B&W - 802 eller 801 D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 286
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W - 802 eller 801 D

Heisann,

Vurderer en del høyttalere om dagen, da jeg mest sansynelig bestemmer meg for å bytte utstyr etter sommeren.

Men nå har jeg da tenkt til å vurdere B&W sammen med alle de andre alternativene, men hvilken modell bør jeg ta med i vurderingen.

Jeg har kikket på B&W 802D og B&W 801D.

Hva sier dere om 801D? For meg så er jeg redd basselementet i denne høyttaleren er litt for stort til vanlig musikklytting en hva 802D er. Noen som har formeninger om dette. Det er ikke sagt at alle 15" er trege, men jeg har aldri vært så begeistra for så stor elementer under vanlig musikklytting. Eneste høyttaleren jeg har på følsen av at klarer dette fint, er Usher, da jeg kjenner litt til Usher nå, og har mine tanker om hvordan D2 med 2x15" vil spille.

Jeg vet det står en test om dette i Fidelty, så skal lese denne også

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen, ro deg ned da gutt! Haha :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hø?

Lagde bare denne tråden, for og ikke ødelegge tråden til Gorm.

Er det noen som kan scane testen i Fidelty for meg?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. Da er det greit, forståelig at du ikke vil grise til tråden til Gorm! Jeg er B&W-fan, så liker bedre en B&W diskusjon enn Usher D2, siden toppmodellene i B&W er mine "våte drømmer". (Bare surret med deg i første post)

:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan man gjøre et godt kjøp på 801D/802D her på bruktbørsen tel høsten m.a.o?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall blir jeg med på budrunden.. :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    801D er enormt bra, og har pr dags dato den råeste bassen jeg har hørt. MEN, denne krever ROM! 802D er derimot mye lettere å få til på det rommet du planlegger. Men 803D er nok enda råere der. Nå låter jo BW rimelig forskjellig ifra Usher (iallefall de modellene jeg har hørt.)... Merkelig at du stadig faller inn på BW, men aldri handler.

EDIT: Bassern i 801 er ikke det spor treigere enn i 802!! Bare du har nok "mat" bak de. Og helt ærlig, jeg syns ikke ICEpower er helt gode i det dypeste bassen. Men meg om det. Men du skal opp i høy prisklasse for å få noe som er bra der og da.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bytte ut Usher, tenker du på et anlegg til, eller snakker vi bakhøytalere her ?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppgraderinger bør fortrinnsvis legges inn der man får mest tilbake i forhold til investerte penger. i ditt tilfelle er det åpenbart at å se på for- og effektforsterker samt kilde vil gi deg en mye større forbedring i prosent og musikkglede enn å bytte ut Usherne. på tide å stikke fingeren litt i jorda og trekke pusten.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Er det noen som kan scane testen i Fidelty for meg?
    usherne blir ikke stående lenger nei. hvis du mener du har råd til å kjøpe deg et par B&W 801D til 133 000,- har du sikkert råd til å spandere på deg siste nummer av fidelity :-P

Forøvrig er vel jeg av den oppfatning at det kan være like greit å kjøpe et par 800D med en gang, så slipper du å lure på hva du går glipp av eller hva som kan bli bedre - da har du verdens sannsynligvis beste høyttaler

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut Vaseth mener 801D er den beste i serien mht pris/kvalitet, og mener den hadde koster mer enn 800D hvis den hadde blitt konstruert fra bunnen av... Han mener at det absolut ikke er noe problem med 15" i det hele tatt, og skryter meget av 801D. 4 sider test i siste fidelity

Geir Tømmervik, en langt i fra nøytral part, er ikke nådig i sine utsagn om disse, verken til b&w eller andre testere av de, og går så langt som å hevde konstruksjonsfeil... (friske uttalelser som sagt)

Men Gorm er vel den eneste her som kan svare om disse er verdt pengene for deg...

Hva er galt med dine Usher? Er du ikke fornøyd?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knut kjøpte jo disse høyttalerne så de er nok helt "greie"
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Mulig dere ser et par på bruktbørsen, hvem vet

Men bare så det er sagt med det første, så blir det vertfall ikke utbytte før om 4mnd, jeg er knallfornøyd med Usher, og har ikke tenkt til å bytte, jeg skal are finne ut hvilke kandidater jeg skal se etter når jeg finner ut av dette. Som sikkert sagt tidligere, så skal jeg bytte etter sommerne

Men godt å få litt kommentarer her. Rom osv. er veldig usikkert, kommer tilbake til det når jeg vet mer, så kan vi diskutere ut ifra det. Nå er jeg mest ute etter å finne ut av hvilken modellene som er mest valutta for pengene.

Jeg skal ta meg en lyttrunde på 802D og 801D jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    knut kjøpte jo disse høyttalerne så de er nok helt "greie"
    Hvem er knut? En kjent kar her på forumet eller?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Knut Vaseth mener 801D er den beste i serien mht pris/kvalitet, og mener den hadde koster mer enn 800D hvis den hadde blitt konstruert fra bunnen av... Han mener at det absolut ikke er noe problem med 15" i det hele tatt, og skryter meget av 801D. 4 sider test i siste fidelity

Geir Tømmervik, en langt i fra nøytral part, er ikke nådig i sine utsagn om disse, verken til b&w eller andre testere av de, og går så langt som å hevde konstruksjonsfeil... (friske uttalelser som sagt)

Men Gorm er vel den eneste her som kan svare om disse er verdt pengene for deg...

Hva er galt med dine Usher? Er du ikke fornøyd?
    Hallo, når er han her herremannen fornøyd da?! egentlig begynner han å gå meg på nervene . Makan til en som skifter mening har jeg ikke sett på lenge.. Selv bruker jeg rundt 6mnder med intens testing før jeg finner det jeg er ute etter.

Og har du hørt BW 802 og 801 spillt bra ? eller bare tror du de spiller bra? fordi de ser ut som de gjør, samt er B&W .

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    oppgraderinger bør fortrinnsvis legges inn der man får mest tilbake i forhold til investerte penger. i ditt tilfelle er det åpenbart at å se på for- og effektforsterker samt kilde vil gi deg en mye større forbedring i prosent og musikkglede enn å bytte ut Usherne. på tide å stikke fingeren litt i jorda og trekke pusten.
    det er dette sitatet du burde lese, ikke hvem er knut.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hvem er knut? En kjent kar her på forumet eller?
    Knut Vadset siktar Jfinneru til. Skribent og testar for Fidelety.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Han utbasunerte seg ganske kraftig sist jeg var i prat med han angående diamant-høyttalerne til b&W, og han sa vel omtrent noe slikt: "den diamantdiskanten til B&W kan du få av meg, det er bare propaganda og tull!! står du lenger enn to meter fra høyttalerne er det rene grøten, akkurat som om noen har hengt et ullteppe over høyttalerne"

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Han utbasunerte seg ganske kraftig sist jeg var i prat med han angående diamant-høyttalerne til b&W, og han sa vel omtrent noe slikt: "den diamantdiskanten til B&W kan du få av meg, det er bare propaganda og tull!! står du lenger enn to meter fra høyttalerne er det rene grøten, akkurat som om noen har hengt et ullteppe over høyttalerne"

Han nevnte vel ikke i samme slengen noen overprisa bokser du kunne kjøpe av ham isteden?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo ikke bytte Usher'ne mann!!!! Er du blitt spinna gærn!
    Nå har du et par høyttalere som spiller sinnsykt og har ett vannvittig tøft utseende! Bytte til 801?? Neineinei mann, sikkert en bra høyttaler, men ser jo ut som den er blitt konstruert i fylla :grin:
    Ikke gjør noe du blir å angre på nå! Hør på Jørn, få deg heller bedre elektronikk da :wink:

Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •