Valg av billig senterhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av billig senterhøyttaler

Trenger ny senter, har i dag Dali Concept senter og er kjempefornøyd! Men den er for stor, trenger en som er maks 44cm i bredden. Da har jeg sett på følgende:

B&W LCR 3 - 1990kr hos Hifiklubben.no
    Gale 4050C - 1098kr hos Hifiklubben.no
    PSB Alpha C - 2157kr hos Deal.no

Noen anbefalinger?? Evt. andre anbefalinger i denne prisklassen? Vil helst ha sort!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt over ditt budsjett kanskje...

men jeg ville sett på Dali Ikon Vokal 1 ( den minste i IKON-serien. ) Denne er meget liten, og passer inn som et komponent i et evt. rack. Lyden er også overaskende bra til å være så liten.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bache83
    Trenger ny senter, har i dag Dali Concept senter og er kjempefornøyd! Men den er for stor, trenger en som er maks 44cm i bredden. Da har jeg sett på følgende:

B&W LCR 3 - 1990kr hos Hifiklubben.no
    Gale 4050C - 1098kr hos Hifiklubben.no
    PSB Alpha C - 2157kr hos Deal.no

Noen anbefalinger?? Evt. andre anbefalinger i denne prisklassen? Vil helst ha sort!
    Kan du poste noen bilder av oppsettet ditt? Hvis du har Concept-høyttalere ville jeg ikke valgt en annen center, kan bli forskjellig lydsignatur og DET er kjedelig :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere ser har jeg det meget trangt her. Før hadde jeg selvfølgelig centeren oppå tv'en, men nå som jeg har kjøpt LCD funker jo ikke det lengre! Så det jeg hadde lyst til var å sette DVD-spilleren ned oppå forsterkeren, slik at jeg kan ha en center der DVD-spilleren står i dag. Forferdelig irriterende å ha den oppå den ene fronten! hehe :grin:

Front: Dali Concept 6
    Receiver: HK AVR 240
    DVD: HK DVD 23
    TV: Samsung LE32M61B

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere ser har jeg det meget trangt her. Før hadde jeg selvfølgelig centeren oppå tv'en, men nå som jeg har kjøpt LCD funker jo ikke det lengre! Så det jeg hadde lyst til var å sette DVD-spilleren ned oppå forsterkeren, slik at jeg kan ha en center der DVD-spilleren står i dag. Forferdelig irriterende å ha den oppå den ene fronten! hehe :grin:

Front: Dali Concept 6
    Receiver: HK AVR 240
    DVD: HK DVD 23
    TV: Samsung LE32M61B
    Ja, den der var ikke enkel å løse gitt :wink: Litt vanskelig å se av bildet, men er veggen også helt inntil høyre fronthøyttaler? Er det plass for et litt større rack?
    Jeg ville heller vurdert å finne meg ett nytt rack som også tilpasser centeren din. NB. Du kan ta kontakt med en møbelsnekker eller et firma som lager kjøkkeninnredninger, de lager racket akkurat slik du vil ha det og det er faktisk ikke dyrt :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et så trangt oppsett ville jeg kuttet ut senterhøyttaleren. Du kan ta i bruk den senteren du allerede har den dagen du får bedre plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke jeg må få meg en ny rack ja.....men har letet og letet......ikke lett å finne noe som passer!! Noen som vet om noen nettsider? Vil helst ikke ha glass, og så bør den jo ikke være så sinnsykt dyr heller da.....gidder ikke å gi 5000kr liksom.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein løsning er jo sette opp ei hylle pakk tv på veggen, og sette senteren oppå der. Har sett at det er mangen som har gjort det. Skal gjøre det selv, men har bare ikke kommet så angt enda. Ein kompis av meg har gjort det, og det blei fint og ikke noe forandring i lyd'en som jeg og han kunne høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg leter litt rundt etter en ny rack jeg..........skal jo til å pusse opp her også, og få fjerna den stygge tapeten! Da er det jo greit å kjøpe noe nytt som passer inn Plassen blir også bedre etterhvert, da den sengen som står til venstre skal bort! Så da får jeg 1,5m til å boltre meg på

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg leter litt rundt etter en ny rack jeg..........skal jo til å pusse opp her også, og få fjerna den stygge tapeten! Da er det jo greit å kjøpe noe nytt som passer inn Plassen blir også bedre etterhvert, da den sengen som står til venstre skal bort! Så da får jeg 1,5m til å boltre meg på
    Da blir det nytt rack vel :grin: Kan ikke bytte ut godcenteren din i noe dårligere vet du :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo sette centern under tvn? la tvn stå oppå centern that is... bør ikke være noe problem.. tåler såpass :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukt