litt hjelp? B&W eller Dali?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question litt hjelp? B&W eller Dali?

Hei. Er helt fersk i dette gamet men begynner å tenke på å bygge opp et hjemmekino anlegg når pengene kommer på plass. I første omgang står valget mellom recievere(NAD T753 eller Denon AVR-2106). Så er det valg av høytalere,og jeg har tenkt meg en pakke enten fra dali eller B&W. Dali har jo flere serier,både blå,suite,concept og ikon er aktuelle.. så kommer det store spørsmålet: vil noen av dere som er mer drevne på slikt utstyr hjele meg i denne jungelen? Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye tillit til NAD sine forsterkere.
    Denon derimot er helt kurrant og gjør jobben godt.

Har erfaring med Suite og Ikon.
    Ut fra posten din vil min personlige anbefaling da gå på Denon 2106 og Ikon 6.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD's receivere har det med å støye en del og jeg ville heller foretrukket Denon, men 2106 er jo litt slap... :/

Ikon er jo en knall serie som har fått masse skryt og jeg synes også de låter kjempemessig med tanke på prisen. Men 2106 blir nok som nevnt litt slapp hvis du uansett ikke skal ha egen effektforsterker til frontene. Se om du finner en brukt 3805 eller 3806

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke godt for denon 2106. Har hatt denne selv. Etter den tredje gangen med den på verksted gikk jeg over til nad 753. Som jeg er veldi fornøyd med. Skal du ha b&w ville jeg godt for nad. Nad har litt mer muskler. Det trenger b&w. Men dali consept f.eks. trenger ikke fullt så mye. Å spiller kanskje litt bedre me denon. Men jeg har selv consept 8 og nad T 753. Å det funker veldig godt sammen. Liker begge merkerne, eller alle du nevner. B&W, dali, denon og nad. Uansett hva du setter sammen her tror jeg det vil låte godt. Sikker mange andre meninger om det. Men jeg vil si at du har en bra liste foran deg. Ta den me til hifiklubben å hør va de har og si. Så kan du jo høre litt på de tinga du vil;-) Lykke til uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par b&w DM 603 S2 til salgs, hvi det er b&w du ser etter.

Link:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=12&mypage=2

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg virker 753 ganske slapp, så jeg ville hvertfall sett på 1: enten en kraftigere nad-modell eller 2: en annen forsterker

Du kan eventuelt sjekke bruktmarkeded, masse fint der

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon har en varm karakteristisk signatur med fin diskant. Litt kasselyd dvs. du hører lyden kommer fra høyttalere. Mange liker sikker klangen. Ikke jeg. Bør høres først. Jeg har bare hørt dyrere modeller fra B&W enn 602. De låter mye bedre enn Dali, men er mye dyrere :???:
    DLS R 55 er mere nøytral og er livlige. En av de beste jeg har hørt i prisklassen. Men det kan jo låte anderledes med andre oppsett selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei vilken pris klasse ser du etter. jeg ville helt klart godt for b&w

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken prisklasse?

Zeppelin,

Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg? Høyttalerseriene du nevner varierer jo en del i pris... Så hva er makspris for høyttalere og forsterker?

Så e det litt lettere å komme med forslag ;-)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon eller 600-serie fra B&W. Anbefaler deg å låne et øre til mellomtonen til f.eks 603/604 S3. :wink:
    Denon og NAD er gode komboer til B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisklasser i de forskjellige delene kan være rundt 10000 i front,5000 bak og ca 5000 i center,så får en sub komme deretter.. noen nevner også på at det kan være bra å ha like høytalere over hele linja for mest mulig lik lyd? forsterker i prissjiktet 5000-10000..

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Hvis

du kan strekke deg til nærmere 10k i forsterker så gå for en større model i Denon f. eks. også tar du Ikon serien til Dali det tror jeg nok blir bra... :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor holder du til? Jeg har:
    > Denon 3806
    > B&W 604 S3
    > B&W 600 S3
    > B&W 600 LCR S3

Vurderer å selge alt, grunnet oppgraderinger. Dem er under to måneder gamle, har embalasje, kviteringer og garanti på alle produktene. Har også noen gode kabler dersom interessant. Kan desverre ikke gi noen kjempe pris,siden det er som nytt, inkludert garanti. Men bor du i Vestfold, og er interessert i å hente, kan vi vel kanskje bli enige:wink:

Et utrolig morsomt surroundsystem til prisen iallefall!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å se på Kid sitt oppsett om han gir deg litt avslag ;-) eller ka Kid???

Har samme høyttaler oppsettet selv og vil si meg bra fornøyd med dem i den prisklassen. Det går jo også an å oppgradere etterhvert med f.eks MA eller embla senere til å drive fronten. Men du har og også andre alternativer enn å handle på HFK, det e mye å velge mellon i prisklassen du legger deg på. Så eg anbefaler deg å ta en lytterunde å høre på litt forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør se litt til tilbudet kid gir deg nå ja! Virkelig gode høyttalere til prisen. Jeg har riktignok ikke hørt AKKURAT det kid har, men har hørt akkurat de høyttalerene på HifiKlubben flere ganger, og det spiller utrolig godt til prisen!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Verdt å se på Kid sitt oppsett om han gir deg litt avslag ;-) eller ka Kid???

Har samme høyttaler oppsettet selv og vil si meg bra fornøyd med dem i den prisklassen. Det går jo også an å oppgradere etterhvert med f.eks MA eller embla senere til å drive fronten. Men du har og også andre alternativer enn å handle på HFK, det e mye å velge mellon i prisklassen du legger deg på. Så eg anbefaler deg å ta en lytterunde å høre på litt forskjellig.
    Et lite avslag kan vi alltids gi, jeg pleier å være ekstra snill ved henting, jo mindre styr for meg, jo mere medgjørlig er jeg:wink: Det er som du sier, mye å velge imellom i denne prisklassen. Jeg føler på ingen måte at jeg valgte noe feil, og neste innkjøp vil selvfølgelig ligge i prisklassen over, for til mitt bruk tror jeg at jeg vil slite med å finne noe bedre i samme prissjiktet som jeg ligger på i dag:wink: Kjempe fornøyd med B&W, og 600-serien er vel noe av det bedre til film etter min mening.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Kid, så hvis Zeppelin vurderer å kjøpe av deg så får han litt avslag på utstyr som er så godt som nytt og han kommer ut med en mye råere forsterker enn han hadde tenkt seg i utgangspunktet ;-)

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Zeppelin...

Eg har en sub som passer til oppsettet (B&W ASW650) til Kid om det skulle friste... Vurderer salg p.g.a oppgradering...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet med B&W er fint og høyt rangert i mange tester jeg har sett,så får si takk for tilbudet fra kid,og lokie også :wink:. Eneste problemet er vel som alltid penger,ligger litt tynt nå som lappen er første pri,mens hjemmekino får ligge varmt i bakhodet fram mot sommeren

ellers er jeg veldig interessert i å høre hva folk synes om både 600-serien opp mot Dali her,noen som har sjekka og hørt litt på de?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal ta en tur til Andrè på www.hifihuset.no og fortelle han hvor mye penger du har!

Jeg fikk full pakke på Hifihuset (utenom sub), og jeg hadde omtrent samme budsjett som deg. Jeg er i alle fall fantastisk fornøyd.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •