Focal - "Ca. 20 nye modeller" - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 176
    Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Noen som vet hva 816v vil koste på hifi-huset?
    Med forbehold mener jeg 816V kommer til å ligge på rett under 12.000,-.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Skal legge ut inntrykk og bilder straks de kommer i hus. De blir sendt i dag med tollpost så i midten av uken som kommer burde de være oppkoblet og godt i gang med innspillingen.
    Spørs om jeg ikke får disse i hus før deg da, hehe. Vel og merke på prøve. Skal hente et par 826V demo høytalere i morgen.

Drawback'et da blir nok naboene

Spent på hvordan disse spiller i forhold til Cobalt 816S.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en Yamaha-reciever funke bra med Focal Chorus?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verity
    Vil en Yamaha-reciever funke bra med Focal Chorus?
    Jeg har hørt at Yamaha fungerer utmerket med Cobalt og Chorus. Ganske sikker på at det er Yamaha Andrè på Hifihuset bruker når han kjører demo på disse høytalerne. Vet at bl.a "pnerbye" her på avforum benytter Yamaha til Chous bakhøytalere. Jeg vurderer en Yamaha 2600, selv.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gode erfaringer med Yamaha og Focal Profile serien.. Passer godt sammen. En Yamaha RX-V2600 vil nok ha nok av krefter også.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at i starten av denne tråden så blir det også nevnt en chorus 700V serie.

Og nå har bilder og info om denne serien kommet ut på nettsidene til Focal

http://www.focal.tm.fr/accueil_en.htm

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så disse hos Andre forrige tirsdag. Er så og si like som 800-serien, bortsett fra at platen under de gulvstående ht i 800-serien er borte. Regner med at det er noen forskjeller man ikke ser også, men helt klart pene ht og sikkert en del hyggeligere priset.

Chorus har jaggu blitt voksen siden jeg kjøpte første settet hos Andre i 2000 gitt .

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 826V i hus (demo). Nice!

Jeg har foreløpig ikke rukket å spilt disse opp mot Cobalt'ene med samme låt, forsterker og volum. Men merker det er mer punch i bassen og at de går dypere. Disse er vel og merke langt fra innspilt, men det er nok ikke Cobalt'ene heller (!). Skal sette av litt tid i kveld og i morgen formiddag til å kose meg med besøket. Bananplugger hadde vært gull nå, hehe.

PS! Bildene er tatt med mobilkamera og derfor relativt "skurrete".

Vedlegg 12853 Vedlegg 12854 Vedlegg 12855 Vedlegg 12856 Vedlegg 12857

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lekkert El_oso!

Er sideplatene blanke eller er de matt i fargen? Klarer ikke å få et klart inntrykk av dette fra bilder.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    lekkert El_oso!

Er sideplatene blanke eller er de matt i fargen? Klarer ikke å få et klart inntrykk av dette fra bilder.
    Sideplatene er matt sort med et type hvitt mønster... Litt vanskelig å forklare. Utrolig tøft i kombinasjon med den blanke toppen, fronten og baksiden. Snurrer litt Brad Mehldau nå. Sikkert ikke lurt å si høyt, men når man setter seg ned i go'sofaen med riktig musikk er det ikke vanskelig å forelske seg i et par høytalere... Primare elektronikk hadde satt prikken over i'en nå :razz:

Vedlegg 12858 Vedlegg 12859 Vedlegg 12860

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Sideplatene er matt sort med et type hvitt mønster... Litt vanskelig å forklare. Utrolig tøft i kombinasjon med den blanke toppen, fronten og baksiden. Snurrer litt Brad Mehldau nå. Sikkert ikke lurt å si høyt, men når man setter seg ned i go'sofaen med riktig musikk er det ikke vanskelig å forelske seg i et par høytalere... Primare elektronikk hadde satt prikken over i'en nå :razz:

Vedlegg 12858 Vedlegg 12859 Vedlegg 12860

Jeg er spent på forskjellene dem imellom Kom igjen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjer!

El oso,håper de ikke var så sjedelige,så du har sovna fra testingen.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... Vi venter i spenning El oso.. Kan ikke si A og ikke B!!!!

Hvilken pris kommer foresten 826 V til og ligge på ut?

836 V da?? Ser jo sweet ut da... Noen som vet når og hvor mye??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker,men jeg mener 826V koster ca 14500kr og 836V ca 17000kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undskyld meg men du har vel ikke tenkt å plassere den helt opp i hjørnet med TV´n på samme "linje"? Og så mye luft på den andre siden?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    El oso,håper de ikke var så sjedelige,så du har sovna fra testingen.
    Hehe, føler legger gutta boys legger litt press på meg her nå.

Har måttet tilbringe litt mer tid på jobben enn det jeg hadde regnet med de siste dagene, men fikk hørt litt på høytalerne om hverandre nå. Vel og merke på et middels voulm i hensyn til naboene (lenge leve enebolig sier jeg bare).

Det jeg har spilt er noe Miles Davis samt Yello. Sistnevnte skal testes på nytt i morgen formiddag når jeg har mulighet for å kjøre opp volumet litt. Skulle vel ønske jeg hadde fått med meg noen på lyttingen...pluss terminerte kabler. Tar litt for mye tid å koble om og flytte høytalerne.

Nå er ikke jeg veldig kjent med fagets termologi, men syntes vel de nye 826V spiller "bredere" og "dypere" med mer punch enn Cobalt 816. Men liker godt lyden i begge.

Skulle nok alliert meg med Pnerbye som har grommere forsterker og bedre rom for testing. Jeg har en trang stue med kort vei til veggene (hjørne) og delvis åpning til annet rom bak høyre høytaler. Ikke akkurat ideelle forhold :? Tror jeg sender han en pm og hører om han vil ha besøk av meg og 826V'ene.

Skal kjøre på litt mer volum her i morgen også. Kanskje jeg blir litt klokere da.

Upps! Nå var det en viss samboer her som syntes jeg skulle dempe musikken litt. Var visst litt vanskelig å sove. Kan ikke skjønne hvorfor, hehe.

For nesten ta kvelden og fortsette moroa i morgen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Undskyld meg men du har vel ikke tenkt å plassere den helt opp i hjørnet med TV´n på samme "linje"? Og så mye luft på den andre siden?
    Jepp, det er det som er noe dritt med denne stua. Skrev litt om det i forrige innlegg. Absolutt ingen ideelle forhold....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chorus 800V serien

Savner tilbakemeldinger fra dere som har kjøpt eller hørt på høytalere fra den nye serien til Focal JMlab. Jeg har selv hatt 826V på demo og har dannet meg et lite bilde av høytaleren selv. Dessverre har jeg for tiden dårlig plasseringsmuligheter samt litt problemer med å formulere mine inntrykk. Det har jo blitt solgt en del høytalere fra denne serien nå, så kom med tilbakemeldinger....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Norsk Hi-Fi Center i Drammen i dag hvor jeg fikk demp på Triangle Esprit Antal Esw. Planen var å vurdere disse opp mot 826V, men det var ikke lett med et lytterom så forskjellig fra egen stue og ikke minst med rørforsterker til 33.000,- og kabler til 19.000,-. De hadde også plassert høytalerene langt ut i rommet, dvs ca 1,5 - 2 meter fra bakvegg. Jeg syntes høytalerne spilte veldig oppløst og pent, men manglet mye dynamikk og bass. Dette har vel mye med plasseringen å gjøre....? Får se om jeg ikke tar de på en demo hjemme.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Chorus 826v i en uke nå. Imponerende høytaler som jeg vil påstå spiller i absolutt eliten innenfor sin prisklasse og mere til. Grunnet dårlig tid har jeg ikke fått spilt mere enn ca 20 timer. Allerede nå spiller de med stor "mykhet" uten skarpe avsluttninger i toppen. Forsterker jeg har nå er Arcam AVR 300 i stereo modus, den har ingen problem med å drive disse til uanstendig høye volumnivåer. Nye Chorus er ikke plaget med skarp diskant som tidligere Cobalt og Electra i mulige feilmatcher. Mitt inntrykk er at Chorus 800 serien er utrolig lik Profile serien og electra be. Utrolig bra allround høytaler som ikke er for kresen på elektronikk, selvom relativt "lys" elektronikk burde unngås dersom du ikke er fan av slik lydsignatur da den franske lyden er nøytral - fylt med detaljer.

Den største overraskelsen fra disse er trykket. Helt enormt! Aldri hørt en høytaler (utenom diverse partyspeakers uten andre kvaliteter) under 50k spille mere dypbass. 826 har to bassporter, en som peker rett ned mot fotplattformen, og en peker fremover. Porten som peker mot gulvet har mye av æren for de dypeste donenene, og det ellers enorme trykket tatt høytalertype og størrelse i betrakning som det disse klarer å prestere. Moby - Porclain går langt ned i kjelleren! Dersom du har en subb stående ved siden vil uvitende garantert være sikker på at denne er tilkoblet. Høytalerne må ha litt luft rundt seg for å holde bassen stram, da den fort kan høres ukontrollert og litt buldrende ut når den går ned i gulvet og derfra i vegg dersom den blir for nær. Har du varm bekledning på bakvegg vil da dette være løst. Uansett ingen problem for de fleste å trekke høytalerne litt fra bakvegg.

Tonene fra gitaren til Nils Lofgren blir uanstrengt presentert med den største letthet av med detaljer og luftighet. Ingen plagsomme s'er her.

Mange takk til Focal (og Andrè) som leverer så mye godlyd til så lite penger. Disse høytalerne kommer jeg til å ha lenge!

Pluss:
    - Ser ut som en million.
    - Enormt MYE lyd for pengene.
    - Allround høytaler som spiller god musikk og en sikker vinner på film.
    - Spiller bass på nivå med helt andre prisklasser.
    - Detaljnivå med uanstrengt fremtreden.
    - +++

Minus:
    - Til prisen ingen verdens ting. Flisespikkeri ville vært kanskje en liten anelse av at det mangler noe ved overgang fra nedre mellomtone til dypbassen. Mulig dette vil endre seg med spilletiden fremover, eller det bare er meg. Men dog KUN for å sette fingeren på noe.

Happy listening!

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •