Cobalt-center Til Focal Profile 918?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cobalt-center Til Focal Profile 918?

Hei godtfolk

Har ett spørsmål angående ovennevnte! En kompis av meg har Focal Profile 918. Han er på jakt etter center og lurer litt på Cobalt-centeren.
    Vil denne "holde mål" for høyttalerne? Eller synes dere han skal gå for Profile-centeren. Det er jo vesentlig prisforskjell på disse, nesten 10k.
    Synspunkter tas imot med åpne armer.

Det nevnte utstyret ser forøvrig slik ut:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av JmLab-folket Vet dere har meninger! Kom med dem

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ingen mulighet til å lytte på disse? Det sitter jo ulike diskantelementer i cobalt og profile, men om det har stor betydning for klangen vet jeg ikke. Det er jo også helt andre forsterkerkrav til profile senteren, noe kompisen din bør tenke på.
    Edit: Slettet forslag om reise til bærum da det er litt langt fra troms ops:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har du ingen mulighet til å lytte på disse? Det sitter jo ulike diskantelementer i cobalt og profile, men om det har stor betydning for klangen vet jeg ikke. Det er jo også helt andre forsterkerkrav til profile senteren, noe kompisen din bør tenke på.
    Edit: Slettet forslag om reise til bærum da det er litt langt fra troms ops:
    Takker for svar Marantz. Joa prøvelytting er vel mulig. Vi har oss da noen Osloturer iløpet av et år, men når man vil ha noe, så vil man ha det med en gang
    Er ikke Profile-centeren like lettdrevet som frontene da, de er ihvertfall ekstremt lettdrevne. Fantastisk lyd av disse Profilene forresten.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner som sagt ikke Profile serien så godt, men jeg tenker mer på at profile senteren tross alt har et ekstra element som trekker strøm sammenliknet med cobalt senteren. Har selv en Electra cc900 og der blir recieveren min (yamaha rx-v757) litt i minste laget. Jeg har ihvertfall store planer om å gi mer guffe til senter, enten med effekttrinn eller en kraftigere reciever. Hva slags reciever har kompisen din?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg kjenner som sagt ikke Profile serien så godt, men jeg tenker mer på at profile senteren tross alt har et ekstra element som trekker strøm sammenliknet med cobalt senteren. Har selv en Electra cc900 og der blir recieveren min (yamaha rx-v757) litt i minste laget. Jeg har ihvertfall store planer om å gi mer guffe til senter, enten med effekttrinn eller en kraftigere reciever. Hva slags reciever har kompisen din?
    Han har en Onkyo TX-SR 603, dvs han hadde, nettopp solgt, fordi han skal ha en med pre-out til alle kanaler, tipper han tenker effekt han også
    Har du erfaring med Cobalt senteren? Og hvordan er cc900? Den er jo grom den.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt på å kjøpe colbalt senter siden jeg har cobalt 826s fronter, men fikk en bra pris på electra senter. Dette funker etter min mening utrolig bra sammen.
    Siden kompisen din satser på pre-out med ekstra effekttrinn bør ikke mangel på kraft bli et problem. Hvis han har budsjett til profile er nok den det beste valget, da like høyttalere vil spille mer sømløst i surround.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •