Hvor bør jeg oppgradere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Du vil nok få et løft med 2106, Har den komboen selv, men kommer nok til å oppgradere med mer effekt etterhvert jeg og. Det fortjener de
    Med 2106 har du iallefall mulighet til å utvide, samt den har en del annet nyttig snæx.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en oppgradering fra denon 1804 til 2106 i det hele tatt være merkbar? Var ikke litt av argumentene for oppgradering mer krefter`?

Her er forresten spesfikasjonene til min nåværende reciever: http://reviews.cnet.com/Denon_AVR_18...-30573842.html

i mot 2106: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...eiver_Sort.htm

Er det verdt 5000 kr tro? (tror 1804 også kostet noe slik en gang i tiden

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sin VSX 1015 skulle jeg tro var et bra alternativ. Denne finner du med jevne mellomrom på bruktmarkedet. De nye HK-receiverne er også kraftfulle og mye mer musikalsk en de eldre modellene, så de kunne du jo også kikke på :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nonames
    Vil en oppgradering fra denon 1804 til 2106 i det hele tatt være merkbar? Var ikke litt av argumentene for oppgradering mer krefter`?

Her er forresten spesfikasjonene til min nåværende reciever: http://reviews.cnet.com/Denon_AVR_18...-30573842.html

i mot 2106: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...eiver_Sort.htm

Er det verdt 5000 kr tro? (tror 1804 også kostet noe slik en gang i tiden
    Jeg synes det er verdt oppgraderingen. Har man bedre råd, er det jo selvfølgelig ikke dumt å kjøpe en modell eller to større..

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nonames
    .......og mer enn 110 W?
    TJAAA!! 110W er overkill på de høyttalerne der! MEN den denonen der gir aldri i livet 110 W RMS. Watt er ikke alltid watt... Det finnes mange måter å måle watt på. Hvis du for eksempel titter på nad og h/k sine oppgitte effekter sammenlignet med påstemplet effektforbruk bak på ved strømforsyningen vil du finne at forholdet bli mye mer riktig her enn hos f eks denon, pioneer +++. Nå sier jeg ikke noe negativt om disse skryte-på-seg-effekt-receiverene, jeg har en selv (vsx-915), MEN ikke velg receiver på grunnlag av oppgitt effekt!

Hvis du ser på en H/K som kanskje har oppgitt 5 x 45w (totalt 225w) og sammenligner det med strømforbruk som kanskje er 450w vil du se at uteffekten er ca 50% av strømforbruk. Gjør det samme med min vsx-915 så får du vel noe sånt som 7x30W i forhold til oppgitte 7x 100w (tror jeg)... Da skjønner du at noe ikke stemmer.. Det finnes ennå ingen vidunderbox som klarer å gi ut mer effekt enn den forbruker, og det vil heller aldri finnes, selvom man nærmer seg 100% virkningsgrad..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen gang kjørt 7x100 watt kontinuerlig ut av en Denon reciever? Forøvrig er 2106 7 x 90 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,05% forvrengning)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil jeg tro du hører en merkbar fobedring på, ikke minst pga mer effekt, men også på selve lyden. Er det ikke verdt å ta en tur til nærmeste hfk å høre?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •