Hjelp til HT "Skattepengene skal brukes"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til HT "Skattepengene skal brukes"

Tenkte at i år går de pengene som staten har funnet meg verdig til å få i retur til kjøp av nye Fronter :-P Pengene er ikke på konto enda men det nærmer seg så planleggingen har begynt.

Har nå B&W 604 S3 men har tenkt å gå opp en prisklasse og ønsker gjerne noen forslag. Pris blir på mellom 20 til 30 lapper...
    Brukt går også... Men maks 2år.
    Fin design er også greit så eg slipper å bli straffet med kjøkkentjeneste eller lignede i heimen

Andre merker enn hva eg alt har er også akktuelt.
    Det må taes hensyn til at HTene blir stående nærmt vegg i bakant, og at de gjerne også kommer til å bli brukt i hjemmekino sammenheng, selv om musikk er første pri.

Ønsker heller ikke å kjøpe uhørt så d e greit med forslag på HTer som eg har mulighet på å få en demo av i Bergensomr.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Helicon400 (brukt til ca 20k)
    Dali MS4 (brukt til 30k oom du er heldig)
    B&W 804 (brukt til ?)

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Dali Helicon400 (brukt til ca 20k)
    Tenkte å få en demo av hbjerkenes i helgen av hans Dali Helicon 400 i helgen... Ser fram til det ;-)

http://avforum.no/forum/h-yttalere/36300-helicon-400w-ch.html

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roald Mikkelsen har annonsert et Von Schweikert VR4jr demopar: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1147954568
    Ta en telefon og hør om han har de ennå. Isåfall får du sikkert en prøvelytt.

Frode

http://www.vonschweikert.com/vr4jr.html

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode...

Dette ser jo spennede ut, har du hørt på disse selv? Noen erfaring med merket? :?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse var solgt, men fikk et hint om å ta kontakt igjen ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du har sub, kan stativ-høyttalere være noe? Tenker da på den nye budsjett-killeren Focal 1007 Be til 27k (villedende). Helt ny, har fått strålende tester (se hjemmeside) og er den rimligste høyttaleren til Focal med den omtalte Be-diskanten. Jfinneru skrev en strålende test av denne nye serien i siste DVD&Hjemmekino.

Jeg har ikke hørt de selv enda, men vurderer sterkt 1007 eller 1027 dersom de erfaringene jeg har hørt stemmer. Får de hjem på demo snart.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt en del på VR4jr, og det er en høyttalere jeg selv kunne tenkt meg. Ellers kan vel kanskje VR-2 være et rimligere alternativ, mener et de ligger på ~25K veiledende. Disse har jeg aldri hørt. Hvis du skal på demo hos Roald, synes jeg at du også må få med deg BKS. Noe av det aller beste anlegget jeg har hørt, brukte BKS 107 Supreme høyttalere. Hvis fruen har sans for stein, slipper du i alle fall kjøkkentjeneste. Hvordan de fungerer på hjemmekino, vet jeg ikke, men gode musikkformidlerer er de.

Frode

http://www.bksaudio.dk/dkstartst.htm

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg ser du har sub, kan stativ-høyttalere være noe? Tenker da på den nye budsjett-killeren Focal 1007 Be til 27k (villedende). Helt ny, har fått strålende tester (se hjemmeside) og er den rimligste høyttaleren til Focal med den omtalte Be-diskanten. Jfinneru skrev en strålende test av denne nye serien i siste DVD&Hjemmekino.

Jeg har ikke hørt de selv enda, men vurderer sterkt 1007 eller 1027 dersom de erfaringene jeg har hørt stemmer. Får de hjem på demo snart.
    Stativhøyttalere e flott det men er på jakt etter litt større til ja, er en del unger innom her så eg orker ikke å sitte med klump i halsen å se dem løpe rundt i nærheten av noen stativ høyttalere... Tviler også på at min bedre halvdel( ka no d måtte bety? ) godtar at eg henger opp skilt på stuedøren med " Unger ikke tillatt " :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Stativhøyttalere e flott det men er på jakt etter litt større til ja, er en del unger innom her så eg orker ikke å sitte med klump i halsen å se dem løpe rundt i nærheten av noen stativ høyttalere... Tviler også på at min bedre halvdel( ka no d måtte bety? ) godtar at eg henger opp skilt på stuedøren med " Unger ikke tillatt " :wink:
    Unger er ikke noe problem... Har du ikke hørt om Sikaflex?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke sikaflex på ungene er vel ikke akkurat å anbefale

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Å bruke sikaflex på ungene er vel ikke akkurat å anbefale
    Unger eller høyttaler-stativer, det spiller ingen rolle? Jeg har foreløpig liten erfaring med Sikaflex på barn, men i teorien skal det gå...

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg hadde stativhøytalere var det faktisk ikke barna som var problemet, men heller eget inntak av alkohol, hender/armer som da vifter der dem ikke skal....resultat er 3 svære hakk i parketten og en ødelagt CD

et kompenserende tiltak ble dobbelsidig tape mellom HT og stativ...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher CP-6371 er koster 25k og veier et tonn, så med mindre du har enorme unger blir de vriene å velte.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Usher CP-6371 er koster 25k og veier et tonn, så med mindre du har enorme unger blir de vriene å velte.
    Har lurt litt på Usher 6 serien men d e vel dårlig med forhandlere av dette merket i bergensomr. Men kunne abslutt tenkt meg en demo av disse... Får se om eg kommer meg en tur østover i sommer.

Og den største ungen her i huset er visst meg :???: Ref: Sjefen

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    når jeg hadde stativhøytalere var det faktisk ikke barna som var problemet, men heller eget inntak av alkohol, hender/armer som da vifter der dem ikke skal....resultat er 3 svære hakk i parketten og en ødelagt CD

et kompenserende tiltak ble dobbelsidig tape mellom HT og stativ...
    Kjenner igjen problemet, hadde noen SA stativht. som pleide å bli mer og mer ustødig utover fredagskveldene før i tiden... :?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde kanskje ta en titt på JBLTL-260. Eller kanskje Patos Lyric 402 er noe for deg, koster "bare" 12000kr, men rævkjører det meste til opp til 20k. System Audio Explorer er også rimelig "fete", sleng 30000kr på bordet til hificenter, så får du dem nok for det .

Klipsch er også uten tvil kjempespennende i denne klassa. Har du GROM forsterker kan du jo gå til topps med RF-83, men du kommer også langt med RF-63 som er endel rimeligere.

Nå vet ikke jeg hva du er ute etter i lyden, så bare nevner noen jeg selv ville vurdert .

Klipsch:
    http://www.mamut.com/homepages/Norwa.../subdet132.htm

JBL og SystemAudio:
    http://www.hificenter.no

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Burde kanskje ta en titt på JBLTL-260. Eller kanskje Patos Lyric 402 er noe for deg, koster "bare" 12000kr, men rævkjører det meste til opp til 20k. System Audio Explorer er også rimelig "fete", sleng 30000kr på bordet til hificenter, så får du dem nok for det .

Klipsch er også uten tvil kjempespennende i denne klassa. Har du GROM forsterker kan du jo gå til topps med RF-83, men du kommer også langt med RF-63 som er endel rimeligere.

Nå vet ikke jeg hva du er ute etter i lyden, så bare nevner noen jeg selv ville vurdert .

Klipsch:
    http://www.mamut.com/homepages/Norwa.../subdet132.htm

JBL og SystemAudio:
    http://www.hificenter.no

Patos er i tankene, SA nope... har hatt SA tidligere, vel og merke mindre model og vil prøve noe annet.
    Klipsch kan godt være er bra høyttalere men liker ikke helt designet der, men har tenkt å få meg en demo av div. Klipsch.
    JBL... ehhh tvilsomt men eg skal nok innom Hificenteret i Bergen så eg kikker nok på det de har. :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et par Clarity på bruktbørsen. Bedre høyttaler til prisen finner du ikke!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det ligger et par Clarity på bruktbørsen. Bedre høyttaler til prisen finner du ikke!
    Spennede HTer dette men Ford bor litt i lengste laget unna :?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •