B&W - 802 eller 801 D - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 286
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, mye rart folk kan si om B&W. Det var jo helt sykt da a|ex, håper for han sin del at han overdriver veldig

Ny elektronikk kan også være akruelt, men jeg har ikke sagt jeg skal bytte til B&W, de er bare med i vurdering av nye høyttalere til sommeren. Så alt er usikkert ennå, slapp av Er ikke sikkert jeg bytter høyttalere en gang! Jfinneru har et godt poeng jeg også tar med i avgjørelsen!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig var det noe annet med "båååååååååååååååwers wilkinshhhh" som han kalte dem også, noe med konstruksjonen. Mener å huske omtrent følgende: "Det sier jo seg selv at de ''åtte-huuundrede-daaaaaaaaaaaimånd' ikke kan låte bra", og det ble ganske ettertrykkelig slått fast at "dette var ihvertfall ikke noe å samle på" !

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Han utbasunerte seg ganske kraftig sist jeg var i prat med han angående diamant-høyttalerne til b&W, og han sa vel omtrent noe slikt: "den diamantdiskanten til B&W kan du få av meg, det er bare propaganda og tull!! står du lenger enn to meter fra høyttalerne er det rene grøten, akkurat som om noen har hengt et ullteppe over høyttalerne"

Ikke lett å ta slike ting seriøst nei... jeg tror han hadde tjent (hvem er egentlig tjent på å snakke nedsettende om konkurrende merker?) på å moderere seg litt...

Nå kjenner han mannen som har konstruert høyttalerne personlig, samt direktøren for B&W, og iflg. han selv så sier han akkurat det samme til de... Han regelrett skrudde opp diskanten på 801D når B&W hadde de med til butikken, og ringte til England for å spørre hvorfor de hadde snudd polariteten på diskanten... litt frisk type... :?

Jeg har bare hørt på 801D en gang, og det låt bra. Men etter som jeg har hørt senere, var det med dårlig matched forsterkere... så at det er så dårlig som Mr. Tømmervik skal ha det til, tviler jeg på...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hehe, mye rart folk kan si om B&W. Det var jo helt sykt da a|ex, håper for han sin del at han overdriver veldig

Ny elektronikk kan også være akruelt, men jeg har ikke sagt jeg skal bytte til B&W, de er bare med i vurdering av nye høyttalere til sommeren. Så alt er usikkert ennå, slapp av Er ikke sikkert jeg bytter høyttalere en gang! Jfinneru har et godt poeng jeg også tar med i avgjørelsen!
    Da blir jeg med på budrunde på Usher'ne dine :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så mye han hadde i mot B&W da...Men men, hver sin smak!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Da blir jeg med på budrunde på Usher'ne dine :grin:
    Haha, det tviler jeg ikke på. For da er det 3 stykker som er interessert i dem før jeg i det heletatt har vurdert å selge dem

Men dere anbefaler vertfall 801 fremfor 802?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler 800D.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig var det noe annet med "båååååååååååååååwers wilkinshhhh" som han kalte dem også, noe med konstruksjonen. Mener å huske omtrent følgende: "Det sier jo seg selv at de ''åtte-huuundrede-daaaaaaaaaaaimånd' ikke kan låte bra", og det ble ganske ettertrykkelig slått fast at "dette var ihvertfall ikke noe å samle på" !
    Problemet er at det er lett for folk å tro på han, for han kan så forferdelig mye om mye... Nesten uansett hva du nevner for han, så kan han prate i evigheter om oppbygging, sine relasjoner til firmaet og konstruktører etc. etc.
    Til tider intresant å høre på, så lenge man skjønner at samtalen til slutt bunner ut i at det som står i butikken hans er nok best....

Personlig syntes jeg de har mye flott i butikken også, men jeg syntes det er tåplig å prate så nedsettende om andre merker...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har bare hørt på 801D en gang, og det låt bra. Men etter som jeg har hørt senere, var det med dårlig matched forsterkere... så at det er så dårlig som Mr. Tømmervik skal ha det til, tviler jeg på...

Nå har jeg bare 802, men du er hjertelig velkommen til en liten demo/lyttekveld. Så kan du avgjøre selv om mr. OHC har et snev av rett i sine uttalelser. Jeg skjønner jo godt at han føler seg truet av 8xx serien, spesielt etter de demoene vi har fått i butikken hans. :wink:

PS: hos meg går det til og med an å ha med egne plater. Ikke er CD-spilleren allergisk mot "hjemmebrent" heller.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler 800D.

Haha, helt klart. Men nå stod vel ikke de blant alternativa. Gjorde de vel? :???: Hehe.

Virker som en merklig skrue han karen der. Hørte noen rykter om at han gikk i sokkelesen på messa i stavanger :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut er vel ikke bare skribent... Han er redaktør i Fidelity, så vidt jeg vet..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseendet messig syntes jeg 802D er best. Et par brukte sånne (om man skulle få tak i) tror jeg også hadde passet min lommebok.... Men når man kommer opp i den prisklassen er det mye annet jeg også ville ha hørt på før jeg dro kortet.....

Jeg har også inntrykket av at når man kommer opp i den "klassen", så går det mer på preferanser enn hva som er "best"....

Har du tenkt på å prøve å utnytte de du har fullt ut først?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de få erfaringene jeg har gjort med mister tømmervik så virker han jo som en jævli gøyal og festlig type å prate med, og han kan utvilsomt mye om det han driver med. men han legger ikke mye imellom når han omtaler andre merker enn det han forhandler selv fikk servert noen temmelig friske utsagn om kablene til PM audio også, som til og med har "fornøyd-garanti". men det var visst bare søppel, omtrent som å prøve å sende lyd mellom lakrissnører fikk jeg vite. :razz: kablene der igården derimot, med meterpris på flere millioner, det var saker! når vi da kom i snakk om burmester og hvor mange som faktisk tok meg seg noe fra den produsenten hjem, var visst det både titt og ofte det. jeg ble fortalt at det var egentlig noe for "mannen i gata" dette her, og at det jo fantes atskillig dyrere saker! lurer på hvem gate han sikta til...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, så skal dette kun være et alternetiv ved EVENTUEL utbytting. Og jeg skal selvsakt gjøre det beste ut av det jeg har nå, før jeg bytter

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå har jeg bare 802, men du er hjertelig velkommen til en liten demo/lyttekveld. Så kan du avgjøre selv om mr. OHC har et snev av rett i sine uttalelser. Jeg skjønner jo godt at han føler seg truet av 8xx serien, spesielt etter de demoene vi har fått i butikken hans. :wink:

PS: hos meg går det til og med an å ha med egne plater. Ikke er CD-spilleren allergisk mot "hjemmebrent" heller.
    Hører du har vært i kontakt med han du også ja.... lol....

Det eneste han har sagt om 800-serien som jeg kan bekrefte, var at 804S var bra, men var veldig nøytrale/på kanten til kjedlig hvis de ikke ble matchet elektronikk som det var litt "fart" og en god del power i... og det inntrykket fikk jeg etter å ha hørt på de, men dette med matching er bare morsomt.

Ellers hadde det vært en ære å få høre på det anlegget en gang.. helt klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han utbasunerte seg ganske kraftig sist jeg var i prat med han angående diamant-høyttalerne til b&W, og han sa vel omtrent noe slikt: "den diamantdiskanten til B&W kan du få av meg, det er bare propaganda og tull!! står du lenger enn to meter fra høyttalerne er det rene grøten, akkurat som om noen har hengt et ullteppe over høyttalerne"

Var vel ikke bare B&W som fikk så jakka passa under den seansen der. Stort sett ALT annet enn Adyton og Burmeister blei vel stempla som søppel og bortkasta penger.
    Husker spesielt PM Audio fikk en overhøvling som hvertfall jeg aldri har hørt maken til.

Forøvrig en artig seanse, da kroppsspråket og faktene til denne mannen er av en annen verden.

Ting toppet seg virkelig da forskjellen mellom ''boomy'' og ''tight'' bass skulle forklares, noe som a|ex sikkert kan bekrefte.

Boomy bass ble illustrert med et dypt brøl, fremført i knestående, med en gorilla lignende positur.
    Mens tight bass ble presentert med noen raske, fanatiske klapp, i en slags dans som de fleste på hyperstate bare kan drømme om å etterligne.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når vi da kom i snakk om burmester og hvor mange som faktisk tok meg seg noe fra den produsenten hjem, var visst det både titt og ofte det. jeg ble fortalt at det var egentlig noe for "mannen i gata" dette her, og at det jo fantes atskillig dyrere saker! lurer på hvem gate han sikta til...
    Det er faktisk noe i det... de selger utrolig mye high-end utstyr sammenlignet med andre butikker i Oslo. Nå har de jo flinke selgere og en velsolid kundekrets i oslo`s vestkant å takke for endel av det, men de har jo merker det står respekt av der også...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Problemet er at det er lett for folk å tro på han, for han kan så forferdelig mye om mye... Nesten uansett hva du nevner for han, så kan han prate i evigheter om oppbygging, sine relasjoner til firmaet og konstruktører etc. etc.
    Til tider intresant å høre på, så lenge man skjønner at samtalen til slutt bunner ut i at det som står i butikken hans er nok best....

Personlig syntes jeg de har mye flott i butikken også, men jeg syntes det er tåplig å prate så nedsettende om andre merker...

Kunne ikke sagt det bedre selv Håkon, dette var et bra innlegg! :-)

Har stått der noen timer og hørt, og konklusjonen din er 100% riktig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donnie
    Var vel ikke bare B&W som fikk så jakka passa under den seansen der. Stort sett ALT annet enn Adyton og Burmeister blei vel stempla som søppel og bortkasta penger.
    Husker spesielt PM Audio fikk en overhøvling som hvertfall jeg aldri har hørt maken til.

Forøvrig en artig seanse, da kroppsspråket og faktene til denne mannen er av en annen verden.

Ting toppet seg virkelig da forskjellen mellom ''boomy'' og ''tight'' bass skulle forklares, noe som a|ex sikkert kan bekrefte.

Boomy bass ble illustrert med et dypt brøl, fremført i knestående, med en gorilla lignende positur.
    Mens tight bass ble presentert med noen raske, fanatiske klapp, i en slags dans som de fleste på hyperstate bare kan drømme om å etterligne.
    Hehe, ler så jeg nesten rister av stolen her - og ja, jeg kan bekrefte at dette var en ytterst minneverdig forestilling i regi av "sjefen sjøl"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Heisann,

Vurderer en del høyttalere om dagen, da jeg mest sansynelig bestemmer meg for å bytte utstyr etter sommeren.

Men nå har jeg da tenkt til å vurdere B&W sammen med alle de andre alternativene, men hvilken modell bør jeg ta med i vurderingen.

Jeg har kikket på B&W 802D og B&W 801D.

Hva sier dere om 801D? For meg så er jeg redd basselementet i denne høyttaleren er litt for stort til vanlig musikklytting en hva 802D er. Noen som har formeninger om dette. Det er ikke sagt at alle 15" er trege, men jeg har aldri vært så begeistra for så stor elementer under vanlig musikklytting. Eneste høyttaleren jeg har på følsen av at klarer dette fint, er Usher, da jeg kjenner litt til Usher nå, og har mine tanker om hvordan D2 med 2x15" vil spille.

Jeg vet det står en test om dette i Fidelty, så skal lese denne også

Det jeg har hørt er 802D og det låt FANTASTISK!

om du velger 801 eller 802 så kan du ikke gå feil, men de må passe i rommet ditt, og 802 er vel lettere å plassere og kanhende de er bedre i et litt mindre rom.
    Jeg vil i motsetning til "Finnerun" anbefale deg å fortsette å bytte høyttalere til du finner noen som har "din lyd", SÅ kan du begynne å finspikke med elektronikk som passer til nettopp disse høyttalerne.
    Mye bedre løsning istedenfor å slite med feil høyttalere som utgangspunkt.

Ikke vær redd for basser med stor flate, det er fint med stor flate, ikke en ulempe. Å få god bass med små elementer er som å sitte i ørkenen å prøve å vifte seg kjølig med et plekter :-)

Dag

PS. Moro at du er på hugget, skaper mye morsomme tråder her på forumet!

Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •