Velodyne CHT-12R kontra SVS PB10-ISD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var jo et utfyllende svar..
    Det er heller ikke aktuelt å ha noe annet i hus, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nå et ja/nei spørsmål, og i motsetning til politikere så svarer jeg nettopp da enten ja, eller nei :grin:

Kommer det noe som er vesentlig bedre enn SVS så ryker Plusen ut, ingen tvil om det. Jeg gifter meg aldri med merker, jeg pleier helt motsatt å kjøpe forskjellig vær gang for å se om gresset er grønnere på den andre siden. Kun to ganger har jeg erstattet et produkt med et av samme merke: Audio Pro Blue Diamond => Avantek 9, og PB10 => PB12 Plus.

Utfyllende nok :grin: ;-) ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det var nå et ja/nei spørsmål, og i motsetning til politikere så svarer jeg nettopp da enten ja, eller nei :grin:
    Her har iallefall dem noe å lære ja, hehe

Takk for et bedre og utfyllende svar, hørtes mye bedre ut med en gang! Hvordan fungerer resten av anlegget ditt med SVS? Det jeg hørte av Evidence på hifiklubben, synes jeg ikke var veldig "utfyllende", forsvinner ikke "lydbildet" av SVS? Bare spør, av ren nysgjerrighet, igjen

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt ann på hvordan subben blir tuna, akkuratt som det er med alle subber..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kakehode!
    Jeg bor i Haugesund og har en PB12-Plus/2 i et surroundoppsett.
    Denne kan vel ikke sammenlignes med PB10, men du er hjertelig velkommen for en demo.
    PS! Har ikke hatt anledning til å tune den inn enda. :???:

Ta kontakt om dette er av interesse! :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Det kommer helt ann på hvordan subben blir tuna, akkuratt som det er med alle subber..
    Det er jeg klar over, men jeg føler da, iallefall med andre type sub'er, at man mister det "brutale" dem egentlig skal levere. Så er det dette med kalibrering da, det er ikke alle "vanlige-menn-i-gata" som er på Flageborg sitt nivå når det gjelder kalibrering?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg har mere peiling enn de fleste på det området der det skal han ha.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler for å bare svare, ja, jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evidencenes fremste egenskap er at den her behagelig å lytte til, men prisen man betaler er at mikrodetaljer ikke kommer igjenom, og at lyden ikke helt slipper kassene. De har også en tendens til å røre ting litt sammen når det blir komplisert. Men det hjelper meget å la subben spille all bass. De får mere punch, stemmegjengivelsen blir klasser bedre, og mere kontroll i vanskelige partier. Men selv om de blir langt bedre med sub så må de fremdeles se seg slått av et par SBS-01 i en del øvelser.

Nå vil jeg ikke si at Evidence er en dårlig høytaler, langt derifra. Men som de fleste konstruksjoner i den prisklassen har den noen svakheter, og Evidence betaler en pris for å være så ekstremt ørevenlig. Hvis man lytter til musikk over lengre tid, og har en tendens til å bli lydtrett, så er Evidence en høytaler jeg vil anbefale. Er man på utkikk etter mikrodetaljer, prøv noe annet.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subwoofere er meget enkle dyr, og langt det aller meste av hvordan de vil lyde kan forklares utifra målinger. Jeg har brukt en del tid på å lytte til diverse subs, og har så siden sammenlignet det jeg hørte med målinger for å se om mine inntrykk og målingene stemte.

Hvor højt, hvor dybt, og hvor forvrengt vil være de absolut viktigste faktorene til film. Til musik er i mine ører hvor forvrengt en meget viktig del av helhetsbildet. På subber med høy forvrengning mister feks bassen i Gladiator soundtracket all tekstur. Timing er også en faktor, men jeg er ennå ikke sikker på hva som er viktigst av GD og ringing når man skal lese seg frem til hvilken som mest sansynlig vil lyde best.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor disse trådene oppstår gang på gang. Det virker litt som om at noen ikke vil akseptere at SVS kanskje laver de objektivt beste subwooferene i en hver prisklasse hvor de er representert. Da snakker vi om ytelse. At det finnes mennesker som prioriterer andre ting høyere har jeg det helt fint med. Fjernkontroll, lite kabinett, etc. Det er en fri verden, så gjør dine egne prioriteringer. Men det er ingen grunn til å forsvare egne valg med grunnløst snakk om at SVS kun duger til å spille dyp bass.

Om du spoler tilbake i den offisielle SVS tråden vil du finne ut at mange av oss hadde MANGE subs før vi kjøpte vår første SVS, så det er ikke det at vi ikke har prøvd andre ting. Før jeg kjøpte PB10en var personlig rekord i å beholde en sub ca 4 måneder. De var alle sammen mere eller mindre ubrukelige til film, musikk eller i tilfelle med en Cerwin Vega sub; ALT! :grin:

Jeg brukte masser av tid og penger før jeg snublet over SVS, penger og tid jeg heller ville ha brukt på andre ting.

PS! Den subben som PB10en erstattet var en Infinity Kappa Sub som kostet mer enn det dobbelte av PB10en. Den hadde fått positive tests på alle kontinenter, og var en meget vel ansett musikksub, men PB10en var bedre.

Er det noen som tviler så søk etter mine innlegg i den offisiele SVS tråden og du vil se meg endre mening fra å være meget skeptisk, til tvilende, også når den kom, hakeslepp!
    Et meget overbevisende innlegg Manic Miner og jeg tror hvert ord du skriver, så det blir nok en SVS her i huset snart også :grin:

Det er som du skriver j..la irriterende å kjøpe et "ubrukelig" produkt, spesielt når så mye kvalifiserte og antagelig ikke sponset av Lsound ressurser på dette forumet, faktisk har endt opp med tilsvarende svar.

SP. Benyttes det noen form for avansert RK i ditt oppsett, eller er det kun plassering og tuning av den enkelte Sub (ser du har to) som har gitt deg dette Hakesleppet ?

/L

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evidencenes fremste egenskap er at den her behagelig å lytte til, men prisen man betaler er at mikrodetaljer ikke kommer igjenom, og at lyden ikke helt slipper kassene. De har også en tendens til å røre ting litt sammen når det blir komplisert. Men det hjelper meget å la subben spille all bass. De får mere punch, stemmegjengivelsen blir klasser bedre, og mere kontroll i vanskelige partier. Men selv om de blir langt bedre med sub så må de fremdeles se seg slått av et par SBS-01 i en del øvelser.

Nå vil jeg ikke si at Evidence er en dårlig høytaler, langt derifra. Men som de fleste konstruksjoner i den prisklassen har den noen svakheter, og Evidence betaler en pris for å være så ekstremt ørevenlig. Hvis man lytter til musikk over lengre tid, og har en tendens til å bli lydtrett, så er Evidence en høytaler jeg vil anbefale. Er man på utkikk etter mikrodetaljer, prøv noe annet.
    Takk for godt svar, du kjenner iallefall dine produkter ser jeg. Kan nok stemme med opplevelsen jeg fikk på HFk også.. Godt svart!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB10en er solgt, jeg har bare ikke oppdatert signaturen.

Jeg kjørte PB10en uten korreksjon i ca 8 måneder, men jeg hadde en stor peak i rommet mitt som jeg gjerne ville bli kvitt. Etter at BFDen kom på plass falt de siste brikkene på plass og jeg sluttet helt la høytalerene spille bass. Hakeslippet den gang jeg fikk PB10en kom først som et resultat av Darla scenen, og siden når den klarte å gjengi Gladiator soundtracket på en fornuftig måte. Begge deler var noe som Kappa subben ikke kunne.

Jeg kjører nå også Plusen helt uten korreksjon. Det er til dels fordi jeg har flyttet, og har en bedre frekvensrespons, men også fordi jeg er i gang med å svare på et av mine egne spørsmål; Store høytalere, eller små med sub?

Jeg har kjøpt et par SBS-01 som jeg kjører sammen med Plusen, også tester jeg de i mot Evidencene uten sub for å se hva som fungerer best. Jeg har da kuttet ut all romkorreksjon for hvis ikke ville det blitt unfair for Evidencene da Pioneeren ikke kan korrigere under 40hz. Frekvensgangen for begge oppsetene er også meget lik, den største forskjellen er at Evidencene stanser ved 30hz, og at SBS-01 og Plusen fortsetter ned til 10.

Jeg kommer nok til å skrive en hurtig omtale når jeg har lyttet nok til å kunne komme med en endelig konklusjon.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et greit spm er jo hva slags amp du har?

Jeg har en stereoamp uten sub-utgang, og må derfor ha en sub med innebygd delefilter. (Bruker da preout eller terminalene) Har derfor bestilt meg en CHT12R som hentes ut når neste stipend kommer. Kommer og til å prøve å dele signalet til høyttalerne gjennom subben for å se åssen de takler det. Greit for meg som har monitorer..

Jeg syns iaffal CHT12R gjør en formidabel jobb sammenlignet med endel andre jeg har hørt. Siden svs er såpass nytt og lite utbredt i Norge har jeg ikke fått hørt PB10.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun Pioneeren til forsterker, selv om jeg as we speak håper på å få tilslaget på en Rotel RB991 og en RB993.

Jeg har desverre ikke hatt gleden av å høre CHT12R, men som jeg tidligere har sagt så ser den ut til å være en god sub innenfor dens begrensninger. Dvs at den ikke har så voldsomt mye å komme med under 30hz, men i prisklassen som det her er tale om er det helt normalt, og det er PB10 som er unntaket. Så med andre ord, det er ikke noe i veien med CHT12R, det er PB10 som er en abnormalitet :wink:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et rom på ca. 25 kvadrat, vil en enkel PB10 duge,eller snakker vi da om to stk, eller en storebror ?

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett tester hvor de sier at en PB10 kan være nok for rom opp til 40m2. Jeg synes selv at grensen går ved 25m2, men det er selvfølgelig avhengig av hvor tett du sitter på subben, og hvor høyt du vil spille.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som fører Velodyne for tiden? Tenkte det kanskje også ville være greit med en prissammenligning i denne sammenhengen (med mindre de koster det samme da).

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hvem er det som fører Velodyne for tiden?
    Sikkert flere siden Neby er importør. Her i byen er det Hificenter kjeden.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •