Bytte ut 703? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51

Tråd: Bytte ut 703?

Newcomer Tropheus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Marantz sr7500 og oberon 6.1 monoblokker

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tropheus
    Marantz sr7500 og oberon 6.1 monoblokker
    Har 703 selv og jeg synes det er nok bass.. Bruker sub til den aller dypeste bassen. Men det har vel med smak og behag pluss lytterom. Muligens så har jeg kanskje litt mer krefter å rutte med. Er iallefall veldig fornøyd jeg!

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Muligens så har jeg kanskje litt mer krefter å rutte med.
    Ikke bare muligens. H4 er jo brutal, selv med den spesielle frontplata du har på den.

Ingen kommentar på JBL forslaget mitt? Hva med System Audio Explorer?
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,70&id=1382
    Jeg fikk en god demo av de hos en kompis av meg som også har H4/P4 og med CDP4A. I stua hans opplevde jeg hittil det største lydbildet med kjellerbass noen sinne.

Men etterhva jeg har skjønt skal ikke 703 mangle bass heller, har du mulighet for å tweake mer mtp plassering, teste en kraftigere forsterker osv? Eller er du helt sikker på at høyttalerne dine er det svakeste leddet i kjeden?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Ikke bare muligens. H4 er jo brutal, selv med den spesielle frontplata du har på den.

Ingen kommentar på JBL forslaget mitt? Hva med System Audio Explorer?
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,70&id=1382
    Jeg fikk en god demo av de hos en kompis av meg som også har H4/P4 og med CDP4A. I stua hans opplevde jeg hittil det største lydbildet med kjellerbass noen sinne.

Men etterhva jeg har skjønt skal ikke 703 mangle bass heller, har du mulighet for å tweake mer mtp plassering, teste en kraftigere forsterker osv? Eller er du helt sikker på at høyttalerne dine er det svakeste leddet i kjeden?
    Kjenner ikke til verken JBL høyttalerne eller Audio Explorer, men begge ser ut til å være gode kandidater...

Tror ikke det er hos forsterkeren det butter, men det er nok mulig å hente noe på plassering. Har relativt mye åpen flate i stua på 36m2 + åpen løsning ut i gang, og til kjøkken.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Tropheus

Etter som jeg kan se av bildene så kunne du vel kanskje prøve å trekke høyttalerene litt mer frem på gulvet. Dessuten er vel høyre høyttaler kanskje litt nære sideveggen..
    Så hvis jeg var deg ville prøve å flytte om litt først.
    Muligens ville en kraftigere forsterker gjøre susen.
    SystemAudio Explorer er utrolig gode høyttalere ja,det lille jeg har hørt fra dem er veldig bra. Mulig de har litt mere bass,men er ikke sikker. De var ikke ferdig innspillt de jeg hørte.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å flytte på dem så snart jeg får slippe til av kona..Når det gjelder forsterker synes jeg det er litt rart at Oberon blokkene på 600w rms 8ohm, ikke skulle kunne drive 703 på en tilfredsstillende måte?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er vel rart .. Men jeg har ingen erfaringer med digitale forsterkere.. Kjenner du noen med et annet effekt-trinn som du kan låne? Vile nok prøvd andre forsterkere først før jeg bytta ut høyttalerene..

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det nå det sto i ett av disse hifibladene...
    Effekten i en ice-forsterker kan først deles i to, og så deles enda en gang før du får en effekt du kan sammenligne med tradisjonelle transistor-amper. Mao vil da en Oberon 6.1 fremstå som en ekte 150watter.

Ikke at jeg skal trekke Oberon i tvil på noen måte, eller la dette skli ut i en diskusjon ang forsterkere, men ha i minnet at Hegel H2 (feks) er oppgitt med: Utgangseffekt: Mer enn 160W + 160W i 8 Ohm og koster 19000. Ice-modulene oppgir noe vannvittig med effekt og koster ingenting i forhold. Ikke se deg blind på effekten.

Det kan mao være litt å hente på å prøve en kraftigere forsterker om ikke annet. Trenger jo ikke kjøpe, bare teste.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Hva var det nå det sto i ett av disse hifibladene...
    Effekten i en ice-forsterker kan først deles i to, og så deles enda en gang før du får en effekt du kan sammenligne med tradisjonelle transistor-amper. Mao vil da en Oberon 6.1 fremstå som en ekte 150watter
    Høres ikke bra ut!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tropheus
    Høres ikke bra ut!
    Bra og bra.. Hegel H1 er integrert til 13 lapper som er oppgitt til 2x120w. Denne er målt til ca 2x150w. Primares I30 er oppgitt til 2x100w, er integrert og koster 18-19000. Den er målt til ca 2x130w.

Så uansett hva som stemmer mest er nok Oberon et av de mest prisgunstige alternativene. Synd ikke flere blader tester effekten i ampene siden det er så store forskjeller ute og går..

På den andre siden har man røramper til 30000 oppgitt til 14watt pr kanal, men som likevel har god kontroll på de aller fleste høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett meg hvis jeg tar feil, men det er vel noe begrenset hva 2x6,5" kan flytte av luft i et relativt stort rom også?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det kanskje litt ensidig kommunikasjon fra min side her ikveld, men det er begrenset hvor spennende det er å sitte og lese om europeisk transportpolitikk...

6.5" elementer er jo ufattelig populær hos mange produsenter, både i høyttalere til 795,- og til 20-30000 og trolig enda dyrere. Arealet på elementet er en ting, slaglengde er noe annet. Komboen mellom elementets evne til å flytte luft (samt kabinettet) gir utslag for hvor mye bass du kan få.

Som tidligere nevnt i tråden har jeg fått en god demo på System Audio Explorer. Har tidligere aldri trodd jeg ville få høre så dyp og kraftig bass fra så små elementer i en såpass slank høyttaler. Så det er mange faktorer som spiller inn.

Tilbake til topic; mens du tenker på hvilke andre høyttalere du kunne tenke deg å teste, kan du iaffal koste på deg en kveld der du låner en større integrert/kraftigere effekttrinn og flytter litt rundt på høyttalerne dine i tillegg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en god sub i tillegg, fremfor å bytte ut høyttalere du forøvrig er fornøyd med?
    --
    Thorbjørn

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget til Hybris, det er så sinnsykt mange gode subwoofere der ute. Hvorfor ikke bare bruke tilsvarene beløp på subber så får du i pose å sekk. Kansje to stk SVS kunne være tingen for deg. (Hvis det ikke blir for mye av det gode da)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig ikke dette er relevant, men nevner det. Har nettopp satt på Valhalla gummiputer på mine 703. Bassen kom seg betraktlig. Brukte tidligere de gummiknottene som fulgte med høyttalerne. Ellers er jo sub noe du bør vurdere.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har foreslått Usher?

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si meg enig i komentaren over mht Ice vs Tung elektronikk. Har selv hatt et kvantum med Ice forsterkere og synes absolutt at transistorforsterkere med massive trafoer og heftig lyttebank gir mer effekt og kontroll enn Ice. Det er nesten ikke sammenlingnbart. Kommer selv til å bytte fra Ice til enten hjemmebygd transistor forsterkere eller annen heftig tung elektronikk på mine 703 kommende 804s. Bla Zapsolute 78w klasse A drev mine 703 vel så bra som Ice 600w, om ikke bedre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ICE kan låte litt klinisk å kjedelig selv. Men er også veldig fornøyd. Men det beste jeg har fora mine BW'er med er Parasound A21. Men prisforskjellen på 10k avgjorde mitt valg, og jeg kan jo farge lyden som jeg vil med forskjellige Preamper . Nesten da. Blir nok en Parasound P3 om litt også, for å rocke opp systemet litt. EC'en er dog utrolig behagelig på disse blokkene, men mangler endel "morro" faktorer.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underlaget har vel også noe å si ja. Bruker betongheller under mine 703 med gummiputer under høyttalerene og under betonghellene..(se i bilder i min stereo).
    Nå har jo herren en sub allerede da,en ASW 1000 så å bytte ut den med to stk SVS burde vel ordne saken tenker jeg..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Kan si meg enig i komentaren over mht Ice vs Tung elektronikk. Har selv hatt et kvantum med Ice forsterkere og synes absolutt at transistorforsterkere med massive trafoer og heftig lyttebank gir mer effekt og kontroll enn Ice. Det er nesten ikke sammenlingnbart. Kommer selv til å bytte fra Ice til enten hjemmebygd transistor forsterkere eller annen heftig tung elektronikk på mine 703 kommende 804s. Bla Zapsolute 78w klasse A drev mine 703 vel så bra som Ice 600w, om ikke bedre.
    800-serien spesielt trenger voksne forsterkere med litt "punch" og dynamikk for å våkne, og fortjener påkostede forsterkere. Jeg er blitt slaktet før for å si at ikke alle vil ha nøytral lyd, men 800-serien kan bli på kanten til kjedlige av nøytralitet med en helt nøytral forsterker.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •