B&W - 802 eller 801 D - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 286
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Her er jeg delvis enig med deg skorob, tror dette skyldes at MA er veldig nøytral, den spiller slik det er "ment at det skal spilles" i mine ører, men det betyr ikke nødvendigvis at det er best for det enkelte øre. Tror en forsterker som "farger" litt mer, kan være mer fremtredene på bassområdet(i en høyere prisklasse enn MA) Har du tenkt noe på hva du planlegger å kjøpe som bytte etterhvert? :wink:
    Jeg likte Parasound A21 veldig godt, men det er veldig mye som må sjekkes ut . Også EC sin nye 400watter er interresang, og muligens innen mine kjøps rammer... Men vi får også se hva bruktmarkedet har å by på. DP har jo også mye snadder. Kan også hende at jeg går for en integrert sak, feks. Krell KAV400 eller Hegel H200 (sistnevnte har jeg ikke testa ). NAD M3 er også spennende.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres gøyalt ut, skal bli moro å se hva du velger til slutt, og høre tilbakemeldinger.. Kjenner lyden til 703 veldig godt også, så da er det veldig interessant å høre hva du mener.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd deg frem med nye plasseringer av 703 etter forsterkerbytte Skorob?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du prøvd deg frem med nye plasseringer av 703 etter forsterkerbytte Skorob?
    Yepp da. Mener ikke at bassen er dårlig eller noe, men det er tydelig at Parasound har mere guts der nede. Om det lydmessig er mer korrekt eller ei vet jeg ikke, men likte den bassen jeg hørte derifra.

Men nå skal det være sagt Icepower er gode de og, men er ikke dermed sakt de gjør alt slik JEG vil . Leter fortsatt etter den forsterkern/høyttaleren som gjengir lyden 100% slik jeg vil ifra A-Å. Men plassering har jo mye å si .

Bruce Springsteen låter HEFTIG på anlegget mitt nå ja. Luftig og flott.

PS! Nå bruker jeg EC 4.7 som forforsterker, ikke den sterkeste bass preampen der ute. Men den mest "organiske" jeg har hørt til under 20k. Vil nok ta inn Parasound P3 igjen også, for å se om vi får mer "storeslem" bass da.

Hadde Vincent SA-T1 på lån en periode, låt jo flott, men ble litt for varm lyd for min del.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har høyttalere med nypris på 70000,-
    Effektforsterker med nypris på 13000,-
    En integrert som preamp til 35000,-
    CD-spiller?

Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig om hvor lite/mye penger du bruker på stereoen, mem jeg ville hørt på jfinnerud sitt første innlegg om å stikke fingern i jorda.

Om du i dag er fornøyd med Usherne, ville jeg hatt dem som basis videre, og heller sett meg om etter "bedre" elektronikk.

Kanskje en effektforsterker med omtrent samme nypris som høyttalerne dine er veien å gå?

Eller selge MA-6500 og kjøpt en dedikert preamp.

Hvor stort rom har du?
    Bedret akustikken i rommet?

Kjøpt flere CD-plater?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er nok fornøyd.. men mye vil ha mer .

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du har høyttalere med nypris på 70000,-
    Effektforsterker med nypris på 13000,-
    En integrert som preamp til 35000,-
    CD-spiller?

Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig om hvor lite/mye penger du bruker på stereoen, mem jeg ville hørt på jfinnerud sitt første innlegg om å stikke fingern i jorda.

Om du i dag er fornøyd med Usherne, ville jeg hatt dem som basis videre, og heller sett meg om etter "bedre" elektronikk.

Kanskje en effektforsterker med omtrent samme nypris som høyttalerne dine er veien å gå?

Eller selge MA-6500 og kjøpt en dedikert preamp.

Hvor stort rom har du?
    Bedret akustikken i rommet?

Kjøpt flere CD-plater?
    Dersom du leser tråden hans, så er cd-spilleren hans solgt for en liten oppgradering. McIntoshen skal selges så fort en kjøper dukker opp, fordi han skal ha seg en god og rimelig ren forforsterker. Rommet hans vil jeg tippe er ca 16m2 og skråtak, Usher spilte overbevisende bra tatt rommet i betraknig etter litt flytting. Han har mye å hente på elektronikk siden, som han jobber med... Midgard Audio virket som en veldig god kombinasjon, gleder meg til en forforsterker er i hus der!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest tråden.

Om høyttalerne er knallgode, hvorfor ikke bruke disse videre?

Det kan godt hende at Midgard er en god match, men det finnes sikkert andre effekttrinn som er bedre...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes bestandig noe som er bedre, men så koster det ofte mer og mer også. Så er det jo dette med beskrivelse av ord da, selvom dem er knallgode, bør det ikke bety at de er det optimale for akkurat han..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for at du svarte for meg kid

Ang. elektronikk, så føler jeg MA er en utrolig god match med høyttalerene, så det det står på her er cd og pre.

Jeg har nå kjøpt meg ny cd spiller, så får vi se hvilke forbedringer jeg får. Jeg er fortsatt på utkikk etter pre, så får vi se etterhvert hva det blir til

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få si at jeg beundrer deg grenseløst for det anlegget du har nå, jeg er omtrent på samme alder som deg. Og tviler på at jeg kommer til å noe sånt før jeg er 25 eller eldre, med mindre norsk tipping eller noe sånt ringer.
    Utrolig lekre høyttalere!
    Gratulerer!!!

Jeg er en smule forelsket i lyden til Focal Jm.Lab, hvorfor er ikke det aktuelt?
    De har jo høyttalere i alle prisklasser...alt fra min prisklasse og videre opp til din, pluss litt til.. :wink:
    Er det noe ved lyden som du ikke liker kanskje, jeg vet ikke :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for det

JMlab låter fantastisk, men jeg har hatt det, og jeg syntes det finnes en god del bedre på markedet, så da prøver jeg noe annet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hehe, takk for det

JMlab låter fantastisk, men jeg har hatt det, og jeg syntes det finnes en god del bedre på markedet, så da prøver jeg noe annet.
    Har du hørt på Utopia?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jm.lab

Skjønner..
    Bare å si ifra hvis du trenger hjelp med bæring av høyttalere, vil jo ikke ødelegge ryggen til Akto.. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått hørt Utopia nei, men har veldig lyst!

Haha, akto er så frisk å sterk atte, han bærer jo utstyr jamt og trutt hele tiden

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.....frykter han er ute av form, det er jo ikke mye kjøtt på de derre elektrostatene :wink:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    på tide å stikke fingeren litt i jorda og trekke pusten.
    Litt enig med Jørn her...
    Du gir ikke utstyret en sjanse før neste oppgradering er på trappene.
    Men det er moro at du gjør det, og det gjør avforum litt morsommere

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har sagt jeg skal bytte Har bare nevnt dette, men det er jo veldig usikkert, så ikke tenk på det folkens

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Yepp da. Mener ikke at bassen er dårlig eller noe, men det er tydelig at Parasound har mere guts der nede. Om det lydmessig er mer korrekt eller ei vet jeg ikke, men likte den bassen jeg hørte derifra.

Men nå skal det være sagt Icepower er gode de og, men er ikke dermed sakt de gjør alt slik JEG vil . Leter fortsatt etter den forsterkern/høyttaleren som gjengir lyden 100% slik jeg vil ifra A-Å. Men plassering har jo mye å si .

Bruce Springsteen låter HEFTIG på anlegget mitt nå ja. Luftig og flott.

PS! Nå bruker jeg EC 4.7 som forforsterker, ikke den sterkeste bass preampen der ute. Men den mest "organiske" jeg har hørt til under 20k. Vil nok ta inn Parasound P3 igjen også, for å se om vi får mer "storeslem" bass da.

Hadde Vincent SA-T1 på lån en periode, låt jo flott, men ble litt for varm lyd for min del.
    Jeg begynner å mistenke at du ikke digger høyttalerne dine på alle måter. Det er jo ikke "storeslem" bass i dem på noen som helst måte. Om du må inn med en veldig fet pre og et veldig fett klingende sluttrinn har du jo så mye EQ at man vel strengt talt kan si at du ikke har de optimale høyttalerne for deg.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Det finnes bestandig noe som er bedre, men så koster det ofte mer og mer også. Så er det jo dette med beskrivelse av ord da, selvom dem er knallgode, bør det ikke bety at de er det optimale for akkurat han..?
    Problemet er vel at det aldri blir optimalt noen gang? De fleste her på forumet liker nok å teste forskjellige kombinasjoner men som regel har man et mål man jobber mot. Da kan man aktivt benytte seg av forum som dette der det finnes mange kunnskapsrike personer som kan komme med nyttige innspill. Som flere andre har nevnt burde man kanskje vurdere andre ledd i kjeden.

Nå har kanskje akkurat denne tråden blitt til mer enn fem høns av den lille fjæra den opprinnelig startet med

Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •