Fronter til maks 5-7,8 tusen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fronter til maks 5-7,8 tusen

Har sett på Concept 6 og kansje 8... har og tenkt på psb image t65 som eg kansje får kjøpt brukt.. ellers yamaha ns 555 eller NS-515F nokon som veit noko om desse modellene? anbefalinger...?? du kan sjå på kva eg har frå før...
    www.minhjemmekino.no/thor89

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, selv har jeg concept 6 og denon 1804. Skulle jeg valgt igjen ville jeg nok gått for concept 8 eller en annen høyttaler. Ikke misforstå, concept 6 gir et detaljrikt lydbilde og er sammen med concept center og concept 2 en hjemmekino som yter meget bra! Det er heller ved musikk, og da spesielt i punksjangeren jeg føler den mangler noe. Det blir på en måte mest (høyest) lyd i det øvre frekvensspekteret, litt skarp lyd kanskje. Derimot liker jeg samtidig den (for meg) detaljrike lyden i conceptserien, så jeg tror concept 8 ville vært det perfekte (for meg i min prisklasse) valg til både musikk og hjemmekino.

Nå skal det også sies at jeg har blitt anbefalt kraftigere forsterker som svar på dette "problemet", så det kan hende concept 6 har enda mer å by på enn jeg vet

Jeg skumleste forresten lydogbilde-bladet i butikken i dag og la merke til at de faktisk har en test av "akkurat dette" (concept 6 / PSB med fler). Definitivt verdt 59 kr (denne mnd's utgave inneholder ikke film av en eller annen grunn).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller var det i DVD og hjemmekino jeg så det? (skumleste begge da begge manglet film og dermed forsegling, hehe)

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde tatt concept 8 hadde jeg vært deg, jeg skal kjøpe det til sommern tror jeg.

jeg har nå concept 6 som er en bra høyttaler, men den mangler kanskje litt punch. så dali concept 8 tror jeg er veldig bra.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 8 leverer veldig mye for pengene.. Litt utenom tema, men: sparer du tre tusen fra 8, har du råd til Dali Ikon 7 som er en veldig musikalsk høytaler. Siden du nevner høytalere som Concept, vil mest sannsynlig f.eks B&W 604 S3 passe deg utrolig godt, eventuellt 603 S3. Men så må man jo legge vekt på at jo større/tungdreven høytaler man velger, jo mer kreves av kilder/strøm.. og da drar det fort på seg noen kroner.

Lykke til med valget, dersom du kjøper Concept blir du sikkert kjempe fornøyd til prisen.. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil sterkt anbefale..

QLN MKII604... Hør dem hos HifiCenter kjeden.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Suite 2.8 er jo også en kandidat som bør tas med i vurderingen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer el litt ann på hvilken musikk du hører på? eller er det kun til film bruk? om du hører på rock\metal ville eg ikkej valgt dali. selv om det er mange som liker de. synes ikkje eg de passer til den type musikk. de blir litt for skrikende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt den siste serien till psb.men den tidligere image serien spiller mye bedre en concept etter min mening.men har da kunn hørt concept på thule....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NS-777 er nok et bedre alternativ enn NS-555. Sistnevnte mangler gjerne litt i bassen. Ellers er concept en høyttaler som har høstet mye ros her på forumet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det er det ny surroundreciver trådstarter trenger.
    En gammel Sony og en kjip Eltax er ikke akkurat noe jeg ville brukt på såpass gode høyttalere som er nevnt her.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, veit at forsterkerene ikkje er av det beste.. men funker, er trosalt berre 16 år gammel... har foresten lurt på Proson Reality 63 MK II, veit at dere her på avforumet ikkje har proson som favoritt, men den har jo fått god kritikk i lyd og bilde om ikkje annet... lurer på den eller Yamaha NS-515F... :???:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høyrer foresten på for det meste dance/trance/techno og til parabol, ellers til film bruk... skal kjøpe meg ny subb og, har solgt 15" min, tenker på PB10-ISD...??

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er på utkikk etter fronter....
    Har et par Mirage FRx9 jeg skal selge på av torget
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=12&mypage=2
    Når man snakker om pris ift kvalitet så er det dette produktet jeg har vært mest fornøyd med så lenge jeg har hatt hjemmekino.
    Ser på dette som en komplett høytaler i prisklassen. Til musikk (hvis man plasserer høyt. riktig) så trenger man strengt talt ikke egen sub til denne høytaleren, da den har aktiv sidemontert 8" med 100w forsterker.

Ny pris 12990, har fått bud på 6500,-

Hvis det er av interesse så kan man fortsatt by på dem !

Det følger med en test på det siste bildet (litt dårlig kvalitet på bildet men...)

Lykke til med valg av høytaler :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men eg trur eg holder meg til hifi som kan bli fraktet til meg..

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali concept serien vil jeg ikke anbefale. Jeg handlet concept 6 til en kamerat som i utgangspunktet skulle ha et billig anlegg. Han er nå på utkikk etter noe nytt selv om han ikke har hifi interesse som mange her. Han er rett og slett ikke fornøyd med lyden.
    De mangler for mye både her og der for å nå opp i det hele tatt. Spesielt dersom du ønsker å dra på litt med volumknotten. concept 8 blir en "litt mer av alt" versjon av disse, altså ikke spesielt bra synes jeg.

Jeg ville heller satset på Ikon serien, Ikon 6 for eksempel. Eller så er jo Suite 2.8 tusen kroner billigere en ikon 6.

B&W DM604S3 har jeg selv, og de kan jeg bare anbefale dersom du har kraftige forsterkere som driver de godt. De er kravstore.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du alternativer kan du og søke litt på Chorus 716 S i forumet her. Kanskje du til og med har råd til 816 S? Ta en telefon til www.hifihuset.no. Det er utrolig hvor mye lyd det kan bli i 2 stk. 6,5"!

Focal.JMLab er også ganske lettdrevne høyttalere.

Newcomer endsiv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Dali concept serien vil jeg ikke anbefale. Jeg handlet concept 6 til en kamerat som i utgangspunktet skulle ha et billig anlegg. Han er nå på utkikk etter noe nytt selv om han ikke har hifi interesse som mange her. Han er rett og slett ikke fornøyd med lyden.
    De mangler for mye både her og der for å nå opp i det hele tatt. Spesielt dersom du ønsker å dra på litt med volumknotten. concept 8 blir en "litt mer av alt" versjon av disse, altså ikke spesielt bra synes jeg.

Jeg ville heller satset på Ikon serien, Ikon 6 for eksempel. Eller så er jo Suite 2.8 tusen kroner billigere en ikon 6.

B&W DM604S3 har jeg selv, og de kan jeg bare anbefale dersom du har kraftige forsterkere som driver de godt. De er kravstore.
    Jeg synes også consept 6 manglet litt her og der, men consept 8 har jo mellomtone i eget element ikke delt med bassen slik som på c6. Det har jo en del å si .og hvis jeg ikke husker feil så skal det være en annen diskant i c8 også, så de eneste likhetene mellom de to høytalerene er designet.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av endsiv
    Jeg synes også consept 6 manglet litt her og der, men consept 8 har jo mellomtone i eget element ikke delt med bassen slik som på c6. Det har jo en del å si .og hvis jeg ikke husker feil så skal det være en annen diskant i c8 også, så de eneste likhetene mellom de to høytalerene er designet.
    Også byggekvaliteten, altså litt dårlige kabinetter. De er plaget med resonans og "billigkasselyd". Men for all del, C 8 er bedre.
    Jo mer jeg hører på C6 jo mer synes jeg den er direkte fæl.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på hva slags forsterkere dere har hørt Concept 6 på. Den høster lovord i pressen, og jeg selv synes også denne gir mye lyd for pengene. Concept CT derimot blir for spinkel som center etter min mening, og center er den viktigeste høyttaleren i et surroundoppsett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •