B&W - 802 eller 801 D - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 286
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om du må inn med en veldig fet pre og et veldig fett klingende sluttrinn har du jo så mye EQ at man vel strengt talt kan si at du ikke har de optimale høyttalerne for deg.
    Spiller det noen rolle hva slags elektronikk man bruker da, så lenge resultatet blir at man får den lyden man søker? Eller er Midgard løsningen for alle, man må bare bytte høyttalere for å få den lydsignaturen man ønsker...?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Problemet er vel at det aldri blir optimalt noen gang? De fleste her på forumet liker nok å teste forskjellige kombinasjoner men som regel har man et mål man jobber mot. Da kan man aktivt benytte seg av forum som dette der det finnes mange kunnskapsrike personer som kan komme med nyttige innspill.

Nå har kanskje akkurat denne tråden blitt til mer enn fem høns av den lille fjæra den opprinnelig startet med
    Skal jeg være helt ærlig med deg, tror jeg faktisk at Majesty har et mål, bare at det sitter veldig, veldig høyt opp.. og det hoppet helt opp dit, har ikke en femten åring mulighet for å ta på strak arm. Det er nok mye derfor han også bytter mye, og nå er han jo innom noe jeg mener er den første skikkelige konge-høytaleren han har hatt. Selvom både JmLab, Helicon og Audiovector faller godt i smak hos meg, så uten mål, mener jeg ikke at han er!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Spiller det noen rolle hva slags elektronikk man bruker da, så lenge resultatet blir at man får den lyden man søker? Eller er Midgard løsningen for alle, man må bare bytte høyttalere for å få den lydsignaturen man ønsker...?
    Var vel ikke akkurat det han mente, Håkon? :wink:

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes du skal vurdere sub igjen jeg Chris, siden du savner bass. Så kan du jo også jobbe med akustikken som jeg har nevnt før, samt at du bytter til annen "bedre" elektronikk også

Vet du sa du ikke ville ha sub igjen, da lurer jeg bare på hvorfor ikke?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Var vel ikke akkurat det han mente, Håkon? :wink:
    Nei det er mulig jeg misforstod litt.. det var derfor jeg spurte.

Jeg mener bare at Majesty bør prøve litt flere effektrinn før han bytter dersom han ikke er helt fornøyd. Slik det kan forstås på Snickers, så er det høyttalerne det er noe galt med hvis han ikke er helt fornøyd med lyden, ikke effektrinnet... Men så er han vel ikke en helt nøytral kilde opp i det hele heller, er han vel...?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være helt ærlig med deg, tror jeg faktisk at Majesty har et mål, bare at det sitter veldig, veldig høyt opp.. og det hoppet helt opp dit, har ikke en femten åring mulighet for å ta på strak arm. Det er nok mye derfor han også bytter mye, og nå er han jo innom noe jeg mener er den første skikkelige konge-høytaleren han har hatt. Selvom både JmLab, Helicon og Audiovector faller godt i smak hos meg, så uten mål, mener jeg ikke at han er!

Hvis man som 15 åring kan kjøpe/vurdere høyttalere i +/- 100000 klassen uten å blunke tror jeg man kan ta det meste på strak arm. Akkurat hva målet er virker ganske diffust om man gidder å lese alle trådene det siste halve året.

(editert litt)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg mener bare at Majesty bør prøve litt flere effektrinn før han bytter dersom han ikke er helt fornøyd. Slik det kan forstås på Snickers, så er det høyttalerne det er noe galt med hvis han ikke er helt fornøyd med lyden, ikke effektrinnet... Men så er han vel ikke en helt nøytral kilde opp i det hele heller, er han vel...?
    Det er jeg selvfølgelig enig i, men dersom denne høytaleren ikke er den han egentlig vil ha helt til slutt, så hjelper det sjeldent å bytte effekt trinn. Både Majesty og jeg er helt klar over at MA ikke er himmelen, men det at dem er så utrolig nøytrale, leverer varene sine og litt til, gjør at dem etter min mening, og manges andre mening er et av de beste alternativene under 25.000 så sant man liker digitalt, og ikke minst nøytral lyd.

I mine øyne er han nokså nøytral for sine egne produkter, selvom han selvfølgelig også er en selger, men veldig mye kunnskap. Men vi må ikke glemme at for hver uttalelse han har, så kan han stort sett legge dokumentasjon i bakhånda, og ofte ligger det mer bak enn det vi vet.. Så jeg forsvarer han fullt ut, pga. hans personlige gode egenskaper der ikke nødvendigvis alt dreier seg om produkter han selv leverer eller skaffer.. :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man som 15 åring kan kjøpe høyttalere i +/- 100000 klassen uten å blunke tror jeg man kan ta det meste på strak arm.
    Har han gjort det? Såvidt jeg vet har han jo vært innom høytalere fra helt budsjett klasse og oppover...? Han har vel heller aldri hatt direkte tap på sine høytalere, da han stort sett handler på gode kjøp han kommer over, og selger for samme han gav eller med en ørliten fortjeneste....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, som kid sier, jeg har e mål, og jobber med saken som dere ser

ang. dette med effetk, så er det først og fremst ikke MA det hadde vært noe galt med "OM" det IKKE hadde spilt bra her, men det gjør det jo! Det eneste er at jeg VET det mangler mye, som jeg gjerne vil ha frem. Jeg er ikke interessert i å ha så dyrt anlegg om jeg får brukt kvartdelen av hva det klarer

Ole18, sub er jeg ikke så veldig hypp på akuratt nå. Om det skal bli en sub på meg, så MÅ denne spille UUUTROLIG bra sammen med Usherne. Jeg er ikke interessert i å ødlegge den gode tighte bassen i Usherne pga. en litt sloow bass. Usher basserne er utrolig gode, det eneste er at jeg mangler litt mer av dypassen. Akustikk som sagt, skal jeg ha etterhvert!

Noen som vet hvordan effekt et par basstraps fungerer om man bygger dem inn i veggen? Fungerer det på samme måte?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man som 15 åring kan kjøpe/vurdere høyttalere i +/- 100000 klassen uten å blunke tror jeg man kan ta det meste på strak arm. Akkurat hva målet er virker ganske diffust om man gidder å lese alle trådene det siste halve året.

(editert litt)
    Etter endringen av ditt innlegg, trekker jeg delvis tilbake min første tilbakemelding, denne var bedre formulert Shake-hands :-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg forstår at det kan misforståes, men for å si det på en litt annen måte:
    -Det er ikke "storeslem-bass" i 703 uansett.
    -Jo mer EQ man må ha for å komme i mål jo mindre er sjansen for å noen sinne komme i mål. Årsaken er at da må man som regel ha mange komponenter som peker i samme retning lydmessig og da er mulighetene for å fintune andre parametre ikke i så stor grad tilstede.
    -Det er faktisk også sånn at det i de fleste tilfeller er høyttalerne som gjør de desidert største feilene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty

Ole18, sub er jeg ikke så veldig hypp på akuratt nå. Om det skal bli en sub på meg, så MÅ denne spille UUUTROLIG bra sammen med Usherne. Jeg er ikke interessert i å ødlegge den gode tighte bassen i Usherne pga. en litt sloow bass. Usher basserne er utrolig gode, det eneste er at jeg mangler litt mer av dypassen. Akustikk som sagt, skal jeg ha etterhvert!
    Ja skjønner, jeg er enig at Usher produserer vanvittig stram bass, nesten like stram som RF-7 hehe. Hvis det er veldig stram bass du skal ha tror jeg de nye REL subbene som har kommet kunne vært helt knall. Det er vel noe av det beste som kan skaffes på musikk...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg selvfølgelig enig i, men dersom denne høytaleren ikke er den han egentlig vil ha helt til slutt, så hjelper det sjeldent å bytte effekt trinn. Både Majesty og jeg er helt klar over at MA ikke er himmelen, men det at dem er så utrolig nøytrale, leverer varene sine og litt til, gjør at dem etter min mening, og manges andre mening er et av de beste alternativene under 25.000 så sant man liker digitalt, og ikke minst nøytral lyd.

I mine øyne er han nokså nøytral for sine egne produkter, selvom han selvfølgelig også er en selger, men veldig mye kunnskap. Men vi må ikke glemme at for hver uttalelse han har, så kan han stort sett legge dokumentasjon i bakhånda, og ofte ligger det mer bak enn det vi vet.. Så jeg forsvarer han fullt ut, pga. hans personlige gode egenskaper der ikke nødvendigvis alt dreier seg om produkter han selv leverer eller skaffer.. :wink:
    Vel talt. Det er ikke meningen å betvile Snickers kunskaper, jeg tviler på at det er så mange som er mer oppegående og orienterte rundt dette, enn han på dette forumet. Jeg ønsket bare å påpeke det jeg alltid gjør i slike tilfeller.

Godt mulig at Oberon er nøytrale, men kanskje det finnes andre forsterkere som ikke nødvendigvis er så dyre, men samtidig gir litt ekstra puff i bassen uten å ødelegge noe oppover? Ikke vet jeg, men litt det morsomme i denne hobbien er jo nettopp veien der man finner ut av det. Det blir litt vestkant-tendenser (no offence, dere vet hvem jeg mener) å bare legge en ekstra bunke tusenlapper i høyttalerne og leve i den troa at alt løser seg....

Det finnes så uendelig mange forsterkere på markedet, og ingen låter likt. Farging av lyden eller ikke, man kan ikke automatisk utelukke andre alternativer når man ikke har prøvd...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mye mulig, men jeg skal nå først oppgradere de svake punktene

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, det blir spennende og se om det blir sub på deg etterhvert også, etter div oppgraderinger, jeg har på følsen det blir det skjønner du Chris

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel talt. Det er ikke meningen å betvile Snickers kunskaper, jeg tviler på at det er så mange som er mer oppegående og orienterte rundt dette, enn han på dette forumet. Jeg ønsket bare å påpeke det jeg alltid gjør i slike tilfeller.

Godt mulig at Oberon er nøytrale, men kanskje det finnes andre forsterkere som ikke nødvendigvis er så dyre, men samtidig gir litt ekstra puff i bassen uten å ødelegge noe oppover? Ikke vet jeg, men litt det morsomme i denne hobbien er jo nettopp veien der man finner ut av det. Det blir litt vestkant-tendenser (no offence, dere vet hvem jeg mener) å bare legge en ekstra bunke tusenlapper i høyttalerne og leve i den troa at alt løser seg....

Det finnes så uendelig mange forsterkere på markedet, og ingen låter likt. Farging av lyden eller ikke, man kan ikke automatisk utelukke andre alternativer når man ikke har prøvd...
    Har ikke utelukket noen ting jeg og vestkant tendenser er ikke sunt, så ser dine poenger..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Skjønner, det blir spennende og se om det blir sub på deg etterhvert også, etter div oppgraderinger, jeg har på følsen det blir det skjønner du Chris
    Mye mulig det hopper inn en DD12 eller lignende etterhvert ja, de syntes jeg spiller bra! DD serien.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    romkoreksjon også vet du Hadde sikkert vært en praktisk sub sammen med Usher det der ja...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jo mer EQ man må ha for å komme i mål jo mindre er sjansen for å noen sinne komme i mål. Årsaken er at da må man som regel ha mange komponenter som peker i samme retning lydmessig og da er mulighetene for å fintune andre parametre ikke i så stor grad tilstede..
    Sikkert riktig det. Men hvis et individ går å hører på en ikke-nøytral høyttaler som han finner litt kjedelig/tam på en forsterker. Så setter selger på en annen forsterker som det er litt mer fart og dynamikk i, og kunden syntes nå at denne kombinasjonen er perfekt for han og hans musikk/smak.

Betyr det at kunden

A: Mangler evnen til å høre hva som er bra
    B: Forsterken er en EQ, og kunden bør velge en annen kombinasjon.
    C: Høyttaleren er for dårlig, han bør velge en nøytral forsterker, og heller finne en høyttaler som gir like mye fart og dynamikk, koste hva det koste vil.
    D: Bør dra VISA og være fornøyd med lyden, uten tanke på hva som er nøytralt og "korrekt"

I en perfekt verden, der alle har et godt lytterom og en nøytral forsterker, og kapital til en perfekt nøytral høyttaler, så skjønner jeg tankegangen, men bortsett fra det så er jeg ikke helt enig at det er så lett å legge skylda på høyttaleren. Min oppfatning (teori?) er at jakten på nøytralitet i enhvert tilfelle og under enhver problemstilling, ikke alltid slår like positivt ut...

Nå maser jeg litt med vilje, men det kan være fordi jeg fortsatt muligens misforstår hva du prøver å si.... Show mercy...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D: Bør dra VISA og være fornøyd med lyden, uten tanke på hva som er nøytralt og "korrekt"

! Tøffest å betale kontant :-P

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •