Hjelp!!! Trenger hjelp til å komplettere 5.1 (6.1)system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer VortexSurfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!!! Trenger hjelp til å komplettere 5.1 (6.1)system

Hjelp!!! Trenger hjelp til å komplettere 5.1 (6.1)system Heisann,ny her på forumet så dette er min første post

Holder på og pusse opp en del av huset for min bedre halvdel,en ca 85 kvm stor sal som hun skal bruke til Forskningssenter og her skal hun også kjøre video (projektor) og lyd i 5.1 (6.1)format.....

Det jeg har fra før er en Panasonic SA-HE100 (6x100w) receiver og en 12" Cerwin-Vega Sub (300w?) Disse komponentene kommer til å bli byttet etterhvert,i allefall recieveren (Hvis den blir for liten i denne salen)

Det jeg trenger Deres hjelp til,er å finne et passende høytaler-system (4 satelitter+Senter(senter bak))til det jeg har allerede...Budsjettet til høytalerne bør ikke overstige 10-12000,- kr.

Har hørt en del ting på Klipsch sine systemer og synes disse spiller vanvittig bra men alle merker er interessante... ;-)

Så hvis det er noen av Dere som har erfaringer/innspill å komme med, så hadde jeg satt stor pris på det

Her er forresten link til samboerens hjemmeside sånn at dere kanskje får en forståelse for hva vi skal bruke salen og utstyret til www.ocean-sounds.com

På forhånd Takk og med ønsker til alle om en fortreffelig helg :-P

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et såå stort rom kommer du ikke langt med satelitter. Du bør ha store høyttalere i hvert hjørne i tillegg til center for å fylle et så stort rom med lyd. Til store høyttalere må du også ha en tilstrekkelig sterk forsterker.

Ta en titt på www.fyndborsen.se feks for å finne rimelige høyttalere.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    I et såå stort rom kommer du ikke langt med satelitter. Du bør ha store høyttalere i hvert hjørne i tillegg til center for å fylle et så stort rom med lyd. Til store høyttalere må du også ha en tilstrekkelig sterk forsterker.

Ta en titt på www.fyndborsen.se feks for å finne rimelige høyttalere.

Hei og takk for kjapt svar :smile:

Har også tenkt på litt større høytalere,kanskje disse "Klipsch Synergy F2 Cinema" kan gjøre susen??

http://www.bmaudio.no/default.asp?mn...g=Info&pID=242

På forhånd takk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et så digert rom vet jeg ikke helt hvordan det vil høres ut med så små høyttalere bak. 4 stk gulvstående og en stor center er sikkert ikke dumt. Jeg vil heller foreslå:

Center: IB C360
    Front og surround: IB 50
    Receiver: H/K AVR-635

Mulig jeg går bittelitt over budsjettet ditt her, men tar du kontakt med de respektive butikkene klarer du kanskje å dra totalsummen under N.kr 20000,-.

For gode priser på Klipsch kan du og prøve å ta kontakt med www.ljudgaragen.se. Hjemmesidene er merkelige, men prisene er flotte.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et så digert rom vet jeg ikke helt hvordan det vil høres ut med så små høyttalere bak. 4 stk gulvstående og en stor center er sikkert ikke dumt. Jeg vil heller foreslå:

Center: IB C360
    Front og surround: IB 50
    Receiver: H/K AVR-635

Mulig jeg går bittelitt over budsjettet ditt her, men tar du kontakt med de respektive butikkene klarer du kanskje å dra totalsummen under N.kr 20000,-.

For gode priser på Klipsch kan du og prøve å ta kontakt med www.ljudgaragen.se. Hjemmesidene er merkelige, men prisene er flotte.
    Hei,og igjen takk for kjapt svar Men dette blir nok litt i dyreste laget for meg :-|

Har du noe kjennskap til PSB sine høytalere?

Fant et oppsett til salgs som består av følgende:

1 par Psb image T6 (sorte)
    1 Par Psb image T65 (Bøk)
    1 stk Psb image C6 (sort)

Er dette noe og satse på,eller er det bare bortkastede penger?! :-?

På forhånd takk

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB er meget bra..
    Men er ikke sikker på hvordan det passer sammen med ditt oppsett.
    Høres uansett lovende ut:-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet T65 har fått gode kritikker, og disse vil sikkert lage liv foran, men hva er T6? Gulvstående? Du får sannsynligvis et problem med å drive disse høyttalerene med din receiver. Den er neppe sterk nok, og du må være forsiktig så du ikke sprenger høyttalerene.

Hva er budsjettet ditt til receiver? Hvis du skal beholde den gamle må du kjøpe mindre høyttalere, og det vil ikke akkurat greie å fylle et så stort rom med lyd.

Har din receiver pre-out?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med :
    2 par Proson Reality 62MkII
    4 stk Proson PA150

Da kan du velge om du vil koble dette på pre-out eller høyttalerutganger. Center kommer i tillegg, men jeg fant ikke Proson Reality 52MkII noe sted. Hmm...

Edit: Her

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    PSB er meget bra..
    Men er ikke sikker på hvordan det passer sammen med ditt oppsett.
    Høres uansett lovende ut:-)

Hei og takk for svar...

Har også hørt gode ting om PSB,og da jeg kan få hele denne pakken brukt for ca 10000,- så frister dtte veldig :-P :grin:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet T65 har fått gode kritikker, og disse vil sikkert lage liv foran, men hva er T6? Gulvstående? Du får sannsynligvis et problem med å drive disse høyttalerene med din receiver. Den er neppe sterk nok, og du må være forsiktig så du ikke sprenger høyttalerene.

Hva er budsjettet ditt til receiver? Hvis du skal beholde den gamle må du kjøpe mindre høyttalere, og det vil ikke akkurat greie å fylle et så stort rom med lyd.

Har din receiver pre-out?
    Heisann og igjen takk for svar

T6 er gulvstående høytalere ,her er foresten bilde av hele systemet

Når det gjelder recieveren,så vil denne bli byttet ut i løpet av kort tid :wink:

Skal forresten sjekke om den jeg har har pre-out.....det hadde den ikke :-? :-|

MEN!! Hvis jeg kjøper disse høytalerne så får jeg jo litt penger til overs,dvs jeg kan legge ca 5-7000,- i en ny reciever :smile: Forslag??

På forhånd takk

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VortexSurfer
    Heisann og igjen takk for svar

T6 er gulvstående høytalere ,her er foresten bilde av hele systemet

Når det gjelder recieveren,så vil denne bli byttet ut i løpet av kort tid :wink:

Skal forresten sjekke om den jeg har har pre-out.....det hadde den ikke :-? :-|

MEN!! Hvis jeg kjøper disse høytalerne så får jeg jo litt penger til overs,dvs jeg kan legge ca 5-7000,- i en ny reciever :smile: Forslag??

På forhånd takk
    I den prisklassen 5-7k, så finner du mye snadder, da klarer du fint å finne en receiver som drar de høyttalerne. Sjekk her på torget, finn.no, audiophile.no, qxl.no etc. Du bør kanskje finne en som har pre-out slik at du senere eventuelt kan koble til effekttrinn :grin:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den høyttalerpakka så bra ut!

Tipper du kan få levert denne for litt over 7000. Den burde dra høyttalerene bra.

Denne er også bra og litt billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke hvorfor folk anbefaller SMÅ ht. fremfor STORE ht. til liten forsterker. Det er faktisk slik at i de aller aller fleste tilfeller så vil en gulvstående toveis ha vesentlig mer volum ut enn tilsvarende "bokhyllehøyttaler". Men når det er snakk om dobble basser og lave impedanser kan det bli tungt for en liten pjokk

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=pnerbye]Den høyttalerpakka så bra ut!

Tipper du kan få levert denne for litt over 7000. Den burde dra høyttalerene bra.
    QUOTE]

Flott at du likte høytalerne,synes selv de ser bra ut ;-)

Når det gjelder den over,hvordan blir det med moms og sånt inn til norge?? :-?

På forhånd takk :-P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trekker fra svensk mva når du betaler med visa og velger leveringsadresse i Norge. Frakt kommer på ca 400 SEK. Når pakka kommer til Norge får du etter hvert et MVA krav og et spedisjonsgebyr fra speditøren.

Prisen på AX2AV er 8545,-. Kursen er nå på ca 83. I og med at svensk mva og norsk mva er på 25% er det lite poeng å trekke fra og legge til. Deretter plusser du på frakt og gebyr. Dermed vil jeg tro at du kan få Pioneer VSX-AX2AV-S til rundt 1000 lappen billigere enn prisen du ser i SEK på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har psb 6t, pluss den centeren og de største stativhøyttalerne som bakhøyttalere... og jeg er veldig fornøyd...
    Kjører med en sony reciever nå, men har tenkt litt på de som er anbefalt her, pioneer 1015 eller ax2. skal visst være bra..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •