B&W - 802 eller 801 D - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 286
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil nok tro at høytalerene til Dag spiller helt utrolig rått. Elektronikk har utrolig mye å si, og Majesty kan nok hente mye her. B&W 800-serie er min store drøm da.. :-D

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det de fleste sin drøm da

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk Chris vil syns 802D og 801D er kjedelige oppover iallefall.. Selv syns jeg de spiller rimelig bra, men de har ikke akuratt noe "live/rock'n'roll" følelse, men innspillingene gjengis meget bra.

Selv har jeg planer om 802D om ca 1 år, men burde da begynne testingen snart . Tannoy Kingdom gav også mersmak på en litt mer rocka måte. Også har du Dali sin MS5, Patos Symphonic(som koster "bare" 50000kr!!)...

Mye snadder, men gleder meg sykt til å teste Patos, Roar har litt lik lydsmak som meg. Utifra andre konstruksjoner han har laget!

Alternativ 2 er å kjøpe høyttalerpar nr2, da trolig klipsch sin nye RF-serie (om den er så god som de skal ha det til), og bytte mellom disse og mine nåværende. Tungvindt ja, men det finnes pr dags dato ingen perfekt høyttaler, som løser alle lyd"problemer". Men vi får nå se . Spennt på hva Chris ender opp med iallefall. Tror han først kjøper cdspiller og en preamp...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bitteliten kommentar til at Knut Vadseth kjøper 801D. Mannen sitter sannsynligvis på mer stereolytteerfaring enn noen annen i Norge når man ser på mengde produkter i øvre prisklasse som har vært innom i Audio/fidelity opp gjennom årene.

Det er likevel verdt å merke seg at mannen etter hva jeg hører bor i et hus der lytterommet er nærmere 3 meter under taket. Det vil si at høyttalere som passer perfekt for Knut Vadseth ikke nødvendigvis passer alle andre. Som andre tidligere har bemerket: 801D/800D krever ROM å spille i.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med ett par brukte B&W Signature 800, står ett par tilsalgs i Trondheim av en tidligere Hi-FI Klubben ansatt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    En bitteliten kommentar til at Knut Vadseth kjøper 801D. Mannen sitter sannsynligvis på mer stereolytteerfaring enn noen annen i Norge når man ser på mengde produkter i øvre prisklasse som har vært innom i Audio/fidelity opp gjennom årene.

Det er likevel verdt å merke seg at mannen etter hva jeg hører bor i et hus der lytterommet er nærmere 3 meter under taket. Det vil si at høyttalere som passer perfekt for Knut Vadseth ikke nødvendigvis passer alle andre. Som andre tidligere har bemerket: 801D/800D krever ROM å spille i.
    En annen kommentar, er vel at (etter hva jeg har hørt) han har betalt langt fra fullpris for de, noe som kanskje gjør kjøpet gunstigere for han.... Ikke at høyttaleren blir dårligere for det, men å kjøpe de fordi Knut Vadseth har kjøpt de, blir uansett litt feil...

Hvor mange slike par er solgt i Norge? 3 eller 4? Et par vet jeg ble solgt til halv pris..... Og da begynner vi å snakke god pris...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Hva med ett par brukte B&W Signature 800, står ett par tilsalgs i Trondheim av en tidligere Hi-FI Klubben ansatt.
    250kg for 2 stykk... Bør ha et stort rom, og kraftige dynamiske forsterkere. Hva selges de for?

Sakset fra Stereophile om Signature 800.... Greit å ta i betrakning på når man tenker på slike høyttalere.... :

"Scuttlebutt on the 'Net suggests that the S800 is too bright, but I didn't find it so. What I did hear was an unremitting clarity that laid bare any shortcomings in source material or components. On the one hand, this meant that the S800 let me hear exactly how the engineers mixed and balanced every recording I played. On the other, it served as a constant reminder that most recordings are, intentionally or not, engineered to redress the flaws of less accurate speakers in less than optimal listening rooms. The Signature 800's ability to reveal this is one reason that it, like B&W's Nautilus 801 and 802, is suitable as a studio monitor—which may mean that it's too demanding for any but the most scrupulous home installations.

Can you handle the truth? "

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først til akto, så må jeg si at det bare hadde vært veldig hyggelig om du tokk turen

Til Ole, det er selvsagt ikke noe galt med Usherne, de er helt topp, men det er dette med at jeg syntes det er utrolig gøy å prøve nye ting. Jeg har som sagt ingen planer om bytte ennå, skal først prøve Usherne i nytt rom osv. Blir lyden himmelsk, hvorfor skal jeg bytte. Men det er alltid noe å legge vekt på. Jeg har en minus ved Usherne jeg og, som f.eks jeg kunne ønska meg litt mer bass i denne høyttaleren, men den er der og spiller OK, så da syntes jeg det er greit, men den er ikke helt topp sånn som jeg vil ha den, men den er god nok!

Men takker for tilbakemeldinger. Jeg også gleder meg til å se om jeg bytter eller ikke, og hva jeg evt. bytter til

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hørte hvilken forskjell bassen leverte bare ved å bære ut den "puffen" din i rommet, det var stor forskjell på bassen bare ved å flytte høytaleren 5-10cm. Jeg tror muligens du vil kunne hente mye mer bass ut av høytaleren, med elektronikk, plassering, rom, kilde o.l. Men selvfølgelig, det at denne er en kraftkar uten like bassmessig tviler jeg på.

Men hvis ikke du skal eksprimentere med den, så får du si ifra når den er til salgs.. Hehe :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Je selvsagt, masse jeg kan gjøre bedre, og som jeg skal prøve på også!

Den puffen trengs ikke lenger, om du skal ha den, eller hva du tengte på?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på...................Usher, jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha ok

Om de blir til salgs, så er vel du en av de første som får vite det!
    De vil også legges ut her på AVTorget.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er veil. pris på Usher Dancer Compass-8571 II?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva er veil. pris på Usher Dancer Compass-8571 II?

69.900

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay Chris da er jeg med Vet foresten hvordan du muligens kunne oppleve at du får mere bass, lag eller kjøp akustikkplater til å henge på veggene. Jeg har gjort det selv og jeg opplevde mere bass, samt litt strammere. Bedre mellomtone, hørte flere detaljer i musikken. Diskanten ble også mere detaljert og mere behagelig og høre på høyere volum.

Men hvis rommet ditt er rimelig lyddødt er det nok lite og stresse med. Jeg hadde vanvittig mye refleksjoner fra veggene (echo) på rommet mitt før jeg prøvde dette. Det er ihvertfall den billigste oppgraderinga som har hatt stort innvirkning på lyden jeg noen gang har gjort

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKjønner, skal kjøpe meg litt akustikk! Men ikke ennå, venter til det nye rommet er på plass!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay Må jo ordne rommet først ja, det sier seg jo selv...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever også litt lite bass med MA på 703, var mer av det med Parasound A21 bak spakene. Men jeg syns ICepower generelt har litt "tynn" bass. Mulig den er mer korrekt, men for min del kanskje litt kjedelig .

Men prisen forsvarer dette lett! Men tror nok det blir ny poweramp neste år.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja jo, så langt, så mangler det litt i bunn her også. M

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Opplever også litt lite bass med MA på 703, var mer av det med Parasound A21 bak spakene. Men jeg syns ICepower generelt har litt "tynn" bass. Mulig den er mer korrekt, men for min del kanskje litt kjedelig .

Men prisen forsvarer dette lett! Men tror nok det blir ny poweramp neste år.
    Her er jeg delvis enig med deg skorob, tror dette skyldes at MA er veldig nøytral, den spiller slik det er "ment at det skal spilles" i mine ører, men det betyr ikke nødvendigvis at det er best for det enkelte øre. Tror en forsterker som "farger" litt mer, kan være mer fremtredene på bassområdet(i en høyere prisklasse enn MA) Har du tenkt noe på hva du planlegger å kjøpe som bytte etterhvert? :wink:

Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •