offisiell tråd CV ve-serien - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 366
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Den var fin

hehe.. Ja der gikk det litt fort vil jeg tro, skulle på jobb og hadde dårlig tid! Men dere skjønte kanskje hva jeg mente alikevel?? hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ve-15

Jeg har selv hørt VE-15 på hi-fi klubben,jeg syntes de spillte bra!Hørte ikke noe av bassen pga. stort romm,men lyden var fantastisk!Meget klar og fin mellomtone og diskant.Så jeg ville anbefale de,men ville mer anbefalt Dc-15 i stede

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ve-15f på 12kvadratmeter rom så kjenner bassen noe helt jævelig... men spiller ikke noe annet en rock, hip hop og techno eg så vet ikke kor fint de spiller...:twisted:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint fint.. Men ta noen bilder da mann! Show us them titties

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gidd ikke å skru dem opp hvis d e d du mener...:neutral:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wææææææ

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rewox:
    Han mente at han ikke gadd å skru ut elemntene for å ta bilder inni..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buckweed
    Rewox:
    Han mente at han ikke gadd å skru ut elemntene for å ta bilder inni..
    Er klar over det ja.. Derfor jeg skrev wæææææ

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja..sorry:P

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin <3 CV <3
    gidd ikke å skru dem opp hvis d e d du mener...:neutral:
    Du trenger jo bare å skru ut det ene basselementet da, også knipse noen bilder innvendig. Går jo fint det så lenge du er forsiktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin <3 CV <3
    har ve-15f på 12kvadratmeter rom så kjenner bassen noe helt jævelig... men spiller ikke noe annet en rock, hip hop og techno eg så vet ikke kor fint de spiller...:twisted:
    Var på hifiklubben i Aalesund for noen dager siden å hørte på VE15 vs CLS 15 og 215 Å jeg må si jeg ble skikkelig sjokkert. Har vært veldig skeptisk på nye CV med tanke på hvordan utvikling har gått. Å har hatt noe av det nye selv som V12F og V15F. Som jeg solgte bare etter en liten stund. Verre billig plast høyttalere har jeg aldri vært borti. Fra CV ivertfall. Men nå ble jeg gla igjen. Fekk endelig høre VE12 og VE15 på ett skikkelig rom på en 372 brokoblet med 1 272. Å det spilte som bare fy! Ristet i hele bygget for å si det sånn. Hadde aldri trodd dem skulle tåle såpass juling. Viss noen noen gang sier CLS tåler mer enn VE vet de seriøst ikke hva de snakker om. VE15 er minst like tungdrevne som CLS15 om ikke mer å de tålte mye mer juling med like mye effekt :-D Å spilte mye mer brutalt. Så det virker som CV har endelig gjort en skikkelig jobb asså Vurderer nå selv å kjøpe meg VE15 faktisk. Var faktisk mange som mente at de spilte råere enn 215ene også. Som vi brukte 1 372 og 2*272 på. Spilte bedre enn hva CLSC gjor sist gang jeg hørte de. Men det var fortsatt samme kjedelige greierne. Tror dere meg ikke så kan dere gjerne komme hit å høre selv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Var på hifiklubben i Aalesund for noen dager siden å hørte på VE15 vs CLS 15 og 215 Å jeg må si jeg ble skikkelig sjokkert. Har vært veldig skeptisk på nye CV med tanke på hvordan utvikling har gått. Å har hatt noe av det nye selv som V12F og V15F. Som jeg solgte bare etter en liten stund. Verre billig plast høyttalere har jeg aldri vært borti. Fra CV ivertfall. Men nå ble jeg gla igjen. Fekk endelig høre VE12 og VE15 på ett skikkelig rom på en 372 brokoblet med 1 272. Å det spilte som bare fy! Ristet i hele bygget for å si det sånn. Hadde aldri trodd dem skulle tåle såpass juling. Viss noen noen gang sier CLS tåler mer enn VE vet de seriøst ikke hva de snakker om. VE15 er minst like tungdrevne som CLS15 om ikke mer å de tålte mye mer juling med like mye effekt :-D Å spilte mye mer brutalt. Så det virker som CV har endelig gjort en skikkelig jobb asså Vurderer nå selv å kjøpe meg VE15 faktisk. Var faktisk mange som mente at de spilte råere enn 215ene også. Som vi brukte 1 372 og 2*272 på. Spilte bedre enn hva CLSC gjor sist gang jeg hørte de. Men det var fortsatt samme kjedelige greierne. Tror dere meg ikke så kan dere gjerne komme hit å høre selv.
    Interessant.. Jeg har alltid selv vært i av den oppfatning at VE 15 og cls 15 skulle være s¨ånn ca like kraftige og tåle like mye, men forskjellig i lyden, så det stemmer jo utifra hva du sier her.. Da jeg leste sist på hifiklubben sine sider så skrev de at VE serien er en serie som er litt mer forsterket i bassen og diskanten, mens CLS er mer nøytral i lyden, og kanskje derfor oppleves som ikke så brutal, og det kan jo virke som om det er akuratt den oppfattningen du fikk!

(resten er ikke ment som en Quote til deg)

Uansett VE vs CLS 15. I og med at høyttalerne har forskellige lydsignatur så vil de oppleves forskjellig med samme elektronikk. Selv synes jeg det blir feil å hele tiden dømme 2 høyttalere med den samme NAD elektronikken som allid blir brukt som referanse. Jeg har ikke Hørt CLS 15 eller VE 15 enda, Men Jeg har egentlig liten tro på at den ene tåler så mye mer enn den andre. CV er helt klart en bedrift som tenker på å tjene penger fremfor å beholde sine gamle kunder siden de har sluttet med mye av det som var possitivt med CV for en del år tilbake. Og nå som de har lansert 2 nye serier er det liten sjanse for at de egentlig er så veldig forskjellige.. Men heller 2 høyttalre i litt forskjellig innpakning og kanskje delefilter, selv om elementer og sånn ikke heter det samme eller er 100% like så vil hvertfall jeg tro at det er samme greia alt sammen! MEN, det er småting som gjør at lyden blir forskjellig!

Høyttalere kominert med feil elektronikk kan oppleves som de spiller på maks, selv om de egentlig ikke gjør det, men man vet det ikke før man prøver med noe annet!

Selv synes jeg VE serien er en "utrolig" stilig serie og kunne godt tenkt meg 12 eller 15" med 600 watts monoblokker igjen! Det tror jeg hadde blitt en morro kombinasjon!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Selv synes jeg VE serien er en "utrolig" stilig serie og kunne godt tenkt meg 12 eller 15" med 600 watts monoblokker igjen! Det tror jeg hadde blitt en morro kombinasjon!
    det ville jeg absolutt anbefale:-D VE12 spilte imporende bra faktisk. Trodde ikke de skulle tåle såpass juling som de gjore. Dyp bass og mektig lyd. Å det som er s å rart er at høyttalere er bittesmå. Så det jeg tenkte med en gang. Bytta de fra 215 til VE12 nå. Eller er det fortsatt 215:???: Artig høyttaler. Men synes fortsatt ikke de når opp til DC eller AL serien. De er omtrent som en mer fintspillende VS serie. Rå bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Interessant.. Jeg har alltid selv vært i av den oppfatning at VE 15 og cls 15 skulle være s¨ånn ca like kraftige og tåle like mye, men forskjellig i lyden, så det stemmer jo utifra hva du sier her.. Da jeg leste sist på hifiklubben sine sider så skrev de at VE serien er en serie som er litt mer forsterket i bassen og diskanten, mens CLS er mer nøytral i lyden, og kanskje derfor oppleves som ikke så brutal, og det kan jo virke som om det er akuratt den oppfattningen du fikk!
    CLS er vel kanskje litt mer fint spillende. Mens VE er en litt tøffere og råere. VE er ivertfall en mye mer underholdene høyttaler.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har VE-8 jeg, knall høyttalere! De er hvertfall MYE bedre enn det anlegget jeg hadde før, Logitech Z-5500.
    Driver de med en Cambridge P500 effektforsterker og et hjemmemekka forforsterkeropplegg. Spiller kraftig i forhold til størrelsen, klar og fin diskant, fyldig mellomtone og ganske kontrollert bass. Me like!:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ville jeg absolutt anbefale:-D VE12 spilte imporende bra faktisk. Trodde ikke de skulle tåle såpass juling som de gjore. Dyp bass og mektig lyd. Å det som er s å rart er at høyttalere er bittesmå. Så det jeg tenkte med en gang. Bytta de fra 215 til VE12 nå. Eller er det fortsatt 215:???: Artig høyttaler. Men synes fortsatt ikke de når opp til DC eller AL serien. De er omtrent som en mer fintspillende VS serie. Rå bass.
    Nå ble jeg litt usikker her.. Jeg har ikke CLSC 215, flere mnd. siden jeg kvittet meg med de. Har et hjemmekino prosjekt på gang her nå, men kunne kanskje tenkt meg å ha VE 12 på rommet! Eller kanskje 15! Men da må jeg kjøpe meg et par med MA oberon 6.1 igjen!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig lesning dette her. Likte VE med engang jeg så de og håpet at lyden var bedre enn hva V serien hadde. Og dette lover jo godt. Dette er bare enda en grunn til at jeg har lyst å se hva som sitter inni disse høyttalerene. Lurer på om det er de samme bass elementene som sitter i cls serien men med en annen dustcap. (Kasse konstruksjonen alene står for lydforskjellen) Mellomtonen og diskantene kan muligens komme fra E serien?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jge var på hifiklubben i dag for å hente en sub kabel, og jeg så VE 12F Stod der og jeg fikk sykt lyst på dem! Lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg de as, men da må jeg finne noen MA'er også, så om noen kommer over noen som skal selge gi beskjed!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLS er vel kanskje litt mer fint spillende. Mens VE er en litt tøffere og råere. VE er ivertfall en mye mer underholdene høyttaler.
    Det stemmer jo faktisk bra med det Hifi klubben skriver om høytalerne det her Cerwin-, imponerende

Men at ve15 tåler så mye mer guffe enn cls15 har jeg ikke noe tro på

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Artig lesning dette her. Likte VE med engang jeg så de og håpet at lyden var bedre enn hva V serien hadde. Og dette lover jo godt. Dette er bare enda en grunn til at jeg har lyst å se hva som sitter inni disse høyttalerene. Lurer på om det er de samme bass elementene som sitter i cls serien men med en annen dustcap. (Kasse konstruksjonen alene står for lydforskjellen) Mellomtonen og diskantene kan muligens komme fra E serien?
    Tror bassen kommer fra E serien faktisk. Akkurat samme utseende osså tror jeg det va det de sa på hifiklubben også. Er mulig det er litt forskjell da. De spiller ivertfall helt annerledes enn V serien. Ikke en eneste likhet synes jeg. Bra serie:-D Om de bruker samme elementene som i E serien så tåler de ivertfall sinnsykt mye. Men tror det er bare bassen isåfall kanskje mellomtone og diskanten også men då har de isåfall forbedret de.

Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •