Høyttalere som passer min receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere som passer min receiver

Hei

Har tenkt å svi av litt penger på hjemmekino til høsten. Har tidligere hatt et par CV v10f, som forsåvidt gir mye for pengene, men kan ikke sies å spille særlig pent ellers.

Nå er planen å bygge ut til full 5.1 hjemmekino, der ca 60-70% av forbruket er kino, og resten musikk lytting. Gulvstående fronter+2 stativ høyttalere bak+senter+sub er det jeg har sett for meg.

Når det gjelder sub så har jeg forsåvidt allerede hørt og bestemt meg for å gå for SVS PB10. Denne har jeg hørt i aksjon på en lignende receiver og syns det funket meget bra.

Når det gjelder surround anlegget, har jeg funnet det enklest å velge seg et par fronthøyttalere først, for så å velge resten i samme serie, og da er disse noe av det jeg har sett på; (flere tips tas imot med takk)

Klipsch RF25
    B&W 603 S3
    PSB Image 55T
    Audio Pro Black Diamond V2

Grunnen til at jeg spør, er at jeg er usikker på om disse lar seg drive bra med min nåværende forsterker; Yamaha RX V640RDS http://www.yamaha-online.de/products...NO&idprod=1068

Tanken er at jeg da skal svi av opptil kr 20 000,- på full 5.1 til høsten for å muligens få prutet ned en pakkepris av noe slag, og fordi jeg virkelig sikler etter ordentlig hjemmekino.

Takk på forhånd for alle svar

-------------------

Et lite tillegg:

Har lest litt rundt her på forumet og det er ikke meningen og nok engang lage enda en tråd om valg av fronthøyttalere, grunnen er rett og slett at jeg er litt usikker på kombinasjonen med hensyn på receiveren min, som jeg ellers ser lite omtalt i de trådene jeg har lest.

Bor for tiden i trondheim, så om er mest interessert i de jeg kan få hørt her i byen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gå til JFS SOUND SYSTEMS.no eller BM audio.no der er det mye bra. jeg har hatt black diamond før og de spiller velldig rent men skall du ha noe med trøkki bør du gå for Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si Klipsch Synergy F3 ser utrolig fete ut, noen som vet hvordan de er i forhold til Reference serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme med et ekstra spørsmål;

Forsterkeren min står oppgitt med 135W i hver kanal ved 4 ohm impedans/motstand, betyr det at den vil få store problemer(stort effekttap og lite ytelse) med å drive større høyttalere, som f.eks klipsch som for det meste er oppgitt med 8ohm?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch F-3

Hei

Forsterkeren din vil ikke ha noen problemer med å drive hverken et par f-3 eller en av rf'ene. Klipschene har svært høy følsomhet og krever derfor ikke svært mye forsterker kraft, men erfaringsmessig så spiller klipsch svært mye bedre på store kraftige forsterkere. RF-25 er en utygående modell så den kan det bli vanskelig å skaffe dersom du ikke skal kjøpe brukt. Den høyttaleren som da blir aktuell for deg er nye RF-62, men nye synergy serien er svært morsomme høyttalere som spiller både dypt og med skikkelig trøkk. Forskjellene mellom seriene er at RF serien er mer påkostet og har dyrere elementer, pluss en litt annen konfigurasjon av diskanthornet, mm. Men som en start surround pakke til ca 20.000,- tror jeg F-3 sett vil være genialt.

Hilsen meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye om at enkelte forsterker merker passer bedre til spesielle høyttalermerker og lignende.

Isåfall, hvis det virkelig er slik, har noen noe erfaring med yamaha forsterkere og høyttalermerker generelt? Selv om jeg må si jeg har veldig lite tro på denne teorien.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Well... Det er vel en grunn til at Andre på hifi-huset pusher mye jm-lab og yamaha-kombinasjoner. Jeg har vært veldig fornøyd med yamaha 795 på mine choruser (forøvrig til salgs) i mange år, og lurer stadig på om jeg skal ha en ny, større yamaha nå som det ser ut til at jeg går for jm-lab electra.

I din prisklasse vil du nok få en pen pakke med cobalt f.eks. Evt chorus som spiller veldig bra for en slikk og ingenting. Med en svs ved siden av vil du aldri mangle trykket i bunnen heller

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Well... Det er vel en grunn til at Andre på hifi-huset pusher mye jm-lab og yamaha-kombinasjoner. Jeg har vært veldig fornøyd med yamaha 795 på mine choruser (forøvrig til salgs) i mange år, og lurer stadig på om jeg skal ha en ny, større yamaha nå som det ser ut til at jeg går for jm-lab electra.

I din prisklasse vil du nok få en pen pakke med cobalt f.eks. Evt chorus som spiller veldig bra for en slikk og ingenting. Med en svs ved siden av vil du aldri mangle trykket i bunnen heller

Forøvrig et interessant tilbud det der, Shooter, men blir nok litt langt unna, og hadde tenkt meg svart finish på de. Men får titte litt rundt på jmlab og.

Noen gode forhandlere i Trondheim som fører de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •