litt hjelp? B&W eller Dali? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan sies mye om dali ikon 6, men at den bærer preg av kasselyd som Antonx skriver tidligere i denne tråden er et solid stykke fra sannheten, for å si det mildt. Det jeg opplever som positivt med ikon 6 er faktisk det stikk motsatte, de tegner opp ett bredt, gjennomsiktig lydbilde. Til prisen vil jeg våge påstå at ikon er blandt de bedre i klassen på akkurat dette området. Det kan for øvrig nevnes at høttalerne har stått i stuen min i ett års tid.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Mye for pengene i en hjemmekino, men klarte du å spille "Lisa gikk til skolen" på blokkfløyte som liten er du såpass musikalsk at du bør holde deg unna.
    Goodie... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kunne jeg overse den komentaren, fantastisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeppelin
    Oppsettet med B&W er fint og høyt rangert i mange tester jeg har sett,så får si takk for tilbudet fra kid,og lokie også :wink:. Eneste problemet er vel som alltid penger,ligger litt tynt nå som lappen er første pri,mens hjemmekino får ligge varmt i bakhodet fram mot sommeren

ellers er jeg veldig interessert i å høre hva folk synes om både 600-serien opp mot Dali her,noen som har sjekka og hørt litt på de?
    Mine erfaringer basert på ikon 2, ikon 5, vs. dm602s3, dm603s3....

Ikon serien har en vanvittig bra diskant i forhold til pris. Dette er nok også hovedgrunnen til skamrosen de har fått i HIFI presse verden over i fjor med ikon 6 og ikon 2. Men det skal til gjengjeld mye mer krefter til for å blåse liv i bassen på ikon serien for å danne et mer komplett og dynamisk lydbilde, da særlig på musikk. Selv synes jeg en dedikert effektforsterker med biwiring/biamping på ikon var et must, og gjorde stort utslag (i positiv forstand!). Men den oppløste diskanten til ikon kan fortone seg som litt i overkant oppløst, og selv synes jeg det låt FOR oppløst, FOR analystisk, og FOR avslørende på diverse innspillinger (men dog bare på musikk). Selv synes jeg B&W's DM serie ligger et godt stykke foran ikon når det gjelder pur lytteglede og allround musikkgjengivelse. De har en klang som er vanvittig behagelig på øret i forhold til ikon. Men presiserer at det er bare min mening og basert mest på musikk foran hjemmekino. Til filmtitting syntes jeg ikonene var overlegne pga den krystallklare lydgjengivelsen, da særlig på vokal. Mitt råd får derfor være å lytte så mye du kan på begge før du kjøper. De er ganske forskjellige i klangen, så det burde ikke være så vanskelig å danne seg en mening etterhvert.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga hadde jeg og en kompis en aktiv lytterunde på diverse hifi-sjapper i Trondheim.

Størst spenning knyttet det seg til besøket på HIFI-klubben i Trondheim, da jeg i utgangspunktet sikler etter B&W 600-serie, og min venns drømmer har overskriften Dali.

Vi hørte blant annet på Dali Ikon 6 og B&W 603, dog koblet til ulik elektronikk.
    Uansett. Det første som slo meg var den store forskjellen i diskant. Sikkert noe forutinntatt, syntes jeg B&W ga et nydelig og uanstrengt lydbilde. umidelbart synes jeg diskanten på Dali nesten ble for anstrengt, og tok oppmerksomheten bort fra helheten i lydbildet.

MEN: Etter å ha kommet hjem har jeg lest meg opp på Dali, og funnet ut at jeg vil gi den en sjanse til. Leser veldig mange positive meldinger om høyttaler-serien. Neste gang vil vi nok bestille en lyttedemo på hifiklubben, med fullt oppsett av B&W 600-serie og Ikon 6, koblet til samme elektronikk.

Ser virkelig fram til det.

Ellers er det fristende å komme med gult kort til Hifiklubben i Trondheim. Utrolig slett service. Når det kommer inn to menn med et samlet investeringsbudsjett på en halv bil, så er det sløvt å se at de heller prioriterer å pakke ut høyttalere til utstillingen framfor å ekspedere.

Gikk godt over halvtimen før vi til slutt hentet en ansatt selv.

på Hifi-centerkjeden derimot, ble vi tatt meget godt vare på fra vi kom inn døra til vi gikk ut. Bare så synd at vi ikke helt lot oss imponere av System Audio-høyttalerne vi fikk demonstrert...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •