offisiell tråd CV ve-serien - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 366
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Bra serie:-D
    Passe deg for hva du sier nå, det er jo noen lette "drittkabinetter" på disse og vettu :lol:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Passe deg for hva du sier nå, det er jo noen lette "drittkabinetter" på disse og vettu :lol:
    Fy deg CV_Marius ikke terg ham nå

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fy deg CV_Marius ikke terg ham nå
    vel.. jeg sier vel egentlig bare ting han selv har håndheva...

Har han klagd over "nye" CV og disse tynne elendige kabinetta som ødelegger disse høytalerne og bassgjengivelsen, så kommer han plutselig og sier at en høytalern med et slikt "drittkabinett" låter bra!?

Har hele teorien hans om at kassene gjør lyden i nyere CV så ræva, falt i grus ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel.. jeg sier vel egentlig bare ting han selv har håndheva...

Har han klagd over "nye" CV og disse tynne elendige kabinetta som ødelegger disse høytalerne og bassgjengivelsen, så kommer han plutselig og sier at en høytalern med et slikt "drittkabinett" låter bra!?

Har hele teorien hans om at kassene gjør lyden i nyere CV så ræva, falt i grus ?
    Nei. Sier ikke at det øddelegger hele høyttaleren men det har litt å si så klart. VE hadde vært en utrolig mye bedre serie hadde de brukt litt mer penger på den. Men de spiller bra for å være så billige å enkle. Tipper de har brukt litt mer penger på delefilter og elementer. Noe som også er veldig dårlig på nye CV som delefilteret på CLSC for eksempel. Skulle tro det va noe som tilhørte en PC eller noe:| Gleder meg til å se hva VE inneholder. Men ble litt skeptisk når jeg holdt handen min på VE12 når de sto å spilte. Det var ikke lite resonans der for å si det sånn. Trodde jo høyttaleren skulle bare dette i syndt. Men det var det eneste som var negativt igrunn.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VE hadde vært en utrolig mye bedre serie hadde de brukt litt mer penger på den. Men de spiller bra for å være så billige å enkle. Tipper de har brukt litt mer penger på delefilter og elementer. Noe som også er veldig dårlig på nye CV som delefilteret på CLSC for eksempel. Skulle tro det va noe som tilhørte en PC eller noe:| Gleder meg til å se hva VE inneholder.
    Hva i huleste får deg til å tro at dem har brukt mer penger på både elementer og delefilter når høytalerne koster 1400,- mindre enn CLS15? :lol: :lol:

"skulle tro det var noe som tilhørte en PC eller noe" ? :lol:
    At filteret er laga på et kretskort, og ikke komponenter limt på en papplate, er det det som plager deg? Du kan ikke se kvaliteten på de enkelte komponentene bare ved å se på filteret vettu, for alt du vet så er kanskje filteret bedre i clsc enn i gamle dc, for alt du vet!

Du prøver og finne en "unskyldning" for alle dine dumme utsagn, men bommer helt..

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen i VE-8 er ikke det beste som har kommet av CV, men for å være en 8" så er det ganske god trykk. Fikk sammenlignet de med et par Tangent 2x10" (tror Tangent er en avløser for Eltax), CV'ene var vill i forhold til de to 10" elementene i hver høyttaler.

Vil forresten bare si at Dynavoice F-6 er ganske råe de og! Fikk de inn i hus i dag. Jeg må få sagt at de er jo ikke i nærheten av CV når det kommer til bass, men de har ellers en så fantastisk myk og varmende diskant og mellomtone. Har du et par CV så er det absolutt å anbefale at du får tak i et par slike å sette bak eller ved siden. Nei, de vil ikke bli kjørt over av CV sine diskanter og mellomtoner! :-D
    Betalte forresten 690,- for paret. Helt klart verdt pengene!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i huleste får deg til å tro at dem har brukt mer penger på både elementer og delefilter når høytalerne koster 1400,- mindre enn CLS15? :lol: :lol:

"skulle tro det var noe som tilhørte en PC eller noe" ? :lol:
    At filteret er laga på et kretskort, og ikke komponenter limt på en papplate, er det det som plager deg? Du kan ikke se kvaliteten på de enkelte komponentene bare ved å se på filteret vettu, for alt du vet så er kanskje filteret bedre i clsc enn i gamle dc, for alt du vet!

Du prøver og finne en "unskyldning" for alle dine dumme utsagn, men bommer helt..
    Viss du seriøst tror at Delefilteret på CLS er bedre enn på DC så sier jeg bare hå hå hå ... du er smart du

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke lagt like mye penger i de som på CLS. Men virker som de har lagt mer arbeid i de med tanke på hvordan de låter ivertfall. VE15 spiller mye bedre enn CLS15:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men CV marius du som er Classic frelst og tror de er best. Har du egentlig hørt VE15 skikkelig? oppimot CLSC for eksempel på samme elektronikk? Kanskje du burde gjøre det før du begynner å si at det er bare tull at de tåler like mye osv

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du seriøst tror at Delefilteret på CLS er bedre enn på DC så sier jeg bare hå hå hå ... du er smart du
    Hvis du ser her igjen,
    Du kan ikke se kvaliteten på de enkelte komponentene bare ved å se på filteret vettu, for alt du vet så er kanskje filteret bedre i clsc enn i gamle dc, for alt du vet!
    så står det ingenting om hva han tror om de forskjellige delefiltrene, han simpelthen poengterte det faktum at du faktisk ikke kan vite hvorvidt et delefilter er bra eller dårlig bare ved å se rett på det. At du skal vri og vende på ting som blir sagt er lite morsomt, og den "du er smart du" er i beste fall bare en sarkastisk bemerkning som det er liten nødvendighet for her inne på forumet. Slikt oppfordrer bare til videre krangel, og det er ikke det som er meningen her.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...akkurat som om det er så veldig bra?
    Jeg vet ikke hvordan kvaliteten på det er jeg..

Hva får deg til å mene at delefilteret i DC er så mye "bedre", At det er større fysisk?
    Takker, Shercko

Jeg er ikke classic frelst, nei jeg har ikke hørt VE15, jeg bare sammenligner dem jeg utifra spesifikasjonene, at CLS som er en høytaler fra samme produsent har større elementer i tillegg til å ha horn på det elementet, (mellomtona).. Koster jo også 1600,- mer, det er mye når høytalerne er så billige..

Det er vel heller at CV har lagt mindre arbeid i hvordan VE låter,siden den ikke låter så "pent" som cls, og heller "tøffere" slik som du liker det, iogmed at du forherliger eldre CV.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal iallefall ta en lyttetest til disse.. gleder meg.. spessielt hvis de spiller noe ala E-serien. Da skjønner jeg hva Cerwin- er ute etter iallefall, og hva smaken hans er (ikke styggt ment asså). CLS låter nok mer AL style. Men for all del. VE ser uberspennende ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg skal iallefall ta en lyttetest til disse.. gleder meg.. spessielt hvis de spiller noe ala E-serien. Da skjønner jeg hva Cerwin- er ute etter iallefall, og hva smaken hans er (ikke styggt ment asså). CLS låter nok mer AL style. Men for all del. VE ser uberspennende ut.
    Bare at AL spiller mye mye finere og strammere ja:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...akkurat som om det er så veldig bra?
    Jeg vet ikke hvordan kvaliteten på det er jeg..

Hva får deg til å mene at delefilteret i DC er så mye "bedre", At det er større fysisk?
    Takker, Shercko

Jeg er ikke classic frelst, nei jeg har ikke hørt VE15, jeg bare sammenligner dem jeg utifra spesifikasjonene, at CLS som er en høytaler fra samme produsent har større elementer i tillegg til å ha horn på det elementet, (mellomtona).. Koster jo også 1600,- mer, det er mye når høytalerne er så billige..

Det er vel heller at CV har lagt mindre arbeid i hvordan VE låter,siden den ikke låter så "pent" som cls, og heller "tøffere" slik som du liker det, iogmed at du forherliger eldre CV.
    Størrelsen å tyngden på delefilteret sier jo litt. Kjenner også en som er utdannet innen elektro som jobber med sånt hele tiden som har kikket på delefilteret på DC serien å han mente på det var brukt mye dyre komponenter på de. Å det kan jo du se bare ved å kikke på det selv. Å ved å høre på høyttaleren. Spiller mye riktigere og oppløyst i forhold til for eksempel CLSC. Mye større lyd. Osv osv. Når det gjelder størrelsen på elementene på CLSC så har det lite å si. Magneten kan være større men magneten på VE eller DC kan være kraftigere alikavel. Det har mye med tettheten i magneten å gjøre. Har hørt element med bittesmå magneter spille helt sykt. Å CLSC har ikke dobbelt spole element heller som DC har. Så gjør at de er mye kraftigere på DC. Å for å si det ganske enkelt. Bruker de elementer fra E serien på VE. Så kan jeg nesten garantert si at de tåler mer enn CLS serien. For E315 tåler jo nesten like mye juling som DC15. Var på en fest der vi spilte på vrengegrensen med E315 på 2*218er fra tidlig på kvelden til nesten morgen å de bare koste seg:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    så står det ingenting om hva han tror om de forskjellige delefiltrene, han simpelthen poengterte det faktum at du faktisk ikke kan vite hvorvidt et delefilter er bra eller dårlig bare ved å se rett på det. At du skal vri og vende på ting som blir sagt er lite morsomt, og den "du er smart du" er i beste fall bare en sarkastisk bemerkning som det er liten nødvendighet for her inne på forumet. Slikt oppfordrer bare til videre krangel, og det er ikke det som er meningen her.
    Hehe. Kanskje du burde se på kommentarene til CV marius først? Så ser du hvem det er som legger opp til krangel her. Vil helst bare diskutere seriøst uten dritt slenging men det er ikke lett når andre kommer med dritt hele tiden.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen å tyngden på delefilteret sier jo litt. Kjenner også en som er utdannet innen elektro som jobber med sånt hele tiden som har kikket på delefilteret på DC serien å han mente på det var brukt mye dyre komponenter på de. Å det kan jo du se bare ved å kikke på det selv. Å ved å høre på høyttaleren. Spiller mye riktigere og oppløyst i forhold til for eksempel CLSC. Mye større lyd. Osv osv. Når det gjelder størrelsen på elementene på CLSC så har det lite å si. Magneten kan være større men magneten på VE eller DC kan være kraftigere alikavel. Det har mye med tettheten i magneten å gjøre. Har hørt element med bittesmå magneter spille helt sykt. Å CLSC har ikke dobbelt spole element heller som DC har. D
    At det er brukt mye dyre komponenter på delefiltrene på DC, og det kan jeg se bare ved å se på dem selv? Kan du se kvaliteten ut av en kondensator/motstand bare ved å se på den?
    . jada, det er større og det er tyngre, men vil det automatisk klassifisere at det bedre? Du snakker bare svada

Spiller mye "riktigere","oppløyst","større lyd","osvosv" dette her kan du merker jeg :-D
    Har nå vel ikke nevnt noe om størrelser på elementer eller magneter her jeg nå?
    Men angående akkurat det, så har du helt rett, utrolig nok.
    At bassene har to små spoler istedenfor en stor, vil ikke si at elementet tåler mer effekt

OT igjen:
    Vi diskuterte vel ditt utsagn om at VE15 er en bra høytaler, som er mye bedre enn CLS15 ifølge deg, selv om de koster 1600,- mer. Cerwinvega må jo være noen idioter! :lol:

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Kanskje du burde se på kommentarene til CV marius først? Så ser du hvem det er som legger opp til krangel her. Vil helst bare diskutere seriøst uten dritt slenging men det er ikke lett når andre kommer med dritt hele tiden.
    Det første der legger jeg meg ikke mer opp i. Men det siste, that's the spirit :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mindre hinder det er mellom kilde og motaker jo bedre er nå min mening. Enkelte har jo delefilter som er mer avansert enn hovedkort for PC'er. Det kan da strengt tatt ikke være nødvendig. Signaltapet må jo være ganske betydelig iforhold til et beskjedent og direkte filter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi diskuterte vel ditt utsagn om at VE15 er en bra høytaler, som er mye bedre enn CLS15 ifølge deg, selv om de koster 1600,- mer. Cerwinvega må jo være noen idioter! :lol:
    Men du mener jo CLS er bedre enn DC ikke sant? Visste du at for eksempel 1515 koster 13tusen mens CLS koster 9? Det er akkurat samme greierne. Selfølgelig kan VE være bedre på mange punkt. Det er ikke bare pris som teller.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du mener jo CLS er bedre enn DC ikke sant? Visste du at for eksempel 1515 koster 13tusen mens CLS koster 9? Det er akkurat samme greierne. Selfølgelig kan VE være bedre på mange punkt. Det er ikke bare pris som teller.

5 generasjons Plasma kostet mye mer en 6 generasjon da den kom på markedet.. Altså pioneer sine skjermer.. poenget var at du kan ikke sammenligne de to prisene der.. ny pris på CV før og nå!

En av grunnene til at de er billigere er at de har mer effektiv produksjon! Og litt på grunn av en dollar som har vært utrolig lav de siste årene!

Du skrev tidligere at VE15 spiller mye bedre cls15 ja det kommer jo også an på smak og behag!

Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •