Cerwin vega V12F eller Dali Concept 6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega V12F eller Dali Concept 6?

skal kjøpe meg en Denon AVR-3803 og lurer på om Cerwin Vega V12F er bedre enn Dali Concept 6? Vurderer Dali Concept 8 eller Cerwin vega CLSC-215 selv om disse koster mye mer enn det jeg har råd til nå (kan spare om det virkelig er verdt det).

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes alle disse er gode kandidater i sine prisklasser. V-serien synes jeg at de visuelt ser utrolig tøffe ut, mye og god bass, samt helt greil lyd til prisen. Concept 6 gir veldig mye lyd for pengene, er man veldig glad i bass kan dem bli i minste laget. Sistnevnte høytaler gir veldig mye bass for kronene, og kan skape en veldig høy moro-faktor, så sant man har rom til det.

Jeg tror du burde vurdere både lommebok og ditt lydønske, til Denon 3803 ville jeg personlig valgt Concept 6. Til mine ører, gir dem mest "høytaler" for pengene, selvom Concept serien er kjente for mye trykk for lave kostnader, ville jeg nok vurdert en sub med tiden. Valgets kvaler, det enkleste er vel en tur til HFK :wink:

Edit: Ser det nå står oppført Concept 8. Jeg ville nok vurdert å spart til denne høytaleren:wink:

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Kan

vel ikke bli så mye mer enig med Kid der gitt....Men så liker jeg Dali også da hvert fall i forhold til CV.

Selvom CV spiller veldig bra til prisen.. :wink:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... kunne tenkt meg å gå for consept 6 eller 8 for så å skaffe meg en sub senere. litt lyst på Cerwin Vega V6F og Cerwin Vega V12S. Men hvis Cerwin Vega V6F ikke lager en fin lyd så vil jeg heller gå for concept 6 eller 8.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du på sikt vil få mest moro ut av Concept, men meninger må du ta med en klype salt. Jeg tenker også litt på recieveren du har planer om å bruke, så tror jeg best match vil være Concept.

Jeg har hørt både V12 og V6, synes dem begge spiller veldig bra til prisen. Og det at V6 spiller dårlig, er bare tull, isåfall kommer utsagnet fra folk som tar utgangspunkt i dyrere prisklasser. Og for å ikke gjøre noe uklart; så mener jeg ikke dermed at V6 er den beste i denne prisklassen, men skal man finne en bakhøytaler til under 1600 kroner som spiller like bra, så dreier det seg rett og slett om hva man personlig liker.

Jeg tror du vil gjøre det klokeste valget med en lyttetur, dersom du har mulighet. Selv ville jeg valgt Concept, men dersom det skulle vært mitt "første anlegg" kan det nok hende jeg hadde hatt mer glede av discohøytalerene:wink:

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde cerwin vega v12f for en stund siden, jeg likte ikke diskanten i dem. jeg er ganske sikker på at dali er tingen. dali har gode, jevne kvaliteter.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på Hifiklubben og sånn jeg ser det gir Concept 8 et litt bedre lydbilde enn 6. Men så har jeg ikke store planer om å bruke høytalerene til annet enn musikk. Er bare 15 og er ennå noen år til jeg tar de med på fest. Så jeg har ennå noen år på meg til å skaffe meg en sub.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom du ikke skal ha dem med deg på fest, er det alltids moro å "fyre opp" hjemme. En sub kan være morsomt, selv til musikk. Jeg tror at dersom du sparer/velger å gå for Concept 8, vil du kunne ha høytaleren med deg i mange, mange år fremover, med mindre du med tiden blir bitt av oppgraderingssyndromet du også.(Mest sannsynlig)

Concept 8 har forresten god punch i bass. Hvordan ser rommet du har tenkt å ha høytalerene i ut, da?

Nå skal jeg faktisk være skikkelig slem med deg, og gjøre deg enda mer forvirret i valgene. Siden du først er oppe i disse prisklassene, har du i det hele tatt vurdert høytalere som:

Dali Ikon 5 (Musikalsk)
    Dali Ikon 6 (Imponerende høytaler i prisklassen)
    B&W 603 S3 (Fantastisk mellomtone og god bass!)

De to sistnevnte er i mine øyne høytalere i en litt annen klasse enn CV. Concept er en god høytaler, men ikke fult så musikalsk. Har du vurdert stativhøyalere? (Mange velger vekk stativ, fordi dem tror dem mangler bass. Få deg en demo, du blir imponert!)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet jeg har nå er ca 3m x 3m x 2,5m men bror min flytter ut etter sommeren så jeg får rommet hans som er ca dobbelt så stort. Men jeg tror du kansje har rett. Kansje jeg bare skal spare jeg har råd til Dali Concept 8 eller Ikon 6. B&W blir litt i det dyreste laget. Fordelen med Concept er at den bruker 4 Ohm, litt lettere for forsterkeren å drive dem. Har foresten ingen store planer om å lage meg et hjemmekino. Mest for å kunne spille musikk og kansje ta med på fest. Modern og fadern er ikke spesielt glad over mye bass. har en 25W sub koblet til PC'en. Selv den driver de til vanvidd når de skal legge seg (rommet deres er rett over mitt). Men når jeg får broderen sitt rom tror jeg at det skulle gå fint med "litt" bass.
    Derfor jeg også er litt redd for å kjøpe CV, mulig jeg ikke får spille de i det hele tatt. :-?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Rommet jeg har nå er ca 3m x 3m x 2,5m men bror min flytter ut etter sommeren så jeg får rommet hans som er ca dobbelt så stort. Men jeg tror du kansje har rett. Kansje jeg bare skal spare jeg har råd til Dali Concept 8 eller Ikon 6. B&W blir litt i det dyreste laget. Fordelen med Concept er at den bruker 4 Ohm, litt lettere for forsterkeren å drive dem. Har foresten ingen store planer om å lage meg et hjemmekino. Mest for å kunne spille musikk og kansje ta med på fest. Modern og fadern er ikke spesielt glad over mye bass. har en 25W sub koblet til PC'en. Selv den driver de til vanvidd når de skal legge seg (rommet deres er rett over mitt). Men når jeg får broderen sitt rom tror jeg at det skulle gå fint med "litt" bass.
    Derfor jeg også er litt redd for å kjøpe CV, mulig jeg ikke får spille de i det hele tatt. :-?
    Jeg synes Ikon høres glimrende ut for deg. Kom deg på HFK demo!:-P

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor 30 mil unna nærmeste HFK :-? men jeg skal prøve

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg lest.. og fått så mange tilbakemeldinger fra så mange som mulig, deretter kommet opp med en egen mening, handlet over nett. (14 dagers returrett?) Slik at dersom du treffer helt feil valg, ville jeg sendt i retur... :wink:

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Vel, consept er 6ohms høyttalere. Og mindre ohm betyr nok omvendt, 4ohm er vanskeligere for forsterkeren enn 8ohm...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodern flytter til Trodheim så da får kansje hørt de der

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Vel, consept er 6ohms høyttalere. Og mindre ohm betyr nok omvendt, 4ohm er vanskeligere for forsterkeren enn 8ohm...
    hmm... trodde det var omvendt... jaja

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøpt noe fra V serien. Kjøp heller concept du. Mine v12f som jeg solgte for en stund siden var bare noe drit rett og slett. Var så dårlig sammensatt at det lak luft ut av mellomtonen og greier. Mye tull. Jeg var nok litt uheldig men har hørt om andre også som har hatt problem med V serien. Dårlige element som bare plutslig sprenger uten forvrenging og styr. Det er billig kvantitet produkt. Helt grei lyd for prisen. Men spar heller til noe mye bedre. Men viss du vil ha enn skikkelig CV høyttaler med kvalitet så kan du alltids kjøpe noe gammelt brukt. Som DC eller AL. Funker kjempe bra til både vanlig musikk spilling og fest bruk. Får de billigere også.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt både concept 6 og v12f

må ærlig si at jeg syns cervin vega høytalerne sugde på alle områder bortsett fra bass. er en ren fest høyttaler, den er ikke akkurat veldig fint spillende.

concept 6 har fin diskant og har en fin balansert lyd, men mangler kanskje litt på bassen.

skulle jeg kjøpt noe nytt nå så hadde det uten tvil blitt concept 8. de levere nok bass uten sub tror jeg. samtidig som de låter noen hakk bedre enn concpet 6 regner jeg med. så jeg hadde gått for de.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for tiden gleden av å ha både CV DC15 (ja, det er ikke samme som trådstarter nevner...) og Dali Concept 8. For å si det enkelt, CV DC15 kommer ikke inn i stua igjen og er lagt ut for salg. Dali'ene låter mye bedre. Det er selvsagt ikke like mye "trøkk" i dem, men milevis foran (for min del) i lyd kvalitet. Gå for Dali Concept 8 eller Concept 6. Dessuten er Dali en mye penere høytaler som gjerne blir godtatt den dagen du flytter sammen med ei dame (mine DC15 ble det ikke... akk den kjærligheten).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har for tiden gleden av å ha både CV DC15 (ja, det er ikke samme som trådstarter nevner...) og Dali Concept 8. For å si det enkelt, CV DC15 kommer ikke inn i stua igjen og er lagt ut for salg. Dali'ene låter mye bedre. Det er selvsagt ikke like mye "trøkk" i dem, men milevis foran (for min del) i lyd kvalitet. Gå for Dali Concept 8 eller Concept 6. Dessuten er Dali en mye penere høytaler som gjerne blir godtatt den dagen du flytter sammen med ei dame (mine DC15 ble det ikke... akk den kjærligheten).
    Klart dem låter bedre. DC-15 er jo en disko høyttaler :grin: Er ikke laget for det samme som Dali concept 8. Men spiller helt greit alikavel synes jeg da. Noe av det beste som CV har laget i mine øyner. AL serien er vel kanskje den mest fint spillende serien til CV.

Men når det kommer til det DC-15 er laget for knuser dem nok Concept 8 ganske kraftig. Er ikke helt sikker om de er råere en Concept 10 da(2*10") Men tenker de trøkker en del mer. Og spiller mye mye høyere. Concept 10 er ganske brutale.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Klart dem låter bedre. DC-15 er jo en disko høyttaler :grin: Er ikke laget for det samme som Dali concept 8. Men spiller helt greit alikavel synes jeg da. Noe av det beste som CV har laget i mine øyner. AL serien er vel kanskje den mest fint spillende serien til CV.

Men når det kommer til det DC-15 er laget for knuser dem nok Concept 8 ganske kraftig. Er ikke helt sikker om de er råere en Concept 10 da(2*10") Men tenker de trøkker en del mer. Og spiller mye mye høyere. Concept 10 er ganske brutale.
    DC15 laget helt klart mye mer trøkk en Concept8. Men alderen og musikksmaken har endret seg... Har gått fra å være 15 til 28 år. Bare å få solgt DC15, så er jeg fornøyd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •