten. DC bruker et element designet for å spille høyt og ferdig med det. CLS bruker et hi-fi element lagt i horn for å åpnå høyere volum. Konklusjonen er vel at CLS spiller dypere og finere enn DC gjør mens DC kan skrike mer samt gi bedre punch. AL og VS serien er det liten vits å dra opp her. AL serien er en krysning av DC og CLS nesten. VS serien er lillebror DC men med penere lyd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tar feil cerwin, at det jeg har er best? Hvor latterlig er ikke det.

fabian;
    Han driter seg jo ut hele tida... må være totalt blottet for selvinnsikt den karen der..

Har det ikke vært tåpelig hele tida da Revox? :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo men jeg hadde aldri trodd det skulle være et diskusjons tema i 1 måned. Derfor vil jeg bare slå fast at vekta til DC ikke gir den en eneste fordel fremfor cls. Eller kanskje en, verre for dama og flytte dem vekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli tåpelig. Denne vekt diskusjonen må seriøst se å gi seg. Vekt har lite om ingenting med lyden å gjøre. Litt dødere materiale kanskje men for disse høyttalerene tror jeg ikke et toink i kassa har så mye å si fra et tonk. Kassens konstruksjon er det som spiller en rolle her. DC veier mer ja, men DC er lagd av skrøpelig materiale og avstivninger som har et KJENT problem med å løsne. CLS er laget av noe tynnere materiale men til gjengjeld er dette MDF plater og avstivningene er festet skikkelig. Elementene til CLS har lengre slaglengde enn DC samt bredere spider og oppheng som tillater flytting av mer luft. Elementene til DC har som navnet sier dual voice coil som ytelse messig ikke gir noen forbedring i det heletatt men man tjener litt større valgmuligheter for kabling av flere elementer sammen. Motor messig vet vi egentlig lite om hvilke elementer som har kraftigst magnet men utseende messig ser de nokså like ut om man kun tar det synlige i betraktning. Mellomtonene og diskantene blir vel det største spørsmålet. 1515 har nok fordelen med 2 mellomtoner men resten av serien tror jeg ikke har noen fordel i det hele tatt. CLS har kanskje noe svakere element men tjener det opp igjen pga hornet. Samme gjelder diskanten. DC bruker et element designet for å spille høyt og ferdig med det. CLS bruker et hi-fi element lagt i horn for å åpnå høyere volum. Konklusjonen er vel at CLS spiller dypere og finere enn DC gjør mens DC kan skrike mer samt gi bedre punch. AL og VS serien er det liten vits å dra opp her. AL serien er en krysning av DC og CLS nesten. VS serien er lillebror DC men med penere lyd.
    Du kan ikke ha hørt VS serien eller DC serien. For VS spiller langt ifra like pent som DC:|

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    I følge deg har jo dele filteret Utrolig mye å si.. så hvorfor ikke.. Du argumenterer jo med delefilter rett som det er, så egentlig driter du deg ut..

forresten hvorfor lurer du på hvor gamle alle er.. de siste du har spurt kan jeg hvertfall garantere er eldre enn deg!
    Les på profilen til **dp** da. Det er ikke bare bare å få en høyttaler til å spille høyere ved å skifte ut litt ting på delefilteret. Skjønner? Så nei. Du som driter deg ut. Å jeg har spurt 2 personer om hvor gamle de er. CV marius og **DP** Og med det med veldig god grunn at de er useriøse og diskuterer som barnslige fem åringer.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke ha hørt VS serien eller DC serien. For VS spiller langt ifra like pent som DC:|
    Enig der. VS-serien spiller ikke særlig pent.
    Diskanten skriker også en del. Ihvertfall på VS-15.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les på profilen til **dp** da. Det er ikke bare bare å få en høyttaler til å spille høyere ved å skifte ut litt ting på delefilteret. Skjønner? Så nei. Du som driter deg ut. Å jeg har spurt 2 personer om hvor gamle de er. CV marius og **DP** Og med det med veldig god grunn at de er useriøse og diskuterer som barnslige fem åringer.
    okey, og det sier du? jeg kan si at jeg er 20år.. vedder 50kroner på at du enten er 35år og singel (ingen holder ut med idioter vet du...) eller så er du 14år og wannabe old..

det ble visstnok bytte spole på mellomtonene og alt på delefilteret ble visstnok også byttet, hva vet jeg om at forrige eier faktisk gjorde dette? mine al1002 er solgt, og jeg sitter her med 1515.. så du burde vel egentlig holde kjeft?

Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •