litt hjelp? B&W eller Dali? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Denon vs NAD

Skal du velge mellom disse merkene er valget enkelt.
    Bare ta en tur innom hifi-klubben (vilken som helst), og tell antall bokser som skal til verksted, da får du svaret (masse nad i retur).
    Bemerket dette for dem og de fortalte at det kun var surrond rec. ikke stereoforsterkerne.
    Men kjøp hva du vil for meg, hjemmekino er gøy og lykke til.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt mye på Ikon serien til Dali og 600-serien til B&W. Begge er like gode kandidater, mer hver sine sterke sider. Til mitt bruk, ble B&W det beste valget etter mange timer med lytting først. Ikon er veldig, veldig musikalsk og passer utrolig godt til klassisk lyd. Bånddiskant som faktisk fungerer i denne prisklassen er nokså unikt etter min oppfatning. B&W sin sterke side er mellomtonen, den synes jeg ikke Dali er i nærheten av. Samt den har veldig morsom "punch" bass. Smak og behag.

Det kan godt hende anlegget mitt blir stående en stund til, så du kan godt gi en pm dersom noe skulle være interessant med tiden.. og høre om noe enda står :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange fordeler med at denon opperer med 7.1 istedet for 5.1,så det bikker nok i denons fordel. spørsmålet er vel mer hva slags pris som er aktuelt siden det kommer noen produkter i disse tider,og det er et par gode trofaste som har holdt koken lenge Skal få tatt en tur innom hfk og holde øre og øyne åpne. takk for all hjelp hittil,og gi gjerne hint og tips om hva som passer best for studenter med tilsvarende inntekter:P

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dls 55r

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Dali Ikon har en varm karakteristisk signatur med fin diskant. Litt kasselyd dvs. du hører lyden kommer fra høyttalere. Mange liker sikker klangen. Ikke jeg. Bør høres først. Jeg har bare hørt dyrere modeller fra B&W enn 602. De låter mye bedre enn Dali, men er mye dyrere :???:
    DLS R 55 er mere nøytral og er livlige. En av de beste jeg har hørt i prisklassen. Men det kan jo låte anderledes med andre oppsett selvfølgelig.
    Må bare henge meg på her. DLS høyttalerne er fantastiske til prisen. Ligger også i prissjiktet ditt. Koster mellom 8 og 10000 avhengig av finish. Har ikke hørt storebroren R 66, men ser denne går for 10 lapper på Oslo Hificenter. Er den bedre enn R 55 er dette et kupp. Er verdt en lytt. Lykke til med jakten...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk Er mange gode serier ute på markedet,så det er vel individuelle preferanser som kan bli fellende.. har noen noe å si om hvordan lydbildet er med en dipol høytaler? har sett litt på B&W ds6 s3,noe som er veldig fristende,ihvertfall av utseende :-P har Dali noen dipole? har ikke sett det ennå..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er både praktisk og kjekt, det jeg har hørt hos B&W var litt skuffende, ble litt "plastikk-lyd". Ville tro det ble noe annet å få dem hjem og montert riktig, men det jeg hørte i demorommet gjorde at jeg valgte stativhøytalere som bakhøytalere med en gang.. Sikkert smak og behag. JMlab sine dipole høytalere igjen, synes jeg låter bra. Tror B&W ikke har lagt så mye vekt på disse høytalerene, uten at jeg skal si det med sikkerhet.

Iallefall min oppfatning av dem..

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikk nå litt utenfor hifiklubben. Produktene der har aldri imponert meg i forhold til pris, uten et par unntak.
    Jeg vil også anbefale deg å kikke på 2 kanals oppsett. Ikke fnys av stereo til film før du har hørt det. Personlig foretrekker jeg uten tvil dette så lenge man har et budsjett å forholde seg til. Men det er nå bare min mening.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig.

blå, suite, evidence, dm6xx zzzzz.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W

Kjøp Bowers & Wilkins, de er best!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas_91
    Kjøp Bowers & Wilkins, de er best!
    Det var jo en saklig uttalelse, selvom jeg selv har B&W, vet jeg at det finnes utrolig mye annet bra i min prisklasse, tror ikke man kan si hvem som er best, det er vel opp til øret som hører. Jeg er glad i B&W, men sier ikke det er best av den grunn :-P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fritt rom for å se litt på andre forhandlere,men det er praktisk med tanke på beliggenhet og frakt her jeg bor. Ellers har jeg en kamerat som stakk over til sverige og fyndborsen,og han har ikke angret et sekund..:-p
    Noen bra tips om hva som er omtrent like dyrt og av samme/bedre kvalitet enn produktene på hfk? Higer etter å lære,er ikke noe som er fast bestemt ennå:-)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Focal JMLab er verdt å få med seg. Fantastiske all-roundere. Sjekk Chorus 716S (www.hifihuset.no)
    - Infinity Beta 50 er høyttalere med trøkk i. Mye for pengene. (www.fyndborsen.se)
    - Audio Pro Black Diamond V2 (www.fyndborsen.se)
    - Audiovector K3 (www.oslohifi.no)
    - Patos Basic 410 (www.patos.no)

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ingen erfaring med B&W bortsett fra uttalelser fra bekjente. Ikon serien har jeg selv hørt og ble imponert over detaljnivået i film på disse. Hørte da på Ikon 6 i front, vocal 2 senter og ikon 5 bak. Den senteren til 3500,- er etter min mening helt rå! har ikke hørt makan fra noen annen senter i det prisnivået. Utrolig klare og oppløste lyder. Takler stress scener utrulig bra uten og rote til lydbildet eller miste fokus på "bakgrunns" lyder. Dersom jeg skulle kjøpt nytt i budsjettklasse ville denne kandidaten vært vanskelig å komme utenom. Spesielt dersom det er surround som er største ønsket. Men er som sagt fra flere også gode bruktkjøp som faller innenfor ditt prisleie. Dersom du har anledning vil jeg også anbefale deg å lytte til den nye RS serien fra Monitor Audio. RS6 selges for 8300,- hos besthifi.no og har fått kjempeomtale fra ulike testpanel. Ellers er ht i serien i samme prisnivå som ikon 6. Bare kanskje enda bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Spør du meg virker 753 ganske slapp, så jeg ville hvertfall sett på 1: enten en kraftigere nad-modell eller 2: en annen forsterker

Du kan eventuelt sjekke bruktmarkeded, masse fint der
    Har denne selv. Må si den virker alt anet en slapp på mine hter. Gikk fra denon 2106 til nad t753. Var STOR forskjell. Naden trekker jo 3 amper. Som jeg synes sier litt.. Å si den er litt slapp til tider, skulle ikke sakt noe da. Men ganske slapp var vell å ta litt i? Se hva den koster da. Må jo ta hensyn til det også.
    Men for all del. Er jo ikke den største modelen. Og heller ikke den "sterkeste". Bruktmarkede er å anbefale!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt tipset om å se på proson,svenskene har visst noe på gang .. er prat på enten black pearl (høy må ha faktor) eller mk2.. Noen som har hørt disse i forhold til dali concept 6-10 eller ikon 6? kanskje noen som vet noe om chorus serien også? Er så mye bra lesestoff her,vanskelig å sortere informasjonen. Åpen for nye impulser :grin:

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Har denne selv. Må si den virker alt anet en slapp på mine hter. Gikk fra denon 2106 til nad t753. Var STOR forskjell. Naden trekker jo 3 amper. Som jeg synes sier litt.. Å si den er litt slapp til tider, skulle ikke sakt noe da. Men ganske slapp var vell å ta litt i? Se hva den koster da. Må jo ta hensyn til det også.
    Men for all del. Er jo ikke den største modelen. Og heller ikke den "sterkeste". Bruktmarkede er å anbefale!
    Kan hende vedkommende kun har sett "på papiret" og ikke hørt den i virkeligheten. Mange som synes NAD låter slapt kun fordi produsenten er veldig ærlige i måling av effekt.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeppelin
    Har blitt tipset om å se på proson,svenskene har visst noe på gang .. er prat på enten black pearl (høy må ha faktor) eller mk2.. Noen som har hørt disse i forhold til dali concept 6-10 eller ikon 6? kanskje noen som vet noe om chorus serien også? Er så mye bra lesestoff her,vanskelig å sortere informasjonen. Åpen for nye impulser :grin:
    Proson Reality 63Mk2 har trøkk i bøtter og spann. 62Mk2 er ikke langt etter. Diskanten høres ut som den er puttet i en sokk. Den trenger litt forsterker for å gi alt den eier. Mye for pengene i en hjemmekino, men klarte du å spille "Lisa gikk til skolen" på blokkfløyte som liten er du såpass musikalsk at du bør holde deg unna.

Concept 6 basser overaskende mye til å være så liten. Den er sterk på diskant/mellomtone. Den krever ikke så mye av forsterker, men har mye å by på om du tilfører den litt krefter.

Chorus 716 S er en lettdreven høyttaler, men har som Concept mye å by på om du har en litt sterk forsterker. Jeg mener 716 S har adskillig mere trøkk enn Concept, og lyden er også mere rafinert. Diskant og mellomtone er detaljert, og det er viktig å unngå førsterefleksjoner for å få virkelig god lyd i disse. Bassen er sterk, men du må gi dem minst 100 timer innspilling før gliset kommer.

Av disse 3 ville jeg uten tvil satset på den siste. En av grunnene til dette er at Concept CT blir en for svak center i et hjemmekinosystem. Concept 6 er mye for pengene, men Chorus 716 S er iflg min mening bedre og i hjemmekino er center viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser noen pakker på internett av typen audiopro black eller blue + tilhørende til 5.1 oppsett.. en av pakkene er med en hk AVR 235 reciever på 7*50 watt..

Noen som har testet eller har erfaring med disse høyttalerne og recieveren? holder den koken eller trenger man helst noe større :-) ? Tar gjerne imot råd på andre serier/pakker som ligger i prissjiktet 20000+-... Alle innspill tas imot med takk :grin: !

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Kan hende vedkommende kun har sett "på papiret" og ikke hørt den i virkeligheten. Mange som synes NAD låter slapt kun fordi produsenten er veldig ærlige i måling av effekt.
    Skulle ikke forundre meg! jaja. Leste en som sa "jeg leser ikke watt, jeg hører"
    Synes det var litt bra sakt. Selv om den kanskje ikke gir bakover sveis når man ser på papiret, så kan den virkeli imponere når man kobler den opp til noen krevende hter!

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    - Focal JMLab er verdt å få med seg. Fantastiske all-roundere. - Patos Basic 410 (Startside)
    jeg jakter også på høyttalere, og er nok veldig blendet av B&W. MEN. Jeg har en kompis som kjøpte et par Patos-høyttalere (husker ikke modellen) til bruk i 2.1-anlegg. Han hører for det meste på jazz/klassisk, og det er lenge siden jeg har blitt SÅ imponert av et par høyttalere. Du verden så pent de spilte!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •