QLN 604 MKII eller Infinity Beta 50?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QLN 604 MKII eller Infinity Beta 50?

Hei. Jeg står mellom et litt vrient valg. Det er to stykker som har tilbydd meg forskjellige høytalere. Infinty beta 50 til 3500 kroner. Og QLN MKII til 5000. Hvem burde jeg velge?

5000 er kanskje litt mye for meg..

Newcomer endsiv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN MKII helt klart... Det er en mye bedre høytaler. Synes infinity har blitt dårligere med tiden

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en ting til, mener å huske at det ligger et par brukte QLN MKII på torget...

se der ja: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=all&mypage=1

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er 603... Her er nemlig linken til 604:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=12&mypage=3

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel veldig ann på hva du er ute etter.. for er jo to vidt forskjellige høytalere. Vil anbefale deg en liten demo av begge modeller før du kjøper. Men som sagt så trenger Beta 50 mye effekt for å spille bra. Uansett så er ikke 3500,- ille for Beta..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg Infinty Beta er mislykket, beklager til en fornøyd eier ovenfor. Hehe Synes eldre Infinity modeller var kjempe bra, men valget mellom disse to ville nok blitt QLN. Iallefall etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kikket i avforum, skal visst pioneer vsx 1014i dra de beta høytalerene bra. Jeg er ute etter en allround-høytaler som kan spille hjemmekino, party musikk med trøkk, men samtidig spille musikk detaljert.

Problemet med å høre begge er at jeg bor på tjøme. Det er greit nok å dra å høre på de i sandefjord. Men å stikke til Fredrikstad, blir litt værre, når jeg bare er 17 år.

Jeg vet ikke, men forløpig er det beta høytalerene som er mest atraktive, p.g.a pris. Og for øyeblikket har jeg ikke 5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom. Det kommer ann på hva jeg får for B&W høytalerene mine som jeg har lagt ut på avforum nå..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå vekk fra B&W? Huff..

Har du i det hele tatt vurdert?
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...oeyttalere.htm
    `
    Du har jo ikke HFK i Tønsberg så langt unna deg..

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Selv synes jeg Infinty Beta er mislykket, beklager til en fornøyd eier ovenfor. Hehe Synes eldre Infinity modeller var kjempe bra, men valget mellom disse to ville nok blitt QLN. Iallefall etter min mening.
    Hehe ;-P Er vel ikke mye å beklage over. Lyd er så subjektivt at det nesten er umulig å diskutere.. Alle oppfatter lyd forskjellig, og alle legger vekt på forskjellige verdier i lyden en høytaler gjengir. Jeg liker beta fordi dem farger lyden veldig lite, og det er ting JEG liker.. Men for all del, QLN skal være en bra høytaler, og er sikkert et like så bra kjøp. Imed at jeg har lite erfaring med de så kan jeg liksom ikke utale meg om hva som er "best".. og det ville jo i såfall bare vært min mening uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei cerwin wega er litt for lite detaljrikt.. Det er jo bare en partyhøytaler, og ikke en allround høytaler... Årsaken til at jeg skal selge B&W høytalerene, er fordi jeg trenger mere futt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Hehe ;-P Er vel ikke mye å beklage over. Lyd er så subjektivt at det nesten er umulig å diskutere.. Alle oppfatter lyd forskjellig, og alle legger vekt på forskjellige verdier i lyden en høytaler gjengir. Jeg liker beta fordi dem farger lyden veldig lite, og det er ting JEG liker.. Men for all del, QLN skal være en bra høytaler, og er sikkert et like så bra kjøp. Imed at jeg har lite erfaring med de så kan jeg liksom ikke utale meg om hva som er "best".. og det ville jo i såfall bare vært min mening uansett.
    Det er helt sant De har jo solgt en del av dem nå også, så kan vel ikke være helt uten grunn. Sikkert bra for dem som liker lyden, grunnen til at jeg er negativ, må vel være fordi jeg kjenner til eldre Infinity høytalere som gav meg utrolig mye lyd :wink:

Sitat Opprinnelig postet av Krispo
    Nei cerwin wega er litt for lite detaljrikt.. Det er jo bare en partyhøytaler, og ikke en allround høytaler... Årsaken til at jeg skal selge B&W høytalerene, er fordi jeg trenger mere futt.
    Du vil helst ha noe til rundt tre tusen med detaljer og mye futt Fortsetter på min OT, jeg; Vurdert Concept 6?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Men blir ikke kanskje de for pusslete da?

Men uansett. Hvem er den høytaleren som beskrives som den beste allround høytaleren med samtidig fin og detaljert lyd i, og samtidig har bra med "futt i"
    ?

Infinity Beta 50?
    QLN MKII?
    Eller en anne høytaler?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN fikk jo veldig mye skryt. Kan jo leste testen selv:

http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=190

som sagt ville jeg gått for den, selv om jeg eier infinity selv. Gamle typen vel å merke :wink:

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, jeg har selv Qln 604 mkII, og er godt fornøyd med de. Jeg kjøpte de for 5000,- kroner på hifi-centeret på tilbud, så om du tar en telefon til hifi-centeret, kan det jo hende du får et par til tilbudspris? Så kan du kanskje få nye til samme prisen, eventuelt presse ned bruktprisen litt.

Synes de spiller bra, og jeg er riktig så fornøyd. Får de nok effekt, så spiller de fin dyp bass, og til fest henger de godt med i svingene. Den spiller både System of a Down og Katie Melua på en meget overbevisende måte synes jeg. Vil si at det er en god allrounder.

Infinity Beta snuste jeg også litt på før jeg kjøtpe høyttalere, jeg fikk høre mye skryt om disse, og til 3500 er det vel ikke noe dårlig kjøp om de er behandlet fint. Men jeg har ikke hørt disse selv, så skal ikke komme med mange kommentarene om de.

Lykke til med kjøp. Bare spør om det er noe du lurer på ang. Qln 604, så skal jeg svare etter beste evne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for godt svar. Er fortsatt usikker.. For det er jo så vansklig å få de QLN høytalerene til en fornuftig pris, her i området. Du vurderer ikke å selge dine du da? hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •