offisiell tråd CV ve-serien - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 366
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morro å se hvordan diskusjonen om kasser utvikler seg her men i stedet for å diskutere i det uendelige hvilken høyttaler som har den tyngste, kraftigste og beste kassen, så burde dere som ikke er fornøyde med at de er i spon og pingleved gjøre som meg, ta fram saga og snekkerferdighetene og bygg noen nye SOLIDE kasser med samme volum! Da kan man bygge i feks dobbel 19mm MDF, 25 mm MDF, kirsebær heltre, hva man måtte ønske. Sleng inn noen godt plasserte avstivere og man har en høyttaler som veier 100 kg. Det bør vel nok for en hver, eller hva?
    Jeg bygde nye kasser til mine E715 i 21mm MDF med dobbel 19mm frontplate og to innvendige avstivere. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, mer kontant bassgjengivelse og svært lite vibrasjoner i kabinettet. Hva sier dere!? Utover det synes jeg at det blir litt for brutalt å si at lyden i en Cerwin Vega høyttaler er heeelt forferdelig i forhold til en annen.. Cerwin Vega er brutale saker, og liker man den type lyd så må man jo være litt glad i alle modellene? Man kan selvsagt ha sine favotitter da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AT-100
    Av det jeg har hørt så imponerer også CLSC-10 i forhåld til størrelsen.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig... AT-100 :grin:
    Også lurer jeg litt på hvordan Hp-215 spiller, har hørt at man må like lyden for å like dem. Det må man vel med alt, men at Hp-215 lyden er "vanskeligere" å like. Er jo bare 2 x 15" basser og 1" diskant. Mellomtone?... nehh! Det har ikke CV tenkt på, men det er sikkert mellomtone-bass da eller?

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hp-215 er jo en pa høytaler da.. virker det som ihvertfall:P så de er jo lagd for å spille høyt hører jo på navnet også.. HouseParty-215

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt den nye cv suben med 2X8"? Lurer litt på om den er noe tess...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det er den beste for å si det sånn.. den veier bare 15 kg eller noe sånn og er driitliten..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på når det kommer noen håndfaste tester av disse nye produktene jeg. Eller erfaringer gjort andre steder enn i HK sine lokaler. Trenger også noen tafse bilder av innsiden

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    tror ikke det er den beste for å si det sånn.. den veier bare 15 kg eller noe sånn og er driitliten..
    Har du hørt den? Om den veier 15kg og er drirliten kan den vel lever bass for det. Forventer jo ikke noe helt sykt for 2800. Men kunne kanskje tenkt meg en eller to slike bak sofaen som en liten romperister:grin: Ville bare høre her om noen har vert borti den. Hvor stor den er og hvor mye den veier vet jeg. Hadde jeg lurt på det kunne jeg bare tittet innom HFK sin nett side. Kan jo ikke bedøme noe om lyden i en sub ut i fra hvor stor den er og hvor mye den veier... Kanskje til en vis grad. Men nå lurer jeg på om noen har hørt den?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg har ikke hørt den og den fungerer sikkert bra som romperister men noe dypbass tror jeg det ikke er i den.. men nå må den jo veie litt for at det skal komme mest mulig bass da.. tror cls subben er bedre.. men den er sikkert dyrere og da

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et Jvc MXJ-950 som jeg bruker på pc rommet og det spiller noe så inst i helvette med bass. Sitter 2 8" i hver kasse, Sidemontert bass og front montert melomtone og doble diskanter. Er små kompakte og lette høyttalere men fy som de spiller. De river ned bilder og dører står å durer. De spiller vesentlig bedre enn mye annet jeg har hørt av vanlige høyttalere. Eneste minuset er at de spiller stygt som **** også. Er som å høre på bilstereo anlegg faktisk.

Så jeg har førstehånds erfaring om at man ikke skal ta kun utseende og vekt i betraktning av en høyttaler. Om noen ikke tro meg bare gi beskjed så kan demo gi's i hokksund

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg vet at det kan komme mye bass ut av en liten kasse en venn av meg hadde en gammel subwoofer inne på et kått som han prøvde.. den var det bare 2 x 5" basser men det låt ganske bra på rommet hans:P
    Revox: det anlegget har jeg faktisk hørt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    nei jeg har ikke hørt den og den fungerer sikkert bra som romperister men noe dypbass tror jeg det ikke er i den.. men nå må den jo veie litt for at det skal komme mest mulig bass da.. tror cls subben er bedre.. men den er sikkert dyrere og da
    Jeg har clsc 15s fra før. Men tenkte bare det kunne vert moro og kjøpe en slik sub også. Hehe. får se..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde litt lyst på den jeg og, men tror ikke det blir no

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel bare ta meg en tur til byn og høre på den. Tror egentli jeg kommer til og selge cv suben min og kjøpe svs istedenfor og kjøpe en til cv sub.. Men om den er helt utrolig ( noe jeg tviler litt på med tanke på prisen) så blir det vel vurdert om jeg kjøper en til cv sub

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har et Jvc MXJ-950 som jeg bruker på pc rommet og det spiller noe så inst i helvette med bass. Sitter 2 8" i hver kasse, Sidemontert bass og front montert melomtone og doble diskanter. Er små kompakte og lette høyttalere men fy som de spiller. De river ned bilder og dører står å durer. De spiller vesentlig bedre enn mye annet jeg har hørt av vanlige høyttalere. Eneste minuset er at de spiller stygt som **** også. Er som å høre på bilstereo anlegg faktisk.

Så jeg har førstehånds erfaring om at man ikke skal ta kun utseende og vekt i betraktning av en høyttaler. Om noen ikke tro meg bare gi beskjed så kan demo gi's i hokksund
    Ja det JVC anlegget der er noe av det bedre JVC jeg har hørt. Imponerer helt sinnsykt for å være så små, lette... og JVC! En i klassen min hadde det før, men han har CLSC-15 nå, så det er jo ganske stor forskjell da. Hvor mye koster det JVC anlegget egentlig? Har hørt det er ganske dyrt..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostet vel rundt 3500,- i sin tid. Forholdsvis dyrt men angrer egentlig ikke. Bruker et Cambridge soundworks anlegg som diskant/mellomtone og disse 2 passer perfekt sammen.

Har selvfølgelig et annet anlegg i stua for normalt bruk.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen som nevnt dette på forumet ENDA! http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...alere_Sort.htm

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje fordi de høytalerne kom på hifiklubben i dag eller noe sånt!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joa, men skulle tro at alle lage tusen tråder hver for å si at noe nytt fra CV har kommet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er prisen blitt økt med 1000kr på disse også?
    CLSC-215 kostet vel 8000kr ny?!
    CLS-215 koster jo 9000kr.
    Men blir nok VE om jeg kjøper noe, Classic er så f... stygge.
    Får vel vurdere litt bil fraover også.
    Noen som vil uttale seg om den nye V-max serien?

Off-topic: revox, skift bilde da, blir så distrahert av det :razz:

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •