Hjelp til HT "Skattepengene skal brukes" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har erfaring med Patos Symponic IV AMT. Lurer da eg har funnet et par brukte... :-?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til å anbefale deg SA Explorer jeg også, men noen kom meg visst i forkjøpet. Synd du utelukket dem, det er knallhøyttalere...

Ellers ville jeg holdt en knapp på Helicon'ene til Hbjerknes. Bra høyttalere til en BRA pris.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Skulle til å anbefale deg SA Explorer jeg også, men noen kom meg visst i forkjøpet. Synd du utelukket dem, det er knallhøyttalere...
    Ikke helt utelukket, men lysten på noe jeg ikke har vært borti før er stor :wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så utrolig mye snacks i den prisklassen du oppgir, så det blir kanskje litt vanskelig å gi litt råd og tips. Ser forøvrig at høyttalerne vil bli stående nærme bakvegg og da er det kanskje greit at du finner noen som er plasseringsvennlig. Bassport bør i så måte være foran. Helicon som jeg har selv er en utrolig lekker sak, men den er kresen på plassering og for nærme bakvegg gir overhodet ikke noe godt resultat. Hvis du er ute etter en superdetaljert høyttaler, med diskant og mellomtone i verdensklasse, så anbefaler jeg Focal sin Profile 918 eller 928, i mørk finish er den også utrolig lekker slik at WAF er sikret. Har du i tillegg en sub som tar seg av de dypeste tonene, ja da er du nærmest i himmelen. Focal kommer jo også med nye serier straks og der er det også veeeldig mye lekkert. F.eks Chorus 836, namnam.
    Good Hunting :grin:

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Usher CP-6371 er koster 25k og veier et tonn, så med mindre du har enorme unger blir de vriene å velte.
    Kan virkelig annbefale disse.Låter helt rått.Har fra før hatt Helicon 400,men synes disse låter flere hakk bedre.

http://www.usheraudio.com/speaker-cp6371.html

Hans J

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator

Ellers ville jeg holdt en knapp på Helicon'ene til Hbjerknes. Bra høyttalere til en BRA pris.
    Har testet ut både SA Explorer og Helicon'ene til Hbjerknes i dag.
    Har egentlig et bra inntrykk av begge, men synest at Heliconene er lekre da :wink:

SA har definetivt vokst med Explorer hadde tidligere SA 1270, og de var egentilg greie dem til eg flyttet i egen enebolig med større stue. Slik dem var satt opp på Hificenteret i Bergen blir litt feil for meg da, men det hørtes bra og detaljert ut... Hegel H1 mk4 og Hegel CD-spiller, her kunne absolutt det vært mer power men det var nå det som var satt opp.

Ellers var inntrykket av Helicon også bra... Råflott utførelse, liker faktisk looken/utseende av treverket på dem bedre en MS4, hørte på dem først på HKF i Bergen med
    NAD M15 Forforsterker, LYNGDORF AUDIO SDA2175 Effektforsterker og LYNGDORF AUDIO CD-1 CD-spiller og det var jo flott.

Også hørte jeg på dem oppe hos Hbjerknes med mine embla tinea som effekt, YBA cd-spiller og min gamle Marantz SR-6200 ( den skulle vært byttet med noe annet, men gadd ikke å demontere alt her i heimen ).

Så gjennstår det å prøve et par andre alternativer før eg bestemmer meg... :?
    Håper på å få prøvd Von Schweikert VR4jr

Ellers skal både HKF og Hificenter ha + i dag for god service begge plasser d har ikke alltid vært slik tidligere :wink: D kan kanskje være prisklassen eg nå begynner å komme opp i så gjør d :?

Var også innom Musikk Magasinet men der var det en del ombygging på gang så ble det dårlig med testing :???: Men det får eg ta igjen... tenkte å få hørt litt på en vincent pre-amp til Emblaene. Andre tips/alternativer mottas gjerne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du finner noen B&W 803S brukt... Evt kjøp 804 eller Explorer!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pokker!!!

Der røk fanen meg HT pengene før de kom inn på konto :???:

PC røk fredags kvelden og uten internett blir ikke dagen den samme, måtte ut å investere i ny på lørdag... en smule overdrevet mediasenter ble d og ny skjerm i samma slengen så nå må nytt HT på vent en stund

Internett... Må hade bare måååååå ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det ligger et par Clarity på bruktbørsen. Bedre høyttaler til prisen finner du ikke!
    de selges for 18 000 hos Hi-Fi centeret i Bergen. Demobrukt Passer vel bra, og står ute til bruk hver dag

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •