CV CLSC 15s - vegger/gulv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer BKB sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV CLSC 15s - vegger/gulv

Hepp..

først litt specs:
    Front: CV V-12f
    Forsterker: Omnitronic P-500 PA effektforsterker (2x250w) som front er koblet i.
    Surroundforsterker: Yamaha sak av den litt eldre typen(1995-2000 et sted), effektforsterker koblet i pre-out.
    Sub: Som topic sier, CV CLSC 15s. Koblet rett i subutgangen på Yamahaen.
    Kabler: Supraply 6,6mm til front. Paragold? husker ikke helt navnet, 5m subkabel til ca 400kr til sub ihvertfall. (Relevant med kabelinfo? sikkert ikke)

To the case:
    Kjøpte subben fordi jeg ville ha litt mer trøkk i riggen - og det fikk jeg forsåvidt også, men ikke som hos de andre jeg har hørt på denne subben..

Har hørt på denne subben 2 andre steder:

Den ene gangen var det plassert 2x CLSC 15s og 4x CLSC 215 kobla på totalt 5 NAD effektforsterkere i et ca 15kvm stort rom. Magesekken hoppa typ 10cm hver gang bassen trøkka så en reell feeling fikk jeg nok ikke av subben den gangen

Den andre gangen var hos en kamerat av meg på et mye større areal, og der føltes bassen stram, dyp og fin. Forøvrig hos "St3ffaN" som har lagt ut riggen sin under "minhjemmekino".
    Bygget han har opplegget i er av bra konstruksjon.

Huset jeg har anlegget mitt satt opp i er av laber "kvalitet". Dårlig gulv/vegger, mye påbygg og økonomi-snekring. Størrelsen på rommet er vel ca. 25-30kvm.

Det jeg lurer på er om det har så mye å si på lyden? Og eventuell endring i plassering eller andre måter å få fram den beste lydopplevelsen, uten å rive opp halve huset.
    Har forresten en ca 2mm tykk marmorplate mellom sub og gulv i håp om at det skulle bedre seg en smule.

På forhånd takk for alle svar

BKB

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke forvente så mye av subben. Har en selv. Er ikke spessielt fornøyd med den. Var nok de 4 CLSC 215'ene som lagde mesteparten av trykket

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si meg mest enig med Zync, tror det car de 4 som lagde mest lyd her

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du spillerlavt og guffer på med subben så hjelper den til og den hjelper til med film. Men når man har koblet den til en surround reciever og som jeg hadde clsc 215 ble alt rot. Når man har så store høyttalere vil man jo at man skal få nytte av bass arealet og da fungerer det ikke når de laveste tonene blir sendt til subben. Og når det kommer til musikk så har ikke den subben sjans i havet til å følge med på frontene. Da er det bedre å gjøre som jeg gjorde å heller selge subben og justere bassen opp noen DB, hvis ikke det går ut over lyd kvaliteten da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •