Vakre designhøyttalere - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 23 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 457
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pent

Må jo at jeg synes høytalere som er rene i stilen er ganske pene så der blir B&W DM684 i sort en favoritt. Ellers har jo DALI Euphonia noen pene modeller med flott treverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

disse er ganske stilrene

Smaken og trender forandrer seg, men ikke god design.

Waterfall Audio Niagara.

mer info.
    WaterFall Audio - Créateur d'enceintes acoustiques en verre

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av medlydforøyet

Waterfall Audio Niagara.

mer info.
    Waterfall ser helt fantastiske ut. Har lenge hatt planer om å høre dem, men får aldri somlet meg til det.

Jeg synes faktisk modellen under denne er finest, og også den jeg hadde tenkt å lytte til (Victoria). Niagara har jo i tillegg en svulstig pris for å si det mildt.
    Senteren og veggmodellene har også en veldig bra design.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av medlydforøyet

Waterfall Audio Niagara.

mer info.
    Mulig noen/mange syns det er god design. For meg er dette skivebom. Men som sagt mange ganger i denne tråden, så er det ikke lett å bli enige om hva som er pent og ikke.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rockport Technologies Arrakis

Kanskje større enn man skulle tro?

Velger å legge til et par ekstra bilder av Krell Modulari Duo:

Ser da ihvertfall ut som kvalitet, mener jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan opplyse om at Rockport´s modell under Arrakis, Altair, er på vei til meg nå, sammen med et par Ankaa fra samme produsent. Dette er de flotteste høyttalerne jeg noen gang har sett. Det er ikke så lett å få inntrykk av utseendet bare fra bilder, fordi høyttalerne har så mange kurver, og de virker både mindre og større enn bildet skulle tilsi.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Rockport Technologies Arrakis
    Ooooooo du hildrande du 8) Dette var mye svulmende former! Bringer jo tankene til KEF Muon.

BTW litt av et lytterom også

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blekansikt
    Kan opplyse om at Rockport´s modell under Arrakis, Altair, er på vei til meg nå, sammen med et par Ankaa fra samme produsent. Dette er de flotteste høyttalerne jeg noen gang har sett. Det er ikke så lett å få inntrykk av utseendet bare fra bilder, fordi høyttalerne har så mange kurver, og de virker både mindre og større enn bildet skulle tilsi.
    Intet annet å si enn gratulerer så meget!
    Så ut som en flott høytaler uten at jeg noe som helst om dem.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper du fra? I Europa er det jo ingen nærmere forhandlere enn i Frankrike.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvor kjøper du fra? I Europa er det jo ingen nærmere forhandlere enn i Frankrike.
    Mange som handler high-end fra Audiogon i allefall. Har vært noen Rockport modeller der, og det er en del selgere som sender "worldwide".

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transmission Audio Ultimate ser ikke så gal ut.
    Problemet er vel at dette er et system som er rimelig stort og dyrt:

These pictures show the part of the ULTIMATE system that takes care of the HF/MF frequencies. A total of 32 meters of 2" ribbons - and 2 meters of 1" ribbons - per channel!

These total of 68 meters of ribbons for the full system with a never heard of Xmax of 16mm p-p for the MF ribbons and 8mm p-p for the HF ribbons gives a fantastic headroom and a distortion figure below 0.02% @ 99dB SPL.

Each channels ribbon sections have a total of 652 superstrong Neodymium magnets. This gives an impact and "slam" that has to be heard to be believed. And the micro-dynamics gives a new meaning to the word "resolution".

This frequency range is of major importance since many formants start in the 50-400Hz range. We investigated the market in search of a woofer capable of matching our 2" ribbons, sharing many of the aluminum membranes properties. In the end we found it necessary to design our own woofers. Again it is a cooperating work between Bo and Ted Jordan.

The result is an 8" aluminum cone woofer that measures and sounds better than anything we have heard so far. Bolted to the massive baffle is 24 wide band low resonance woofers - per channel.

These woofers represent the best possible transit into the subwoofer domain, shown down below.

Alternativt Design:

Available in two different designs and style but with the same units and performance parameters, here is the low end extension. Each and every panel (of which there are 4 in ULTIMATE), consist of 10 powerful 15" woofers with a free air resonance of 16Hz.

The total of 40 x 15" woofers on 4 independent panels will move a lot of air. In order to be able to accomodate them wherever it is suitable, the Sub woofers are available in two different designs as can be seen on these pictures.

The one to the right can be in-wall mounted in order to save real estate. The Sub woofers are designed to exactly match the sound properties in the ULTIMATE setup.
    Transmission Audio Inc.

...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SERIO, Waterfall Audio

De fleste legger jo inn bilder av store ting, så tenkte å legge inn noe lite og pent også. Er jo ikke alle som eier et slott eller har en million på banken

Materialvalg er også noe som henger sammen med begrepet design.
    Serio er laget av ekte glass og aluminium.

Funksjon skaper også ofte en fin form, se på Jaguar E-type eller en vakker kvinne.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Waterfall har mange fantastisk flotte modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til denne høyttaleren, men jeg likte bilde, så jeg tok et kjapp søk på "nettet" ... utsalgspris i USA $91000 stemmer dette ??
    Dette skulle vel gi en pris på drøye 700000 kr i Norge slik kursen er nå ,- til den prisen bør de viiirkelig være flotte ja...

Gratulerer med nye høyttalere ,- håper du kommer tilbake med en tilbakemelding når du har fått de i hus..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Du har rett i at nærmeste forhandler er i Frankrike.

Jeg har nettopp flyttet hjem fra Indonesia, etter å ha bodd og jobbet der i 2 år. Et par ganger i uka passerte jeg den lokale Rockport-distributøren, og ganske så ofte stoppet jeg innom for å høre på høyttalerne. På de første besøkene hørte jeg kun på Rockport Mira og Mira Grand, altså 2 rimeligere modeller. Det tok ikke lang tid før jeg var helt hektet på merket, og spesielt lyden av Mira Grand, så jeg bestemte meg for å kjøpe disse. Ved et senere besøk tok den lure distributøren meg med til high end-rommet deres, hvor Rockport Altair var oppkoblet med Sim Audio Moon´s beste elektronikk. For meg ble dette en meget dyr lyttesession ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i at nærmeste forhandler er i Frankrike.

Jeg har nettopp flyttet hjem fra Indonesia, etter å ha bodd og jobbet der i 2 år. Et par ganger i uka passerte jeg den lokale Rockport-distributøren, og ganske så ofte stoppet jeg innom for å høre på høyttalerne. På de første besøkene hørte jeg kun på Rockport Mira og Mira Grand, altså 2 rimeligere modeller. Det tok ikke lang tid før jeg var helt hektet på merket, og spesielt lyden av Mira Grand, så jeg bestemte meg for å kjøpe disse. Ved et senere besøk tok den lure distributøren meg med til high end-rommet deres, hvor Rockport Altair var oppkoblet med Sim Audio Moon´s beste elektronikk. For meg ble dette en meget dyr lyttesession ;-)
    Haha, kul historie. Bilder er selvsagt så obligatorisk at det er vanskelig å sette ord på det.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha Soavo 1 i pianolakk er bare en deilig høyttaler....

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu

Yamaha Soavo 1 i pianolakk er bare en deilig høyttaler....
    +1

den er smooth

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digger Elac 609 jeg da... men av en eller annen grunn får jeg skikkelig Nazi fornemmelser når jeg ser dem...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synergy horn. Forsegjort design.