Eltax Millenium 500 vs Eltax Concept 600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eltax Millenium 500 vs Eltax Concept 600

Har fått med meg at de fleste her synes Eltax er no dritt og også Millenium høytalerne. Men er det noen som vet forskjellen på de to overnevnte seriene? Concept skal vistnok være arvtagern til Millenium, og er oppgitt til 600w kontra Milleniums 500w. Er det noen som vet om det er vesentlige forskjeller på lydgjengivelsen? Millenium har fått mye kritikk for dårlig diskant/mellomtone. Er det noe bedring å spore på Consept?

Har nemmelig bestilt Millenium500 og AVR-800 receivern fra Komplett, men vurderer om jeg skal bytte til Consept høytalerne. Ja jeg vet de fleste her synes det er no dritt jeg har bestilt, men når total prisen blir 3900,- så får jeg heller leve med litt redusert kvalitet, til jeg får råd (og kunnskap) nok til å handle meg et skikkelig annlegg Uansett blir det en oppgradering fra mitt crappy Pioneer hjemmekino annlegg!

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo..
    hørte på eltax millenium 500 for 2 timer siden hos en kamerat..han synest det var utroli bra bass til den prisen..
    Men han var ufornøyd med mellomtonen for det var det første som begynte å skurre..(tålte ikke så masse)
    Ellers va de greie ht til den prisen.. :wink:

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Du kunne heller ha leita etter noen brukte Dali 808, eller noe lignende. For de spiller Eltaxene i senk, og de får du antakeligvis for ca 2 lapper, hvis de har fått noen år i hifi`en.

Trøkker ikke dårlig de hvis de får litt kraft dem heller, da hadde det heller ikke vært så mye dyrere men MYE bedre lyd.. :wink:

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Watt er ubetydelig i forhold til hvordan en høytaler spiller.. Det er bare en antyning av hvor mye effekt høytaleren/elementet tåler. Eltax Millennium 500 er målt til 250w RMS, som er den vanligste måten å måle watt på. Eltax Concept 600? Finner ikke den modellen på Eltax sin hjemmeside?

Men har du hatt et pioneer hjemmekino anlegg type plastikk før blir sikkert Eltax en grei oppgradering..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •