Infinity, Hva mener folk om de?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity, Hva mener folk om de?

Hei

Lurer litt på hva folk mener om Infinity? Har leste endel på forumet her (og andre forum) og ikke sett spesielt mange som anbefaler dem (eller har dem sjøl). Noen som kan si meg hvorfor? Tenker da på pris/lyd osv.

Har nemlig et par Infinity Alpha 30 og er veldig fornøyd med dem

Kansje ikke akkurat den råeste bassen, men syns de funker bra til mitt bruk.

Idiss

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid hatt sansen for Infinity-høyttalere. Men jeg synes de har blitt mindre synlige i de senere årene. Mulig konkurransen er blitt såpass hard at de ikke henger med prismessig selv om de har høy kvalitet? De gangene jeg har prøvehørt dem, har jeg ihvertfall alltid likt det jeg har hørt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror problemet er at veldig få som bruker Eufonia som leverandør.

Jeg har Infinity høyttalere som jeg er fornøyd med, men jeg måtte bestille direkte fra leverandør for å få tak i.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Infinity SM155 for noen år siden. De hadde egenskaper det stod respekt av. Nå vet jeg ikke engang hvor man får tak i Infinity, har sett noen Kappa og Reference modeller brukt nå og da, men ikke hard profilering i annonser.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det dere sier, er ikke mye annonsering for Infinity i Norge, enste nettbutikken som har det er vel www.avhifi.no. Jeg kjøpte mine på den lokale sjappa. Fikk endel avslag på de siden jeg kjenner han som driver den

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kamerat av meg har infinity høytalere...og jeg husker han sa at infinity høytalere ble spesielt anbefalt til lyttere av klassisk musikk...noe med at det var veldig klar og ren lyd, men at bassen ikke var spes sterk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde infinity Sigma og de var jeg kjempe fornøyd med. Det var skikkelig trøkk i bånnn av bassen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I SM155 som jeg hadde, satt det et høyeffektivt 15" basselement... Tror ikke Infinity er slanke i bassen, lissom. Reference serien er litt slanke, men de andre duger godt. Husk at Infinity Sigma er rangert blant de 10 beste høyttalerne i verden..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert 7-8 år siden kameraten min kjøpte dem infinity høytalerne...dem har sikkert kommet langt på vei i mellomtiden..

Jeg syntes det svinger bra av dem......dem er mye bedre enn mine billige høytalere...

en annen kul ting...Jeg har to små høytalere som jeg fikk med IBM pc'en jeg kjøpte for 4-5 år siden. Dem to er infinity. I plast og grå-pc farge

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity har jo som kjent sneket seg inn på "billigmarkedet". Tror de har vunnet litt terreng rent omsetningsmessig på verdensbasis, men tapt litt blandt de mest puritanske. Jeg hørte Kappa ett eller annet (3-kantet) med 12 tommer tror jeg det var for en del år siden. De sugde bigtime! Men så hørte jeg Epsilon på Mark Levinson/Madrigal-oppsett. Da var jeg en liten tur i paradis. Jeg mener at Infinity kan hvis de vil, men det er ikke bestandig de vil.

Jeg hørte forresten et par ProAc Reference ett eller annet her om dagen (prislapp 170 000/par) på mer enn en kubikkmeter effektforsterker (batteridrevet) fra Jeff Rowland. Der var det ikke så veldig mye å sette fingeren på nei :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I SM155 som jeg hadde, satt det et høyeffektivt 15" basselement... Tror ikke Infinity er slanke i bassen, lissom.
    SM-serien var vel mer beregnet for å spille høyt med bra basstrykk enn de andre seriene. Var vel Infinity's konkurrent til Cerwin Vega. Hadde selv et oppsett med 4 stk. SM 155 + senter en gang i tiden

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Husk at Infinity Sigma er rangert blant de 10 beste høyttalerne i verden..
    Hmmm... Det kan jeg ikke huske...

Eller med andre ord: Hvilken rangering er det du refererer til her?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Infinity er slanke i bassen, lissom. Reference serien er litt slanke, men de andre duger godt.
    Jeg snakket med kameraten min i går. Det var faktisk reference serien han hadde. Dem kostet i sin tid 5000kr for paret, men han fikk 40% rabatt på dem. Men vi er begge enig om at han trenger sårt en sub til oppsettet sitt.

Dessuten bruker han to litt mindre infinity høytale som bakhøytalere i oppsettet sitt. Man kan med andre ord kalle ham en ordentlig infinity-kar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Infinity Kappa 400 med HK DVD30 og HK AVR 5500.
    Disse høyttalerne er ekstremt KRYSTALLKLARE i lyden, litt slank i bassen da de er sidemontert i høyttalerne. Fidelity testet nettopp Kappa 600, og mente disse høyttalerne var ett kupp til denne prisen, og den eneste høyttaleren som grenset til HIGH-END i testen (priser rundt 15000,-) pr sett.
    Problemet med Kappa-serien, er at en ikke kan kjøpe billige produkter til dem, og de er litt kresne med plassering og oppsett. Dermed er det mange som heller velger en "enklere" høyttaler istedenfor Infinity.
    Personlig synes jeg høyttalerne spiller veldig bra, og kan absolutt anbefale disse dersom en har råd til å kombinere med gode nok komponenter. For folk med mindre budsjett, kjøp en "lettere" høyttaler som ikke krever særlig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Husk at Infinity Sigma er rangert blant de 10 beste høyttalerne i verden..
    Hmmm... Det kan jeg ikke huske... ;)

Eller med andre ord: Hvilken rangering er det du refererer til her?

Sorry, mente Epsilon, som i 1996 hadde en nett prislapp på 190.000 kr. Skulle du ha polerte aluminiumssider, kostet dette 15.000 ekstra..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en velfortjent rangering av disse høyttalerne. De er helt vanvittige, får gåsehuden frem over hele kroppen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte såvidt på Infinity Epsilon på hi-fi messa som var på Royal Christiania Hotell i 1996. Høyttalerne var koblet opp med kremutstyr fra Mark Levinson. Uansett så klarte jeg ikke å høre på de mer enn ett par minutter før jeg måtte ut av demorommet da lyden var så skarp at jeg fikk vondt i ørene. Det kan godt hende at det var kombinasjonen rom/musikk som gjorde at det var så skarp lyd men jeg likte hvertfall ikke lyden på høyttalerne.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvilken serie mine infinity pc speakere er? Det stod ingenting på dem liksom.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Jeg lurer på hvilken serie mine infinity pc speakere er? :D :D :D Det stod ingenting på dem liksom.

Hehe..har også Infinity PC-høyttalere. Faktisk to par, et fra '98 og et fra i år. Fulgte med IBM pc'en. Kanskje du også har IBM. Infinity har vel en deal med de om levering av høyttalere.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer....dem fulgte med IBM pc'en Dem er ikke så hakkanda gale lyd i heller da...til å være pc-speakere..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •