B&W - 802 eller 801 D - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 286
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hmm, demorom ja. Da er jeg med.....

Jeg har faktisk vært hjemme hos folk i Norge som har utstyr i samme klasse. Men dette er ikke folk som føler noe behov for å vise utstyret frem, desverre...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes heller ikke disse bildene så fake ut, skal jeg si min mening, hvis man sammeholder vidusflater og faktorer ved rommet i de to bildene. "recivern" oppe til venstre er forøvrig en bildeprosessor som hører med CineVERSUM 80 projektoren.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Alle eiere av dyrt utstyr er ikke representert under MinHjemmekino... Faktisk forsvinnende få...
    Det tror jeg man kan gjøre litt klokti i i disse snart sommerferie tider, med tanke på nyhets oppslag med organisert kriminalitet og plyndring av eiendeler fra navngitte savnede familier etter tsunami katastrofer osv.

Dette ble litt OT, men tilbake til B&W 801D vs 802D osv, og kjøp , så tror jeg at man ikke nødvendigvis skal ta sikte på de best teoretisk ytende høytalerene og mest for pengene, men ta med faktorer som størrelse på lytterom og hva slags investeringer man må gjøre i andre ledd av utstyrs kjeden for å få drømme høytaleren til å yte sitt beste.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om man er så heldig å bli presentert for et komplett oppsett som fungerer optimalt i hjemmelige omgivelser så bør man, om man har råd, dra Visa'n og smile bredt. Men i de fleste tilfeller hører man noe man liker og ser for seg å tune inn resten slik at det blir optimalt til en selv. Det er der vanskelighetene begynner.

Hvor mange medlemmer er det på forumet og hvor mange av disse mener at lydbildet de har er optimalt?
    Synes Snickers-is satt fingeren på noe meget viktig her, og jeg vil tippe at det er meget få forum medlemmer som føler at de er i mål lyttemessig, selv med skreddersydd audio utstyr til flere 100k klassen. ;-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har faktisk vært hjemme hos folk i Norge som har utstyr i samme klasse. Men dette er ikke folk som føler noe behov for å vise utstyret frem, desverre...
    Samme her.. Det er som regel folk med litt vett i hjernen(altså de som ikke drar til elkjøp eller lignende) som drar til hifiklubben, Centeret osv, og Legger visa kortet på benken og sier, skaff meg det råeste du har!

Selv vet jeg om flere kinoer og stereo'er som ligger på aller øverste hylle på alle områder!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ta en prat med Geir på Oslo Hifi-Center, så får B&W passet påskrevet. Han deler meningen til Knut V. Argumenterer man med han finner man ut at det han sier faktisk ikke er så dumt.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    ...men jeg har funnet ut at det ble 802D istedet. Så nå står valget mellom 802D, D2 og Titania
    Titania??? Link til produsent?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner de fleste som jobber på OHFC, de er ikke så veldig flinke til å anbefale annet en sine produkter. Så det å gå inn der å høre etter meningen dems om B&W, er ingen god ide

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ta en prat med Geir på Oslo Hifi-Center, så får B&W passet påskrevet. Han deler meningen til Knut V. Argumenterer man med han finner man ut at det han sier faktisk ikke er så dumt.......
    Deler mening med Knut? Nå har jeg både vært hos Knut og snakket en del med han, og han har da aldri sagt noe annet enn bra ting om B&W. I tillegg så står 801D i Rosenut i stuen hans. Ifølge han den råeste høyttaleren man får kjøpt med penger!

Geir har vel blitt omtalt tidligere i denne tråden pluss noen andre, både her og på Hi-Fi sentralen... Og det er vel en grunn til at man har diskutert meningene hans.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Deler mening med Knut? Nå har jeg både vært hos Knut og snakket en del med han, og han har da aldri sagt noe annet enn bra ting om B&W. I tillegg så står 801D i Rosenut i stuen hans. Ifølge han den råeste høyttaleren man får kjøpt med penger!

Geir har vel blitt omtalt tidligere i denne tråden pluss noen andre, både her og på Hi-Fi sentralen... Og det er vel en grunn til at man har diskutert meningene hans.

Så har han RÅ elektronikk og han da .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Så har han RÅ elektronikk og han da .
    Ja, pleier å stå en del rått utstyr der, men han bytter det jo stadig vekk..!
    Poenget var vel at det ble skrevet at Geir deler mening med Knut.. Og var vel det jeg ville sette fokus på.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere får spør tømmervik om adyton x3 som ifølge en eier på sentralen var noe av det værste møkket han hadde kjøpt. likevel lurt av salgsmetodene til fyren...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    dere får spør tømmervik om adyton x3 som ifølge en eier på sentralen var noe av det værste møkket han hadde kjøpt. likevel lurt av salgsmetodene til fyren...
    Uten at det har noe i det hele tatt med topic å gjøre, så er det flere som syntes X3 låter bra også, selv om den har visse begrensninger...

For alt du vet kan jo dette misfornøyde individet ha en skjult agenda, selv om jeg er enig at Mr. Tømmervik er en frisk selger når han først trekker pusten og setter i gang...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom denne tråden, er jeg jammen glad jeg har bena godt plantet på jorden og faktisk er fornøyd med mine budsjett Dali Ikon 7.
    Klart det er mulig å få mye bedre høytalere, men jeg er faktisk fornøyd.

Det var en vis mann her på forumet som for kort tid tilbake siden skrev noe slikt som;
    På tide å hoppe av det kritiske lyttetoget hvor man stadig jager etter forbedringer, og heller nyte oppsettet og lyden man har i dag.

Sikkert morro å drive med "oppgraderinger" på høytalere i 100.000-klassen, men det får jeg muligens aldri råd til, og ALDRI samvittighet til å drive på med.

En oppfordring til oss dødelig her på forumet må bli å leve ut fantasien gjennom slike heldiggriser som kan ta seg råd til dette.
    Og ikke minst, kunne nyte sitt eget annlegg til det fulle selv om totaltprisen på HELE PAKKEN havner langt under 50.000-merket.
    Jeg er en av de som har fått en fin ro i sjelen etter at Ikon 7 var på plass og jeg kunne si til meg selv: "Nå er jeg fornøyd. Ikke mer utstyrsjag, jeg er fornøyd".

Det vil ikke si at jeg står i ro. Jeg baserer alle mine framtidsoppgraderinger på ny teknologi. Ser for meg en HD-spiller og 1080P projektor i løpet av de 2-3 neste årene.

Nyt annlegget deres folkens, det finnes et liv utenfor lytterommet også.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det?? Søren, nå har jeg gått glipp av noe! :-/
    Forøvrig synes jeg Dali Ikon spiller veldig muskikalsk og bra til prisen, så der har du nok gjort et velgdig godt valg Tor. Stod mellom dem og bowers når jeg skulle handle sist, musikkmessig ville jeg nok fått mer ut av Ikon. Film ble prioritert. Hyggelig å høre at du er fornøyd, selv sliter jeg med oppgraderingssyndromet.. men kunne ønske jeg hadde ro i sjelen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng Tor!

Men bytte det må jeg, sånn er jeg bare

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Etter å ha lest gjennom denne tråden, er jeg jammen glad jeg har bena godt plantet på jorden og faktisk er fornøyd med mine budsjett Dali Ikon 7.
    Klart det er mulig å få mye bedre høytalere, men jeg er faktisk fornøyd.

Det var en vis mann her på forumet som for kort tid tilbake siden skrev noe slikt som;
    På tide å hoppe av det kritiske lyttetoget hvor man stadig jager etter forbedringer, og heller nyte oppsettet og lyden man har i dag.

Sikkert morro å drive med "oppgraderinger" på høytalere i 100.000-klassen, men det får jeg muligens aldri råd til, og ALDRI samvittighet til å drive på med.

En oppfordring til oss dødelig her på forumet må bli å leve ut fantasien gjennom slike heldiggriser som kan ta seg råd til dette.
    Og ikke minst, kunne nyte sitt eget annlegg til det fulle selv om totaltprisen på HELE PAKKEN havner langt under 50.000-merket.
    Jeg er en av de som har fått en fin ro i sjelen etter at Ikon 7 var på plass og jeg kunne si til meg selv: "Nå er jeg fornøyd. Ikke mer utstyrsjag, jeg er fornøyd".

Det vil ikke si at jeg står i ro. Jeg baserer alle mine framtidsoppgraderinger på ny teknologi. Ser for meg en HD-spiller og 1080P projektor i løpet av de 2-3 neste årene.

Nyt annlegget deres folkens, det finnes et liv utenfor lytterommet også.
    Jeg har et flott liv utenfor stuen min (lytterommet), men gud hvor deilig det er å komme hjem etter en slitsom dag på jobben og høre Norah Jones venter på deg i stuen for å fremføre nok en live-konsert....

DET er ro i sjelen, selv om det koster litt ekstra... IMO

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Du har et poeng Tor!

Men bytte det må jeg, sånn er jeg bare
    Lurer på hva som skjer når du får lappen

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg svare på, selv kjøpte jeg div råskinn biler i tiden fra jeg ble 18 og noen år oppover bla Impreza turbo til 370k, Evo til 340k og masse annet snadderbiler.

Resultat 8 år senere; Mistet lappen 4 ganger hvor jeg ennå er fotgjenger etter siste "stuntet", har kostet meg iallefall 300k i rent tap, flau som **** at det tok meg 4-5år lenger før jeg kjøpte meg bolig kontra alle kompisene mine pga oppbrukt penger og gjeld, ingen sparepenger per dags dato.

Kjekt å prøve litt forskjellig ja, men hadde jeg gjort det igjen?? NEI!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Det kan jeg svare på, selv kjøpte jeg div råskinn biler i tiden fra jeg ble 18 og noen år oppover bla Impreza turbo til 370k, Evo til 340k og masse annet snadderbiler.

Resultat 8 år senere; Mistet lappen 4 ganger hvor jeg ennå er fotgjenger etter siste "stuntet", har kostet meg iallefall 300k i rent tap, flau som **** at det tok meg 4-5år lenger før jeg kjøpte meg bolig kontra alle kompisene mine pga oppbrukt penger og gjeld, ingen sparepenger per dags dato.

Kjekt å prøve litt forskjellig ja, men hadde jeg gjort det igjen?? NEI!!
    Just another successful car-investment story.... :?

Er det ingen som har skjønt det at den norske stat ikke legger til rette for hobbyen bil i dette landet?

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel egentlig alltid forstått det, men var så innmari sta og bestemt på at dette var det lureste å gjøre. :-?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Har vel egentlig alltid forstått det, men var så innmari sta og bestemt på at dette var det lureste å gjøre. :-?
    Hehe... fikk meg en liten latter der ja.... ja du får trøste deg med at du er langt i fra alene...

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •