Vakre designhøyttalere - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 457
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha, du sier noe der Akto

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at mange vil synes dette er stygt som juling, men alle har jo en TV i stua, og den er også stygg, selv om den er flat.
    -nyeht_medium-1-jpg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dt er brutalt, gjør det da ikke stygt...
    Ellers må jeg gi min stemme til B&W 800 signatur i piano finish......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det både ser brutalt og rått ut jeg:wink:

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    di fleste kvinnfolk som har vert nede på mitt rom å sett usherene (cp6381) kunne faktisk godt hatt disse hjemme i stuen selv... hadde det ikke vert for di koster 30k da selvfølgelig! :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    di fleste kvinnfolk som har vert nede på mitt rom å sett usherene (cp6381) kunne faktisk godt hatt disse hjemme i stuen selv... hadde det ikke vert for di koster 30k da selvfølgelig! :wink:
    Nå synes jeg du skryter litt mye her?? Er helt enig med deg og kvinnfolk'a, utrolig pene høytalere!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

Jeg synes denne så mer ut som en av UP sine laser-fartsmålere enn en høytaler.;-)

En høytaler er vel mer ett av de viktigste leddene i i Hifi kjeden og noe som skal omsette elektriske siganler fra effekt forsterker over til hørbare lydbølger.

De få konstuksjonene som både ser fine ut og som spiller bra, er vel det jeg vil angi er skikkelige "design" høytalere, men er det bokstøtter som jeg synes den høytaleren over mer ligner på, så tror jeg man bør kjøpe seg noe annet.

Har forøvrig ikke lyttet til denne konstruksjonen, men med det bass/mellomtone elementet får jeg litt bange anelser.

Edit: Argumenter som at man burde la fler kvinner ta seg av designet av høytalere, fordi de fokuserer mer på utseende enn på lydkvaliteten, synes jeg både kan ansees som en fornærmelse av kvinner, og for alle de som bryr seg litte grann om lydkvaliteten de vil ha i hifi anlegget.
    Det er i alle fall min mening.
    Fan hvor de ligna da UP har god smak

Elacen har fått veldig gode anmeldelser for LYDEN. Jeg har selv hørt de, og de er veldig gode. Uvanlig bra bass for så små høyttalere! Storebroren, Elac 330 JET, ble testa i første nummer av norske FIDELITY. Der fikk de en meget god omtale, "selv om" de mente at også designet var uvanlig bra!. Både Elac 205 JET(mer ordinær design) og 330 JET ble nominert av LydogBilde i årskavalkaden for etpar år siden. Det er faktisk ikke slik at store elementer = god lyd, om du trodde det. Eller var det sølvfargen på bass/mellomtoneelementet du reagerte på?

Vet forøvrig ikke om du virkelig har lest overskrifta på denne tråden, "ask4me2", men tråden handler faktisk om vakre høyttalerdesign. Om du anser det for å være en fornærmelse av kvinner og lydkvalitet, så tror jeg du bør tenke deg om en gang til Slapp av og stress ned. Hi-fi verdenen går ikke under bare fordi vi diskuterer stygge og pene høyttalere på dette forum..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg vet at mange vil synes dette er stygt som juling, men alle har jo en TV i stua, og den er også stygg, selv om den er flat.
    -nyeht_medium-1-jpg
    Er vel ikke akkurat siste skrik på interiør og designfronten, men det er absolutt tøft og rått. Kunne tenkt meg det der oppsettet sjøl..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad i subwooferen min jeg da. Den er stor, men i mine øyne også et flott møbel. Her fra brosyren fra 1982:
    http://www.lansingheritage.org/image...460/page04.jpg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner JBL sånn dem var for noen år tilbake jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart jeg også. Den gang var både kabinettene et skikkelig håndtverk. Og elementer i en klasse for seg selv.
    Se bare på diskantelementet i mine høyttalere. 5 kilo magneter på en diskant.
    Og ikke bare det... det er av Alnico. Kostbare greier. Ikke noe plast, ikke noe dilldall. Nei, desverre så har de ikke råd til å lage slikt idag.

IMM

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    Hehe blir nesten litt som det har blitt med AVforum t-skjortene. Alle ville ha, men få kjøper når tilbudet ligger ute...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jbl dd44000

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber stradivari! Med litt småfet elektronikk

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en vag feeling om de høyttalerne krever litt med plass rundt seg.

Eller kanskje han er japaner.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her noe for musikkelskere....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ppp

Elacen har fått veldig gode anmeldelser for LYDEN. Jeg har selv hørt de, og de er veldig gode. Uvanlig bra bass for så små høyttalere! Storebroren, Elac 330 JET, ble testa i første nummer av norske FIDELITY. Der fikk de en meget god omtale, "selv om" de mente at også designet var uvanlig bra!. Både Elac 205 JET(mer ordinær design) og 330 JET ble nominert av LydogBilde i årskavalkaden for etpar år siden. Det er faktisk ikke slik at store elementer = god lyd, om du trodde det. Eller var det sølvfargen på bass/mellomtoneelementet du reagerte på?
    Vet ikke hvor du fikk det fra at jeg mener og tror store elementer = god lyd, men som du jo også angir selv "Uvanlig bra bass for så små høyttalere!"....;-)

Som jeg selv anga så har jeg ikke hørt på den gjeldende "UP" Elac konstruksjonen, men har hørt hva enkelte godt konstruerte små høytalere klarer dersom de matches med god elektronikk i forkant, noe som kan imponere på mange måter, men som ofte betyr at man for mange musikk innspillinger alikevell mangler muligheten til å få til overbevisende lydtrykk nedover i bass området, men som kan spille bra i mange sammenhenger. Små membran areal og baffel har ofte sine fordeler det også, men jeg har hørt litt hva virkelig store mebran arealer som man finner i en del dipole Elektrostater og Magnestater kan gjøre med fremføringen av mye av det kildemateriale jeg liker å høre på, og er noe av grunnen til at Elac konstruksjonen faller i gjennom, enda før jeg har hørt denne.

Sitat Opprinnelig postet av ppp
    Vet forøvrig ikke om du virkelig har lest overskrifta på denne tråden, "ask4me2", men tråden handler faktisk om vakre høyttalerdesign. Om du anser det for å være en fornærmelse av kvinner og lydkvalitet, så tror jeg du bør tenke deg om en gang til Slapp av og stress ned. Hi-fi verdenen går ikke under bare fordi vi diskuterer stygge og pene høyttalere på dette forum..
    Joda er fullt klar over overskriften til denne tråden, og har tidligere angitt noen av de høytaler designene jeg faktisk synes er vakre og har sansen for, både pga utformingen og lydkvaliteter.

Mener du ppp at Vakre Designhøytalere = Liten høytaler laget av metalliske og plast materialer ?

Hvor vakker en høytaler er kommer vel mye ann på smaken til den som utaler seg, og er vel derfor egentlig vanskelig å diskutere hvis målet er å bli enige med hverandre. Vakre designhøytalere kan vel mange ganger oversettes med både selve formgivingen av høytaleren material valg osv, men også ta med mer enn de fysiske ytre egenskapene av konstruksjonen, og faktorer som hvordan lyden blir fremført i lytterommet er vel også en ganske vesentlig del av det å i det hele tatt ta med seg høytalere inn i hus, og vakre gjenstander å ha i en stue trenger vel strengt tatt ikke være på størrelse med skoesker.

Når det gjalt
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Argumenter som at man burde la fler kvinner ta seg av designet av høytalere, fordi de fokuserer mer på utseende enn på lydkvaliteten, synes jeg både kan ansees som en fornærmelse av kvinner, og for alle de som bryr seg litte grann om lydkvaliteten de vil ha i hifi anlegget.
    Det er i alle fall min mening.
    så var det egentlig ment på denne utalelsen

Sitat Opprinnelig postet av fabian
    ......Og sant som du sier, det burde komme fler damer til i design avdelinger rundt om i verden. De har kanskje ikke greie på lyd, men veldig mange vet hvordan de vil at ting skal se ut!
    Det finnes faktisk visse fysiske sammenhenger når man skal overføre energien fra et elektronisk signal til lydbølger i et fysisk lytterom, og mange kvinner har faktisk en ganske god andel av "gull hørsel" og greie på musikk, samt at menn kan absolutt se skjønheten i formgiving vi også, så slike litt "fordummende" og "bås" settende utalelser det ble litt for kategorisk etter min smak, selv om jeg kanskje kan på inelgget mitt virke litt mer neggativ og kanskje til og med litt sint, noe som jeg absolutt ikke er. ;-)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og da var vi faktisk kommet til et nivå der kvinnfolkene ska fortelle oss hva som er pent, fordi de fleste er så tøfler at de ikke er istand til å stille opp mot dama og si at høyttalerne er en del av hobbyen, og det får hun bare finne seg i!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Sonus Faber stradivari! Med litt småfet elektronikk
    Haha, 1 meter mellom høyttalere til 300k :grin:

Dette må vel være å rope JEG ER NYRIK ELLER ØNSKER Å INBILLE FOLK AT JEG ER RIK!!!!

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -victoria-tower-speakers-waterfall-jpg