Jmlab: Bytte Cobalt826s til Electra 926 - Verdt 10k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jmlab: Bytte Cobalt826s til Electra 926 - Verdt 10k?

Hei. Har i dag som overskriften sier Jmlab cobalt 826s. Jeg er på ingen måte missfornøyd med dem, men jeg har lekt litt med tanken på å gå opp til Electra 926, men er lyden i disse så mye bedre enn cobalt at det verdt prisforskjellen på 10 000kr? Jeg har hørt Electra 936 og 946 tidligere og det hørtes vesentlig mye bedre ut en mine cobalter, men det var hos Akto som tross alt har et mye bedre rom enn meg og bedre elektronikk koplet til.
    Wow faktoren var nok også ekstra høy, da dette var mitt første møte med Jmlab.
    Dette er bare på idé-stadiet foreløpig med hvis det er gode nok argumenter kan det hende jeg gjør det.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet å få testet det da, før du bestemmer deg?

Jeg tror nok jeg ville ha byttet om jeg hadde hatt pengene. Jeg hadde 936 før og det synes jeg låt veldig bra, og forskjellen på 936 og 926 er bassen. (som det sikkert er nok av likevel)
    Har ikke hørt så mye på cobaltene, så jeg kan ikke si hva som låter annerledes. Og uansett om jeg kunne gjort det, så hadde det vært oppfatningen i mine ører. Så ville nok prøvd å fått testet de selv.

Men jeg vil nok tro det er en klasse opp om du bytter.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen liker datra noen liker mora. Her må du rett og slett lytte selv. Noen liker CV, andre hater det! Hva som er best er individuelt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke gjort det Marantz, men det er lettere for meg å si det som sitter på sidelinjen.

926 trenger litt mer plass enn 826s, og 936 trenger enda mer plass. Men blir rommet forandret i løpet av ikke lenge, stiller saken seg anderledes. Slik du bor nå skal du ikke se bort i fra at du faktisk blir skuffet etter å ha byttet fra 826 til 926.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv da vel...
    Hvis du har tenkt til å handle hos "mr. Bizzy" i Vollsveien, så er det heller ikke noe problem å låne med hjem.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg nok jeg holder en knapp på Akto sitt svar. Han har erfaring med både cobalt og electra i tilegg til at han har vært hjemme hos meg og hjulpet til med plasseringen, så han kjenner rommet de står i godt. Grunnen til at jeg ble litt nysgjerrig, var at Hifihuset hadde et par brukte 926 i riktig finish. Det kan hende jeg spør André pent om å få låne med et par hjem, men som jeg nevnte tidliger har ikke utskifting av fronter noen høy prioritet. Men du verden så morro det er å prøve nye ting. Oppgraderingsmonsteret er ikke til å spøke med :wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er det hvertfall verd å ta dem med hjem på test. 926 er jo heller ikke så store å dra på, og det er alltid gøy å prøve noe nytt uansett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ta å vent til de nye 800 serien kommer.
    Etter å ha hørt Profile 918 og Electra 1007Be kan jeg love deg at den nye 800 serien vil bli en bedre høyttalere enn Electra 926.
    Har eiet både Cobalt og Electra tidligere og 10k er å kaste pengene ut av vindu!
    Det sitter f.eks samme diskant i begge,så sliter du litt med at de kan bli skarpe vil samme probleme skje med Electra 926.
    I den nye 800 serien skal det være lik diskant som i Profile serien og mulig er mye annet tatt fra Profile.
    Hadde Profile 918 for noen mnd siden.De manglet evnen til å spille høyt,men det kan jeg love deg ikke vil bli den nye 800 seriens svakhet.

Klarer du å vente litt til vil 10k bli en god investering tror jeg.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Hei

Ta å vent til de nye 800 serien kommer.
    Etter å ha hørt Profile 918 og Electra 1007Be kan jeg love deg at den nye 800 serien vil bli en bedre høyttalere enn Electra 926.
    Har eiet både Cobalt og Electra tidligere og 10k er å kaste pengene ut av vindu!
    Det sitter f.eks samme diskant i begge,så sliter du litt med at de kan bli skarpe vil samme probleme skje med Electra 926.
    I den nye 800 serien skal det være lik diskant som i Profile serien og mulig er mye annet tatt fra Profile.
    Hadde Profile 918 for noen mnd siden.De manglet evnen til å spille høyt,men det kan jeg love deg ikke vil bli den nye 800 seriens svakhet.

Klarer du å vente litt til vil 10k bli en god investering tror jeg.
    Den nye 800-serien er jo også mildt sagt tøff :grin:

http://avforum.no/forum/attachment.p...chmentid=10269

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet ca pris på 800 serien?

Edit: Kan jo ta med at jeg ikke har slitt med skarphet i cobaltene mine. De er bare litt kresne på hva slags elektronikk man driver dem med. Vincent funker bra med cobalt og electra og jeg vet om effekttrinn som funker enda litt bedre, så skarphet er ikke noe tema for meg.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Noen som vet ca pris på 800 serien?

Edit: Kan jo ta med at jeg ikke har slitt med skarphet i cobaltene mine. De er bare litt kresne på hva slags elektronikk man driver dem med. Vincent funker bra med cobalt og electra og jeg vet om effekttrinn som funker enda litt bedre, så skarphet er ikke noe tema for meg.
    Ifølge Finneru'n skal den du ser bilde av ovenfor visstnok ha en pris 17k for paret, men heter da Chorus 836V.
    Skikkelig flotte høyttalere :grin:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg snakket med André og jeg får ihvertfall en kanonpris på å bytte inn 826s til nye 926, han hadde ikke brukt inne. Men jeg er som sagt i tvil om det er verdt pengene. Er electra 926 så mye bedre enn cobalt 826 at den er verdt 10k mer (hvis man ikke tar rommet i betraktning, kun høyttalerens egenskaper)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et klart valg(for meg).

Jeg tror ikke det.
    Forskjellen på Cobalt 826 og 826S er jo nettopp det at i S serien sitter nesten alt som de har brukt i Electra serien.
    Største forskjellen er kabinettet(større og litt bedre oppbygd) og finishen i ekte tre hos Electra.Lydbilde vil nok derfor bli veldig likt i ditt rom.
    HVIS DU HAR 10K EKSTRA Å BRUKE,SÅ HADDE JEG SOLGT HØYTTALERENE OG KJØPT DE NYE ELECTRA 1007BE.DETTE ER UTVILSOMT EN AV DE BESTE HØYTTALERENE PÅ MARKEDET UNDER 40000KR!
    DE GÅR UTROLIG DYPT TIL Å VÆRE STATIV HØYTTALERE,MENS DISKANTEN ER PÅ HØYDE MED DET BESTE SOM NOEN GANG ER LAGET UANSETT PRIS.
    OG NÅR VI PRATER OM PRIS GIR ANDRE BEST AVSLAG NÅR HAN SLIPPER Å BYTTE!
    HVORFOR KASTE BORT MANGE PENGER PÅ EN LITEN OPPGRADERING,NÅR DU HAR MULIGHETEN Å NÅ NIRVANA?!
    Håper dette hjalp deg mer enn å gi deg mer hodebry.
    Selv selger jeg mine nye Dynaudio Focus 220 som er *******s gode gulvhøyttalere,for så å kjøpe Electra 1007Be.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra be hadde nok vært en drøm å ha på stua, men bytter man fronter bør senter også byttes. Og da skal jeg love deg at 10 000 ekstra ikke holder, selv om André gir meget bra priser... Det er som sagt ingen høy prioritet å bytte høyttalere akkurat nå. Jeg får snart ny reciever og en meget bra dvd spiller i hus, så jeg vil ikke forhaste meg med noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lover deg 100% at du ikke ville savnet senter med Be1007,hvis din sitte possisjon er i senter da.
    Har selv fjernet senter høyttaler og lagt pengene i bedre elekrtonikk,noe jeg syntes ble merkbart bedre.Kan f.eks bruke 2 stk intregrerte forsterkere,der den beste blir brukt til frontene så klart.(Et must blir å ha en svært god DVD spiller igjen).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer 1007 BE selv, men Andre ønsket at jeg prøvde 1027 BE også... Skulle ikke tro den var så mye bedre når jeg allikevel skal ha en god sub (focal/velodyne el. lign) , så jeg tror det ender med 1007 BE og noen gode stativ.

Jeg tror den nye centeren koster veil. 18 000,- til Electra BE-serien...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig.En kompis har 1007Be og bruker Rel Stapede sub i en middels liten stue.Bruk heller mellomlegget til en så god musikslsk sub som mulig.
    Kan varmt anbefale Rel Stampede og Storm 5.(herlig kontroll blir det også med fjærnkontrollen.)
    Les siste DVD&Hjemmekino,så er det liten tvil om hva dem mener.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke putte de 10K i et større bilde ?
    Tror på likt grunnlag med akto at du ikke oppnår så mye i et rom på 20 kvadrat med 926 (de trenger litt plass).

Og du har jo allerede en fin SUB til å skjøte på helt der nede...

PJ :grin: ?

/L

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy

PJ :grin: ?

/L
    Jepp. Det er viktigere enn å kanskje få 5% bedre lyd. Sitter tross alt med 32" CRT, noe som ikke akkurat byr på den helt store kinofølelsen.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he ikke for å spore deg helt av men min Optoma + Lerret (veldig fornøyd) = 13K og du for garantert mere for det i dag (1/2 år siden sånn ca.).

Fin Center har du også

/L

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •