Sub Clsc 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Tråd: Sub Clsc 15

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sub Clsc 15

er det noen som vil anbefale meg denne, er den noe bra det haster litt... må nesten vite det snart hehe....

Hvordan er den på film/musikk...???

Hadde egentlig tenkt meg SVS pb 10 er denne bedre...?? i tillfelle burde jeg heller spare og kjøpe meg SVS i stede...?? Haster... :-?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en gang vurder den clsc15s saken, større drittsub skal du lete lenge etter. Ikke brukbar til musikk, men romler litt til film. Se heller om du finner en brukt Dali SWA15 eller den i Suite-serien. Eller SVS hvis du har plass.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Jeg tenkte

på den minste i SVS, da men pb 10 er den virkelig så MYE bedre???

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, men jeg synes (med fare for å lage stor-oppstandelse) det virker (les:vilker)som SVS er litt oppblåst. Jeg har ikke hørt PB10...

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Vet ikke, men jeg synes (med fare for å lage stor-oppstandelse) det virker (les:vilker)som SVS er litt oppblåst. Jeg har ikke hørt PB10...
    Gjetting hjelper vel strengt tatt ikke trådstarter så mye. Du har ikke hørt suben, men mener likevel at den er "oppblåst". Den skjønte jeg ikke.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg skjønner at du ikke gjør det. Men jeg har vært borti lignende halleluja situasjoner tidligere både innen AV, bil, sykkel og kroppsbygging og dette ligner stort. Jeg har heller ikke fått hørt SVS. Hvorfor? Det er ingen som har det der jeg bor... Han annonsert mange ganger at jeg kan tenke meg det. Hvorfor er det ingen som har det i nærheten av meg hvis det er så fantastisk? Jeg kan godt gå med på at det er gode subber til prisen, det har jeg ingen problemer med.
    Jeg har nå nettopp snakket med en kjenning som har dønn samme krav som meg til korrekt gjengivelse av musikk. Han hadde SVS og sa at det ikke var brukbart til musikk. Byttet den ut med noe B&W saker. Men føler jeg begynner å dra meg ut på dypt vann når det gjelder dette forumet som allerede er stemplet som SVS og CV forum...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt SVS enda, men jeg hadde en sånn CV sub for et halvt år siden. For og si det slik; så er jeg svæært glad jeg fikk solgt den 3 måneder etter jeg kjøpte den.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en test fikk CV subben like bra resultat el et poeng mindre enn den sylinder forma subben til SVS. Eneste de ik likte med CV var at den "bare" gikk ned til 24Hz
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til testen?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke det. Men vet at det var lyd og bilde eller dvd og hjemmekino som hadde testen
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt en clsc-15 fikk solgt denne rimelig kjapt og kjøpt meg en svs pb10 for og si det sånn så tror jeg faktisk 1stk svs pb10 tar rotta på 2x av de clsc-15 etter min mening, svs'n spillte mye dypere og bedre, men nå er ikke jeg sånn hifi guru som andre her inni men min mening er att du bør styre unna den CV'n og legge 1000kr til og få en svs eller noe sånt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    I en test fikk CV subben like bra resultat el et poeng mindre enn den sylinder forma subben til SVS. Eneste de ik likte med CV var at den "bare" gikk ned til 24Hz
    Vi må da huske at SVS'en klarte testen med et poeng mer, enda den kosta 3-4 ganger så mye. Men CV'en gir mye for penga i sin prisklasse, men er ikke sammenlignbar med subber i feks prisklasse 10k og oppover!

EDIT: SVS er bra i sin klasse, mens CV er bra i sin igjen! Dette er noe av grunnen til at jeg HATER poeng! Er så meningsløst, siden man "må" lese teksten og teste selv uansett.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Takker

for fine, kjappe svar, tror nok det kanskej blir SVS men vet ikke har veldig store forhåpninger så det er litt skummelt... :-?

Men må vel antakeligvis ha ny reciever først, så det kan bli lenge til ettersom ingen er int. :-x

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde CLSC15S for en tid tilbake, og jeg var egentlig imponet over hvor mye moro den leverte, med tanke på den lave prisen.
    Den trøkker veldig godt til film, men den går ikke kjellerdypt.
    Jeg brukte den sammen med et par patos B-500 og marantz surroundreciever, og det var en bra match
    Til musikk var den mer eller mindre ubrukelig for meg, men hvis du er glad i bass som slår deg i brystet, og setter pris på kvantitet over kvalitet, er den et godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile super sub.

cerwin-vega clsc15s er en kjempe bra subwoofer. har denne selv, å den leverer mye bra å kontrolert bass. trøkker mye å går dypt ned i hz.
    til musikk er denne subben kjempe bra, men til film er den SUVEREN!! hehe:P

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega! Clsc 15 er uten tvil mye sub for pengene, men at den kan måle seg med SVS PB10 tviler jeg sterkt på. Har hørt begge å synes PB10'en imponerer like mye hver gang. Mange er litt skeptiske til "bare" en 10" sub, men en ting er sikkert. Dette er ikke noen normal 10" sub. Eneste minuset med den er at den ikke har innebygd delefilter. Cerwin Vega! Clsc 15 er morro den, men synes ikke den er så riktig lydmessig. For liten forsterker til å få ting skikkelig stramt, å ikke går den dypt nok heller. Dette er selvsagt min mening da, å er ikke sikkert alle er enige.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    er det noen som vil anbefale meg denne, ..................
    Ja, jeg kan trygt anbefale deg CLSC-15S 15" Front-Firing Powered Subwoofer. Mener den ble solgt for kr. 3990,-.........og til den prisen spiller den utrolig bra, både til film og musikk. Forøvrig ser det ut som Klubben ikke har denne i sortimentet lenger. Jeg finner bare CERWIN-VEGA V-12S Subwoofer og denne CERWIN-VEGA VE-28SX Subwoofer på webben.

Klarer du å spare litt til............er SVS PB10 et bedre kjøp, både til film og musikk.

Jeg har testet begge SUB'ene som du spør om.

PS! Det er egentlig litt skremmende å oppleve så mange SVADA-innlegg i denne tråden med uttalelser og synsinger som ikke "henger på greip". Dere har også muligheten til å bli medaljekandidater av gjeveste valør - "Taushet er GULL" ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Ikke en gang vurder den clsc15s saken, større drittsub skal du lete lenge etter. Ikke brukbar til musikk, men romler litt til film. Se heller om du finner en brukt Dali SWA15 eller den i Suite-serien. Eller SVS hvis du har plass.
    Dali SWA15 koster jo 6000 mer i ny pris. Så synes det du sier her er litt drøyt. Synes så absolut at han bør vurdere cv. Til prisen er den genial for folk som ikke bryr seg så mye om utsene. Nevn en sub til 4k som slår cv! Har cv suben selv å syns den er mer en bra til prisen. Skal kjøpe svs med tid da. Men tror jeg beholder cv suben som en liten romperister under film

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Klarer du å spare litt til............er SVS PB10 et bedre kjøp, både til film og musikk.

Jeg har testet begge SUB'ene som du spør om.
    Flageborg sier noe der. Klarer du å spare til en svs er det nok et bedre kjøp. Men tror ikke du kommer til å angre om du kjøper en cv heller:wink:

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du ville nok ikke angre på å kjøpe CV CLSC-15S/CLS-15S men, sparer du noen uker/månder ekstra, og kjøper SVS PB10 så ville du ikke angra på at du venta, og du hadde sluppet og tenke på "Skulle jeg heller spart og kjøpt SVS'n?"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •