Focal - "Ca. 20 nye modeller" - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 176
    Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan synest du de låt i forhold til Trianglene du hadde Sunzeeker?

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt enkelt å forklare. De er ganske lik og ulik. Trianglene krever mye innspillingstid for å komme til sitt helt beste, så lenge spilte jeg ikke på de. Både Triangle og Focal er meget kompetente høytalere. Celiusene er bedre på dynamikk, de engasjerer kanskje litt mere rockefoten i ren musikkfremførelse på eks pop o.l. Triangle er kjent for å spille på sin egen særegne måte, med mye dynamikk og ren fremtreden av musikken uten å være like analytisk og detaljert som Focal. Begge disse lydsignaturene har sine fordeler og ulemper, så dette må høres av hver enkelt for å finne ut av hva du liker mest, og til hvilken musikktype du hører mest på. Jeg synes Klassisk og akustisk musikk låter bedre på focal, mens listetopp og pop høres bedre ut på Triangle da de oppleves med en strammere og mer rytmisk bass.

Ikke helt enkelt å forklare

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Ikke helt enkelt å forklare. De er ganske lik og ulik. Trianglene krever mye innspillingstid for å komme til sitt helt beste, så lenge spilte jeg ikke på de. Både Triangle og Focal er meget kompetente høytalere. Celiusene er bedre på dynamikk, de engasjerer kanskje litt mere rockefoten i ren musikkfremførelse på eks pop o.l. Triangle er kjent for å spille på sin egen særegne måte, med mye dynamikk og ren fremtreden av musikken uten å være like analytisk og detaljert som Focal. Begge disse lydsignaturene har sine fordeler og ulemper, så dette må høres av hver enkelt for å finne ut av hva du liker mest, og til hvilken musikktype du hører mest på. Jeg synes Klassisk og akustisk musikk låter bedre på focal, mens listetopp og pop høres bedre ut på Triangle da de oppleves med en strammere og mer rytmisk bass.

Synest du forklarte det veldig bra jeg :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg som en unge til å få mine 806v etter å lest disse beskrivelsene
    Var litt bekymret for skarp diskant, men høres jo ut som de har fått bukt med denne så da er det jo ingen grunn til bekymring.

Men har jeg forstått det riktig hvis jeg sier at 800v serien er den nye cobalt ?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp 800v serien skal fyllle plassen og prisnivået til tidligere Cobalt. 700v serien erstatter tidligere Chorus.

Utrolig gode og pene høytalere de har fått til

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! morro, forferdelig lenge å vente til lørdag gitt. :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg synes din beskrivelse av Celius er bra. Jeg har tenkt om den nye Focal har fått roet ned nedre diskant, tunet dem litt mindre lyse, fått litt mere trøkk og dybde i bassen, beholdt de andre gode egenskapene i Cobalt, ja da tipper jeg de av de aller beste høyttalere til prisen. Spesielt til prisen André gir.

Spørsmåler er om de er like lyse i spillestil? Eller er de mere nøytrale? Har de samme tendens til å dempe atmosfæren rundt vokal/instrumenter?

Triangle Celius er tross alt dyrere høyttalere. Er enig i at de har en anderledes spillestil som må vurderes av hver enkelt om det faller i smak eller ikke (tror de fleste liker den). Men til litt over 20 k er det flere gode utfordrere.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg synes din beskrivelse av Celius er bra. Jeg har tenkt om den nye Focal har fått roet ned nedre diskant, tunet dem litt mindre lyse, fått litt mere trøkk og dybde i bassen, beholdt de andre gode egenskapene i Cobalt, ja da tipper jeg de av de aller beste høyttalere til prisen. Spesielt til prisen André gir.

Spørsmåler er om de er like lyse i spillestil? Eller er de mere nøytrale? Har de samme tendens til å dempe atmosfæren rundt vokal/instrumenter?

Triangle Celius er tross alt dyrere høyttalere. Er enig i at de har en anderledes spillestil som må vurderes av hver enkelt om det faller i smak eller ikke (tror de fleste liker den). Men til litt over 20 k er det flere gode utfordrere.
    Jeg opplever ikke Chorus'ene som lyse, men nøytral og middels avslappet synes jeg passer. Jeg har selv hatt Profile 918 tidligere, og disse har lik lydsignatur, bare med mere punch. Trykket og bassen er blant det aller beste jeg har hørt av en høytaler under 50k. Og dette trykket er "bare" fra den nest største i serien. På akustisk synes jeg de beholder roen rundt vokaler. Sarah Mclachlan's live fremtreden høres veldig troverdig ut hvor stemmen kommer i sentrum, uten at andre intrumenter virker påtrengende eller prøver å stjele fokuset.

Er helt enig i at Celiusene vil appelere til de fleste lyttere

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Happy listening!
    Så sant, så sant! Blir spennende å høre høytalerene når de er mer innspilt. Tipper de jeg har på demo har spilt et sted mellom 50 - 100 timer. Skal du supplere med center og bakhøytalere, eller blir det 2-kanals?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Så sant, så sant! Blir spennende å høre høytalerene når de er mer innspilt. Tipper de jeg har på demo har spilt et sted mellom 50 - 100 timer. Skal du supplere med center og bakhøytalere, eller blir det 2-kanals?
    Er gøy å høre forandringene underveis i timene fremover. Foreløbig blir det tokanals. Arcamen er faktisk helt fantastisk i stereo til å være en reciever. Siden jeg ser endel filmer og musikk dvd'er, vil nok center og bakhøytalere komme raskere enn man kanskje vet.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er gøy å høre forandringene underveis i timene fremover. Foreløbig blir det tokanals. Arcamen er faktisk helt fantastisk i stereo til å være en reciever. Siden jeg ser endel filmer og musikk dvd'er, vil nok center og bakhøytalere komme raskere enn man kanskje vet.
    Går nok for samme "modell" som deg. Begynner med frontene og supplerer med bak- og senterhøytaler etterhvert, eller dvs. innen jul Nå har jeg hatt Cobalt SR 800V en stund og er veldig fornøyd med veggmonterte ht. Spent på hvordan de nye spiller i og med at de er dipolare. Blir vel en god "difuse" spredning av lyden fra bakkanalene. Noe som gir en ytteligere effekt på film, skulle jeg tro. Kanskje jeg skal vurdere Arcam surround reciver da? Kommer uansett til å bytte ut det nåværende i løpet av 1/2 års tid. Tenkt litt på den nye Yamaha RX-V 2700 når den kommer. Kjører i dag på en 2 år gammel Onkyo 602E og det er ikke tvil om den kommer til kort på 826V'ene. Det blir mye rot i lydbildet på høyere volum. Men ingenting blir bedre enn det svakeste ledd.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam kan jeg trygt anbefale til Focal. Andre bruker Yamaha recievere på sine oppsett i surround, som også skal være bra combo.
    Onkyo har jeg også gode erfraringer med på Focal, såfremst den har nok power til å spille under god kontroll så høyt som du ønsker.

Denon og Pioneer kan bli en tanke for lyst i noen ører vil jeg tro

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon og pioneer er vel ikke kjent for å være av det lyse slaget?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har vel lenge gått for å være en anelse mørke.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil jeg og ha det til at de er en anelse mørke ja, ikke nad mørk, men dog.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, NAD blir oftere omtalt som lys enn mørk. Husker for noen år siden, da jeg kjøpte mine gamle Dali 5005, ble jeg anbefalt både her og på forumet å velge NAD, ettersom Denon var altfor mørk i lyden, ville bli overkill på Dali.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nad regnet som lys i lyden? Syns da vitterlig at jeg aldri har hørt nad omtalt som annet enn mørk i lyden.

Og denon og dali ble mye mer detaljert enn nad og denon som jeg anser som mørk og mer grumsete.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pogwaq
    For å oppsummere kort:

Thule er lysere enn NAD.
    Dynamic Precision er lys.
    Thule er varm.
    Vincent er lys.
    Vincent er mørk.
    Dali er mørk.
    Denon er mørk.
    Denon er lys.
    Rotel er mørk.
    Rotel er lys.
    Parasound sprudler.
    NAD er mørk.
    Klipsch er lys.
    H/K er lysere enn NAD.
    H/K er mørk.
    Dette er jo hentet fra lys?mørk?varm?hæh? tråden for en stund siden

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke sant. Helt håpløst det der. Enten burde uttrykket fases ut, eller så bør man kunne kvantifisere det på et vis.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, men med lys så mener jeg at diskanten kan bli skrikende ved høye volum. Det mener jeg bevisst ikke at jeg har slitt med med noen av mine nad'r. som er i alt 3-4stk.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •