Hjelp til valg av senterhøyttaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til valg av senterhøyttaler!

Heisann!

Sliter veldig med å finne ut hva slags senter jeg skal kjøpe meg...
    Kjøpte nye fronthøyttalere i romjula (Klipsch Synergy F-3 :grin: ), men har foreløpig bare beholdt den gamle senteren min (Kirksæter Silverline 150, ca. 2 år gml.). Synes ikke helt at Kirksæter'n klarer å holde følge med Klipsch'ene, veldig forskjellig lydsignatur...

Derfor har jeg da planer om å gå til anskaffelse av ny senter. Klipsch har jeg bestemt meg for, men er usikker på om den største senteren i Synergy serien (C-3) vil gjøre susen. Vil det kanskje være lurt å gå for en senter fra RF serien i stedet? Kanskje t.o.m ta den helt ut og skaffe en RC-7? Eller har disse seriene såpass forskjellig lyd at det vil høres helt feil ut? (a.la. slik jeg har det i dag..)

Alle innspill mottas med stor takk!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes iallfall det er lurt å legge en ganske stor andel av budsjettet i center. Det er tross alt der så og si all tale kommer ut, og i de fleste filmer er det jo mye av denslags!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være greit å holde seg i samme serien med tanke på lydblidet, men det skader jo ikke å ta seg en tur og få hørt på en senter fra RF serien sammen med Klipsch Synergy F-3. Eventuelt få lånt med seg hjem begge å få prøvd dem opp mot hverandre.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du penger til en RC-7 er dette et garantert godt kjøp. Jeg vurderte Klipch sist jeg byttet og lyttet endel til de forskjellige modellene. Ut ifra det er hvertfall min mening klar. RC-7 var et klart valg i center uansett front-modell. (så lenge det var klipch selvfølgelig)
    RC-7 vil også gi deg mer spillerom for senere front-valg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rc-64

Skal du først flekke til med Reference center må du ikke finne på å kjøpe Rc-7.
    Det er en god center, det er ikke det, men nye rc-64 er mer enn et hakk hvassere. Denne er bestykket med 4stk 6" elementer pluss sammen hornet som sitter i nye rf-83. Videre har den en følsomhet på 101db. Særdeles lettdrevet, problemet med denne vil nok være å få til demo, tviler på at noen butikker i norge satser på å ha denne til demo(desverre). Denne er også produsert i USA (dette gjøres kune med "prestisje" høyttalerene til klipsch).

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ethic
    Skal du først flekke til med Reference center må du ikke finne på å kjøpe Rc-7.
    Det er en god center, det er ikke det, men nye rc-64 er mer enn et hakk hvassere. Denne er bestykket med 4stk 6" elementer pluss sammen hornet som sitter i nye rf-83. Videre har den en følsomhet på 101db. Særdeles lettdrevet, problemet med denne vil nok være å få til demo, tviler på at noen butikker i norge satser på å ha denne til demo(desverre). Denne er også produsert i USA (dette gjøres kune med "prestisje" høyttalerene til klipsch).
    Har ikke hørt denne, men det virker utvilsomt som en god center
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ethic
    Denne er også produsert i USA (dette gjøres kune med "prestisje" høyttalerene til klipsch).
    Er ikke hele RF serien Made in USA?

Jeg har hørt rc7 sammen med rf35 og rf7, dette var en skikkelig rått!
    Har desverre aldri lyttet til synergy serien, men ville nok kanskje gått for en synergy "toppmodell" om du ikke har vidre planer om utbytting...

Har du muligheten til å teste begge to hjemme er det klart å anbefale!

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Mange fine råd...

...men jeg blir ikke så mye klokere...
    Er det ingen som har hørt den nye Synergy-serien opp mot Reference-serien? Har veldig lyst på større senter enn SC-3, men er redd lyden blir litt "feil" i en Reference senter kontra mine F-3...
    Noen som vet om steder i eller rundt Oslo som kan hjelpe til med en demo? (noen butikker som har både synergy og reference?)...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel høre med disse....