XTZ 99W8 og XTZ 70 i 2.1 på gammel stereo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99W8 og XTZ 70 i 2.1 på gammel stereo?

Mine foreldre har et gammelt Pioneer stereoanlegg som muligens er på 2 x 30-40W eller noe. De er lei av de store høyttalerene som fulgte med og vil ha små hvite høyttalere på veggen i stedet. :roll: De skal jo helst ikke betale noe for dette heller. En tusenlapp eller noe. :roll: :roll:

Kan dette fungere?
    XTZ 99 W8
    XTZ 70

Jeg er usikker på hvordan jeg skal koble subben til anlegget, for jeg tviler på at det er noen pre-out til sub. Det er både høynivå og lavnivå innganger på subben, men hvordan bør jeg koble anlegget til subben? Satelittene kan kobles via et delefilter på subben, iflg forklaringene til XTZ, slik at de likevel drives av stereoforsterkeren. Er det venstre og høyre høynivåinngang på subben da eller?

Hvis noen har andre rimelige forslag til 2.1, eller rett og slett et godt forlag til noen gode satelitter som ikke er avhengige av sub så setter jeg pris på det.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og så har jeg lest litt i denne, og kommet til at løsningen skal fungere med høyttalerkabler koblet mellom forsterkers høyttalerutganger til hi-in på sub og med satelittene koblet til hi-out på sub.

Om det låter OK er en annen sak. Noen som vet? Målet er i grunn å få til noe som låter bedre enn de høyttalerene som fulgte med anlegget for 15 år siden. Disse er forøvrig plassert ved siden av hverandre på en dum måte. Med satelitter er det mulig å plassere høyttalerene noe mer fornuftig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •