Er det noen som har erfaring med Klipsch i det heletatt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig med at de trenger uforskammet lang innspillingstid. Jeg holdt på å returnere mine
    etter noen dager, for det låt helt dødt mht. bass. Gi de skikkelig juling (stakkars nabo ), men det er det eneste som hjelper. Du vil garantert bli "skuffet", men det gir seg etterhvert. Når det gjelder horn, så kan Klipsch dette, så ikke vær bekymret for dette, men riktige kabler og skikkelig elektronikk må du ha for å dempe de ned litt.

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har F3-serien og pio vsx-1015 og det låter mer enn bra nok. Det rister i veggen hos naboen ved kun -20dB i stereo og uten sub.

Har ikke hatt de så veldig lenge, derav også ikke spilt de helt inn, men synes 500 timer hørtes mye ut. Mine har løst seg opp bra etter ca 100. Håper bare at sub-12 romler mindre når den etterhvert når 100+ timer også..

Men du får jo mye annet bra også for den summen F3 koster. Ta en hørerunde og evt se om du finner noe brukt, hvis du da ikke har fått et bra tilbud på F3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har RB3 som er en forgjenger til F3.
    Var til g-h og hørte på B2 og pga det jeg har hørt om F3 så tror jeg ikke du vil bli skuffa..
    Hva amp skal du bruke?
    Klipsch liker godt litt mørke forsterkere..
    jeg skall bruke H\K 335

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte selv h\k 507le (330) på RF5.
    Den ble veldig skarp i toppen, alt formye diskant!
    Toppers til film, men formye i toppen til musikk for min smak, ble mye bedre med electrocompaniet for\effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er forskjellen fra F1 til F3 bare at F3 har 2x8" bass menst F1 har 1x6,5" bass? Vurdert å kjøpe både F1 og F3 men visst det er den eneste forskjellen og at dei spiller like høyt bare ikke like mye bass så kan vel jeg like gjerne gå for F1 + en sub?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller rb81 til 5995,-

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også vurdert RF-52. Bra spek til prisen etter hva jeg kan se. Spiller helt ned til 34Hz uten å dippe.

http://www.klipsch.com/product/produ...id=981&s=specs

Dette er nok en mer musikalsk høyttaler enn den nye Synergy serien tipper jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ivertfall bare bruke det til hjemmekinoen min, dvs at det blir 100% kino-bruk..har jbl e-80, ec25, e-20 nå men vil teste noe nytt..
    spiller dem like høyt f1 og f3?
    er alt untatt bassen det samme?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg B2 og B3 er de beste høytalerne i Synergi serien til Klipsch. Disse gir definitivt mest godlyd for pengene. De gulvstående modellene spiller litt for mye med veggene i høytaleren. Dette kan tyde på litt lite oppstiving av kabinettet, men det er da heller ikke uvanlig for store høytalere i denne prisklassen. De vil nok alle kunne spille nesten like høyt, men spesielt F3 vil nok levere MER lyd. Jeg er enig med det som sies om F3 og innspilling - den er ikke spesielt imponerende ut av esken. Spesielt gjelder dette for bassen i den. Den løsner heldigvis litt etterhvert....

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B, F, og alt det der...

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har RB3 som er en forgjenger til F3.
    Var til g-h og hørte på B2 og pga det jeg har hørt om F3 så tror jeg ikke du vil bli skuffa..
    Hva amp skal du bruke?
    Klipsch liker godt litt mørke forsterkere..
    eeehhh....
    RB(3) = Bookshelf
    F(-3) = Floorstanding....

Bare for å oppklare det.... :wink:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Det er da en grunn til at forsterkere et oppgitt i watt. dynamisk max effekt i 8/4/2ohm forteller hvor kraftig den er. sånn er det bare.
    Alt er relativt!
    Forklar hvorfor en såkalt grymforsterker med 110 watt i 7-kanaler trekker maks 500 watt fra nettet??

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch som forøvrig alle andre høytalere jeg har testet trenger STRØM. Det kan se imponerende ut at en Receiver som f.eks. min RX V2500 kan gi 7*180W (Peak). Alle skjønner at dette er Bull...

Min Krell (2*150W i 8 Ohm) effektforsterker dobler uten videre effekten i 4 Ohm og nesten dobler dette igjen i 2 Ohm det sier litt om hva slags Trafo og Strømreservoar (Kondensatorbank) og dimensjonering mht. driver og slutt kretser det er tatt hensyn til. Massiv sak...

Et godt eksempel til er min DOXA Signature (70W forsterker), her benyttes TO enorme ringkjerne trafoer og 12 (tolv) utgangstransistorer pr. kanal. Meget lav ut impedans (Høy DF) og resultatet er stålkontroll på digre HT elementer. Denne veier vel også ca. 25KG.

Må forøvrig ha "slowstart" begge to, så de ikke tar 16A sikringer når den skrus på

/L

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Alt er relativt!
    Forklar hvorfor en såkalt grymforsterker med 110 watt i 7-kanaler trekker maks 500 watt fra nettet??
    vel, det er vel en løgn at de presterer 7 ganger 110w. fins jo forøvrig flere måter å måle watt i en forsterker, jeg tror ikke de bare ganger volt og ampær liksom.

jeg kobla forresten et par cerwinvega høyttalere til lydkortet i pc'en en gang, de spilte jo kjempehøyt, men lydkortet ble jo litt varmt da. god bass var det også, kunne ikke vært bedre egentlig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    watt is overrated

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bare bassen som er forskjellen mellom f1, f2 og f3 eller er det jeg som er "teit"? vil f1 spille like høyt som f3 visst man har en dedikert sub som tar seg av bassen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F3 har det største hornet av de 3, om jeg ikke husker feil så er hornet på f1 og f2 5" mens på f3 er det 6.5". Det ser ut som om driveren til horna er den samme i alle 3 høytalerne. F3 er den som spiller desidert høyest av de 3, for det første spiller den 4db høyere en f1 med 1w inn, Klipsch skriver også at F3 tåler 50w mer kontenuerlig effekt en både f1 og f2, så f3 burde klare å spille ENDEL høyere en både f1 og f2....

Jeg har aldri hørt på denne serien selv, dette er bare sett ut fra specs! Bare så det er sagt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ville dere valgt mellom F3 eller RF35? Tenker å bruke det KUN til kino-bruk å det må spille HØYT blir en av dem to..takker for svar!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F3 har jeg ikke hørt, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men synes iallefall RF-35 er morsom:wink:

Regner med du har lest/sett dette før, men legger det likevel med:
    Arveanlegget fra Reference Series gjenkjennes og videreføres i den nye gulvmodellen Klipsch RF-35s avanserte teknologi og raffinerte visuelle uttrykk. Denne dynamiske virtuosen er en videreutvikling av den originale RF-3 og har derfor evnen til å forføre musikk- og filmelskere over hele verden. Helt siden introduksjonen i 1999 har RF-3 vært bestselgeren blant gulvmodell-høyttalere i U.S.A. RF-3 holder fortsatt førsteplassen, men har en sterk utfordrer i RF-35.
    RF-35 fyller lytterommet med naturtro lydgjengivelse gjennom sine to 20.32 cm store basselementer med magnetisk skjerming og et fjærlett 2.54 cm titanmembran tilkoplet et 15.24 cmkvadratisk Tractrix®Horn. Denne avanserte hornkonstruksjonen øker dramatisk virkningsgraden. RF-35 kan derfor yte mer med mindre tilført forsterkerkraft. Slik forbedres driftsikkerheten samtidig med at den hørbare forvrenging blir ekstremt lav.
    Basselementene har fortsatt de typiske kobberfargete Klipsch Cerametallica™ membranene. Men er nå produsert med en type eloksert aluminium som gjør dem mer robuste og bulksikre enn tidligere. Elokseringsprosessen omdanner membranenes innside- og utside til keramiske flater. Resultatet er ubøyelige membraner med suverene dempningskarteristikker som gir fravær av vridinger og resonanser innenfor basselementenes driftsområde. En stor og kraftig videoskjermet magnet med en talespole med lang slaglengde, og som samtidig tåler høye temperaturer ved store lydnivåer, driver bassmembranene i RF-35. Høy virkningsgrad, dyp, kraftig, stram og veldefinert bassgjengivelse uten membranoppbrekk og forvrenging er herved garantert. Den baksidemonterte bassporten er krageformet for å redusere turbulensstøy.
    Delefilter som benyttes i RF-35 har også mye av æren for høyttalerens gode ytelse. Internkablingen er av beste merke, polyesterfilm-kondensatorer og luftspole er av høyeste kvalitet. Samtlige komponenter er montert på et høykvalitets epoksykretskort. Førsteklasses komponenter sikrer optimal driver-tilpassing med minimal forringelse av innkommende signaler.
    Nykommeren har et slankere og mer moderne utseende med høyttalerfronten utformet slik at oppspalting av lydbølgene langs frontplata blir minimal. Dette resulterer i bedre fokus og oppløsning. Ønsker man å benytte de unike høyttalergrillene som følger med, er det enkelt å ta dem av eller på i en fei. Magnetlåser muliggjør det. RF-35 har stilige utrigger-føtter som enten kan forsynes med gummiknotter eller justerbare spikes. Spikes gir lydmessige fordeler sammenliknet med gummiknotter på grunn den akustiske koplingen til gulvet.
    Elegant utførelse i enten lys kirsebær eller svart vinyl tremønster gjør at RF-35 passer godt inn i alle typer interiører.
    Dette er en imponerende gulvhøyttaler når det gjelder både lyd og utseende. RF-35 overbeviser med en naturlig gjengivelse som plasserer tilhøreren i sentrum av konserten eller en fascinerende kinoopplevelse.

Tekniske spesifikasjoner
    Frekvensområde:
    37 HZ - 20kHz ±3 dB
    Følsomhet:
    98 dB @ 2.83 volt/ 1 meter
    Effektkapasitet:
    125 watt maksimum kontinuerlig effekt (500 watt spisseffekt)
    Nominell impedans:
    8 ohm-kompatibel
    Kabinettype:
    Bassrefleks med bassport på baksiden av kabinettet
    Høyttalerelementer:
    Toveissystem som benytter 1 x 2.54 cm magnetiskskjermet titandome kompressordriver-diskant med integrert kvadratisk 15.24 cm 90° x 60° Tractrix®Horn og 2 x 20.32 cm magnetiskskjermete basselementer med Ceramettalica® membran og støpt polymerkurv
    Diskantenhet:
    K-13-DN kompressordriver med 2.54 cm titandome
    Høyfrekvenshorn:
    Kvadratisk 15.24 cm 90° x 60° Tractrix®Horn
    Delefrekvens:
    2600 Hz
    Basselement:
    2 x K-1122-OB 20.32 cm Ceramettalica® membran / støpt polymerkurv
    Tilkopling:
    2 sett høyttalerterminaler (koplet via messing-jumpere). Bi-wiring og bi-amping er mulig.
    Dimensjoner:
    103.9 cm x 23.5 cm x 37.6 cm
    Vekt:
    24.5 kg
    Kabinettmateriale:
    MDF
    Utførsel:
    Lys kirsebær eller svart vinyl tremønster
    Produksjonstart:
    2003 -

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for ett godt svar om reference-serien, har ikkje fått lest det der så det va supert
    virker jo som reference-serien er noe man virkelig kan bygge videre på siden dem har større høyttalere i serien og kanskje lettere å finne på bruktbørsen også..har ca 8-10.000 etter jeg har solgt surround-anlegget mitt og det blir først og fremst brukt til nye fronthøyttalere..resten kommer iløpet av året siden jeg skal jobbe Noen som har noen formeninger om hva som er den beste serien til Klipsch til den prisen? har sett på den gammle rf-pakken som ligger på nettet til 10.000 og den nye f-serien til 8.000 men er redd for at det ikke blir noen oppgradering fra det jeg allerede har?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en 8-10k skal det være mulig å finne et par Klipsch RF5 brukt...
    Ikke så "fet" bass som rf35, men mere balansert, høyere følsomhet, høyere effektålighet og et mye bedre horn\driver...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •