Høytalere til vincent - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg spurt deg om du har hørt SP331 med Jmlab? Utifra det du sier virker det tvilsomt. Uttalelsen din er sneversynt, og lite konstruktiv. Du har fremdeles ikke kommet med noen forslag selv...
    Har ikke AKTO netop jmlab på vincent da? (eller hvertfall en modell som er identisk..) ?? Bare lurer..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror neppe det var meg Marantz pratet om

Jeg har hatt Vincent på Jmlab, men nå er alt solgt.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg spurt deg om du har hørt SP331 med Jmlab? Utifra det du sier virker det tvilsomt. Uttalelsen din er sneversynt, og lite konstruktiv. Du har fremdeles ikke kommet med noen forslag selv...
    Kommer mye usaklig fra den front, så det kommer ikke som noen overraskelse!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad!

Skylder på mye is og pølse i dag

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har erfart SP331, stemmer den ikke overrens med uttalelsen til einis, desverre. Jeg synes likevel at mange av modellene til Vincent ikke bør kombineres med høytalere som har en tendens til skarp diskant, dette gjelder ikke SP331 etter mitt øre.

Vincent synes jeg er utrolig detaljert, SP331 har en varm og god lydsignatur, som kan skaffe gliset til både unge og gamle. Blandt mine topp 5 kandidater av det jeg har hørt til nå, uansett pris! (Og nei, jeg har ikke hørt mange effekttrinn til over 35.000! Og ja, jeg har faktisk hørt en del effekttrinn, i budsjett/normal mann-i-gata pengekategorien :wink

Sitat Opprinnelig postet av Moho
    My bad!

Skylder på mye is og pølse i dag
    Så du tok turen ut i dag? Når jeg fant ut at det regnet, valgte jeg å stå opp 13.00, deretter gå i joggebukse resten av dagen. Fin dag, med taco og musikk:wink: \o/

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB Stratus Gold er en høyttaler du bør vurdere. Passer godt til din musikksmak. Hvordan Gold fungerer sammen med Vincent vet jeg desverre ikke. Det er snakk om brukte selvfølgelig.

Men hør med vår ekspert einis. Han har jo prøvd Vincent på flere Jmlab modeller (regn med at det bare er 2), og er du heldig så har han også fått hørt Stratus Gold ved en anledning. Da har han sikkert en skråsikker konklusjon på hvordan Vincent fungerer sammen med PSB.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    PSB Stratus Gold er en høyttaler du bør vurdere. Passer godt til din musikksmak. Hvordan Gold fungerer sammen med Vincent vet jeg desverre ikke. Det er snakk om brukte selvfølgelig.

Men hør med vår ekspert einis. Han har jo prøvd Vincent på flere Jmlab modeller (regn med at det bare er 2), og er du heldig så har han også fått hørt Stratus Gold ved en anledning. Da har han sikkert en skråsikker konklusjon på hvordan Vincent fungerer sammen med PSB.
    Det er vel ikke helt nødvendig å være direkte frekk, men?:wink:

Dersom trådstarter skulle være interessert i overnevnte:

PSB Stratus Gold
    http://stereophile.com/floorloudspeakers/704/

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Einis har sagt før at noen forhandlere har frarådet comboen, så hvorvidt han snakker av egen erfaring vet jeg ikke. SP331 og SP-T100 kan ikke sammenlignes med de øvrige Vincentmodellene
    Jeg synes det er merkelig at noen forhandlere påstår dette. Jeg ble også frarådet å kjøpe 331 i butikken da det visstnok ikke skulle passe med Jmlab. Mulig at en del av forhandlerene tar for god fisk at alle vincents modeller har lik lydsignatur. Jeg har ikke lyttet til de stående modellene, men du har jo hatt SP331 og 998 hjemme, så dine synspunkter er i det minste basert på egen erfaring (som har blitt ganske bred med tiden :wink: ).

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Slik jeg har erfart SP331, stemmer den ikke overrens med uttalelsen til einis, desverre. Jeg synes likevel at mange av modellene til Vincent ikke bør kombineres med høytalere som har en tendens til skarp diskant, dette gjelder ikke SP331 etter mitt øre.

Vincent synes jeg er utrolig detaljert, SP331 har en varm og god lydsignatur, som kan skaffe gliset til både unge og gamle. Blandt mine topp 5 kandidater av det jeg har hørt til nå, uansett pris! (Og nei, jeg har ikke hørt mange effekttrinn til over 35.000! Og ja, jeg har faktisk hørt en del effekttrinn, i budsjett/normal mann-i-gata pengekategorien :wink

Så du tok turen ut i dag? Når jeg fant ut at det regnet, valgte jeg å stå opp 13.00, deretter gå i joggebukse resten av dagen. Fin dag, med taco og musikk:wink: \o/
    Trosset regnet, og det klarnet faktisk opp ganske så bra. Må ha med meg litt av livet på 17 mai. Ellers blir det liksom ikke helt det samme...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar.
    Har et par mirage omni 250 som jeg må få prøvd ut skikkelig.
    Ikke verdens beste trøkk, men de låter bedre og bedre.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som innhabil Vincent-eier (og -fan) kan jeg jo slenge ut et forslag ut i lufta... Hva med et par Patos-høyttalere i ok prisklasse? Basic 410 som meg, eller kanskje ta steget opp i Lyric-klassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa & Vincent

Hei..
    Sitat:

ok
    har du noen formening om kappa 80

Jeg har hatt Kappa 90 og drevet dem helt greit med Hjemmekinoforsterker H/K AVR 7000, så jeg tenker nok at Sp 331 har full kontroll over Kappa 80.

Selv Kjører jeg Kappa 9.2i på et par Vincent SP-991 og jeg liker det jeg hører, bortsett fra at H/K ikke er beste pre-amp akkurat...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Kappa 90 og drevet dem helt greit med Hjemmekinoforsterker H/K AVR 7000, så jeg tenker nok at Sp 331 har full kontroll over Kappa 80.
    Hei.
    Hvordan er lyden på kappa 90?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

du har definitivt ingen anelse hva du prater om hva angår din egen forsterker. hva har du sammenlignet med? ingenting?
    har eid samme amp i 3år, i likhet med ALLE andre jeg har pratet med, (utenom deg naturligvis.) låter denne fælt oppover. combo electra huttetu sir jeg bare.
    bjeller bør gå når den blir forbigått av t-amp til 200spenn....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SV233 er en av de beste integrerte forsterkerene til under 10k nypris jeg har hørt.

HomE Electronic: An absolutely stunning amount of finest materials combined with flawless craftsmanship are making the SV-233 a true high-end component which is nevertheless available at an incredibly reasonable price. RATING: Very Good (best buy)

Edit:
    Fjernet SV233 over.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med kappa 90? ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil slenge meg på angående JmLab. Dette er etter min mening en vellydende kombo
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd i Kappa 90

Kappa 90 kan by på mengder av lyd, hvis forsterkeren følger opp ;-)

Men for å svare litt bedre...De er litt amerikanske ?! i lyden... rund bass og bånddiskanten gir høy oppløsning. En god allrounder vil jeg si med stort og åpent lydbilde, såfremt forsterkeren følger opp. Men ikke så tungdrevne mange vil ha det til. De fleste 110 W i 8 ohm forsterkere driver dem greit, tror jeg.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    SV233 er en av de beste integrerte forsterkerene til under 10k nypris jeg har hørt.

HomE Electronic: An absolutely stunning amount of finest materials combined with flawless craftsmanship are making the SV-233 a true high-end component which is nevertheless available at an incredibly reasonable price. RATING: Very Good (best buy)

Edit:
    Fjernet SV233 over.
    heh, ja den fikk årets produkt pris i lydogbilde også. kjøpt av neby hifi!

200watt, 1000VA, 17kg. hva er igjen av komponenter? trafo og kabinett koster definivt langt mer enn komponentene i denne!

oppover låter denne grusomt, mer er det ikke å si om den saken!
    bassen er grei, mellomtonen er godkjent selv om den er passe klinisk og analytisk. men diskanten hinter om designfeil...

vil påstå jeg har grunnlag til å uttale meg etter 3år med denne. dere får være uenig så mye dere vil, men da får dere jaggu stille opp med en liste av andre forsterkere dere har sammenlignet den med.
    naturligvis låter den bedre enn andre ferdigvarer til 4-5000. men det stopper omtrent der. særlig med effektive høyttalere og en seriøs rørgrei....
    sorry for forrige innlegg. hadde blitt kjedelig om alle hadde samme mening men er ikke uten grunn jeg er bastant akkurat her

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har hatt noe som ikke låter bra i tre år?:wink:

Jeg har ikke all verdens å fare med, når det gjelder sammenligninger. Jeg har hørt Vincent SV233 på B&W 600- & 700-serie, samt noen Amerikanere til en del høvdinger over 700-serien. Har også hørt den på noen eldre JBL høytalere. Jeg opplevde Vincent som veldig detaljert, fantastisk på bassiden og ellers et godt lydbilde. Jeg kan minimalt eller ingenting om konstruksjon, alle mine utgangspunkt går ut ifra hva mitt øre kan høre. Jeg har også hørt mye om at denne Vincenten fikk utrolig mye skryt for sine utgangstransistorer, pluss at den ikke ser så dum ut under dekselet(Men har kan nok du mye mer enn meg:wink)

Slik jeg oppfattet den, banket den rett og slett Denon, Thule Spirit 150B, H/K og en Rotel. De Amerikanske høytalerene vi spilte på, føltes som en utrolig kombo..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •